Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Hvor trivelig er det ikke at alle previews man kommer over er ekstremt positive?

Her er siste tilskudd og nummer ørten i rekken, fra en kar med over 500.000 abonnenter:

Ryktet sprer seg allerede.

Edit: Bare les kommentarene - jeg får :moneybag: i øynene.

12 Likes

Noe er på gang med trenden også
image

13 Likes

Drar fram en gammel godbit fra 7 jan 17.

Kanskje man skulle tracke antall medlemmer der hver dag?

Sier litt om hypen.

Det er faktisk noe jeg er skuffet over, de har beta demo ute, og pressedekning har begynt, men folk kan ikke forhåndsbestille på impuls på steam.

1 Like

De vil vel ikke gi steam 30% før det er helt nødvendig.

1 Like

Tenker at de vil ha det høyest mulig opp på topplisten.

Jeg tror også de unngår å måtte flagge samtidige spillere så lenge spillet ikke kan kjøpes på steam.

1 Like

Hva oppnår de med å unngå det?

1 Like

Twitch og YouTube har blitt utrolig viktig i markedsføringen av spill. Gratis reklame for Funcom og BL

Du med den trenden din :sweat_smile:

Hva ligger folk til grunne for sine estimater på antall solgte ved de første ukene?
Og har det vært en poll på dette?

Hvor mye selger Mutant Year Zero på alle plattformer

Første måneden

  • 50k
  • 100k
  • 150k
  • 200k
  • 250k
  • 300k
  • 350k
  • 400k
  • 500k
  • 600k
  • 800k
  • 999k

0 stemmegivere

Første året

  • 200k
  • 400k
  • 600k
  • 800k
  • 1000k
  • 1200k
  • 1500k
  • 2000k

0 stemmegivere

EDIT: ChristianPoll - merkelapp så jeg finner denne igjen senere :slight_smile:

6 Likes

Salg av andre spill i samme sjanger/størrelse(Indie), generell konsensus for spillet, antall medlemmer i steamgruppen og søketrender på google; med en liten dash av sutte-på-fingen-opp-i-været. :slight_smile:

4 Likes

Hva er poenget med disse pollene egentlig…

Lodde stemningen før lansering i forhold til kursutvikling, og om salg blir bedre/dårligere enn forventet.

2 Likes

Svarene har historisk sett truffet ganske godt. Sist poll jeg kjørte på Revenue i Funcom i Q3 endte på 7,5 MUSD hvis man tok snittet av de fire høyst stemte valgene. :wink:

2 Likes

Da oppfordrer jeg alle til å svare så lavt som mulig, i stedet for å dra på skikkelig slik som folk pleier her inne.

Poenger er jo at man skal svare det man tror. Bare tull å svare lavt bare for å gjøre det.

2 Likes

Det er jo alltid noen som bare svarer svada, men heldigvis er det mange nok med integritet som faktisk svarer det de tror. :slight_smile:

4 Likes