Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Ser at Xcom ofte blir nevnt i sammenheng med MYZ. Det er mange likheter, men dette er også det mest kjente turnbased spillet med lang backlog.

I august kom Phantom Doctrine (single player, storydrevet turn based) og jeg kan ikke huske å ha sett noen som sammenligner med dette spillet.


2 Likes

Sjekker sjanger, hype, pris og tilgjengelighet.

1 Like

Dette mener jeg er mye mer riktig å sammenligne med. Prisen også når dette var nytt var 40 dollar. Alle sammenligner med XCOM (fordi det er sjangeren), fikk postive anmeldelser +++image

Dette er deler av det mest upvoteded (512 upvotes) reviewet av Phantom Doctrine:

WARNING: This is NOT X-COM with a spy theme. If you insist on playing this like you would X-COM, you will definitely be disappointed and frustrated. Unfortunately, this game ~thinks~ it is X-COM with a spy theme, and the intro mission and even giving the option for hardcore mode are extremely misleading. I strongly recommend against using the single-save/hardcore option, which is my default for XCOM (I have several hundred hours in X-COM 1 & 2).

That having been said, once you realize the game is lying to you about combat being a core way to play and that combat is started means the mission will usually end in the next 2-5 turns (no matter how far into the mission you are - and if you don’t immediately exfiltrate when the alarm goes off, prepare to lose the mission AND your agents), it is an extremely enjoyable game. Play in normal, abuse the auto-save every turn (why would it do that if it didn’t want you to use it?) and finish most missions still in “infiltration mode” and you’ll realize just how awesome this game is. Plan ahead, use stealth takedowns on guards constantly, and only trigger the alarm if you have your team almost all the way to the extraction point.

Jeg synes ikke det virker som et godt sammenligningsgrunnlag :stuck_out_tongue:

1 Like

560k solgte på steam pr juli 2018.

1 Like

Møtt på shamans i MYZ?

Ble det ikke sluppet i august 2018?

Du kan exfiltrate i MYZ også? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

For meg så virket det bare som brukeren klagde på single-save/hardcore.

Grunnen til at jeg personlig ikke sammenligner med det er at det ikke finnes (så vidt jeg vet) nøyaktige salgstall for det. Men jeg har både det og frozen synapse 2 og into the breach på listen over spill som kan brukes som sammenligningsgrunnlag hvis MYZ ser ut til å floppe.

Jeg aner ikke hva spillet har solgt, prøver bare å finne best sammenligningsgrunnlag.

lol ja beklager, jeg så feil kolonne. Antall eiere var 165 på det tidspunktet. Steamid var 650000.

My bad

1 Like

Antal medlemmar i Steam communityn är c:a 50k; det skulle kunna användas som utgångspunkt

1 Like

I praksis så tror jeg ikke vi har noen god grunn til å si det ene eller andre før spillet lanseres og vi ser salgslistene på steam.

1 Like

Nei, kanskje ikke. Har ikke prøvd det.

Sjekket kun Metacritic og dro fort noen tråder til MYZ og Xcom.
Grunnen til at jeg er skeptisk til å sammenligne med Xcom, er at det er så inni hampen kjent.
MYZ og Phantom Doctrine er nok mer i samme liga når det kommer til merkevarekjennskap (utenfor Sverige).

image

1 Like

Rent spontant skulle jag säga att jag upplever MYZ som ett bättre spel än PD oberoende av hur känd IP är.

Men du är inne på nåt; utanför Sverige är IP’n relativt okänd. Så de har ett jobb att göra där jämfört med Conan Exiles där man fick mycket gratisreklam bara i form av ett starkt varumärke.

Det är också anledningen till att jag väljer att vara moderat i mina anslag i antal sålda. Sen blir jag hellre positivt överraskad om det visar sig att mina estimat är för låga! :grinning:

3 Likes

Regnet ut vektet gjennomsnitt for pollen som gir følgende estimat på solgte Mutant Year Zero på alle plattformer:

Første måneden :first_quarter_moon_with_face: min 150k, trolig 297k, maks 350k

Første året :sun_with_face: min 400k, trolig 866k, maks 1000k

Edit:
Ny oppstilling etter innspill fra @Christian :+1:

5 Likes

150k på steam og 150k på konsoll da?

Høres snaut ut.

1 Like

Utfra mitt patenterte forum-filter, så får jeg dette resultatet:
Første måneden: 150k - 350k
Første året: 400k - 1000k

Jeg er alltid litt skeptisk til å bare bruke snittet, er endel menneskelige mønstre som er greit å ikke henge seg opp i. :stuck_out_tongue:

Det er en ukjent IP, utenom i Sverige og konsoll-releasen er bare digitalt, ikke fysisk. Blir vel mer 200k PC, 100k konsoll tenker jeg. Eller det forholdstallet i hvert fall. Jeg tror salget første måneden blir litt lavere. Spillene jeg sammenligner med er Frostpunk og Battletech. Begge AA-spill som fikk ganske bra med oppmerksomhet. :slight_smile:

6 Likes

Har Frostpunk og Battletech også fått 3-4 priser slik som MYZ har?

Er det mulig å sjekke salgstall på fjorårets prisvinnere for å få en pekepinn på salgstall for MYZ?

1 Like