Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Battletech ser ikke ut til å ha vunnet noen men her er Frostpunks liste:
Frostpunk

4 Likes

Battletech er en mer eller mindre kjent IP :slight_smile:

Det har tydligvis MYE å si for salget! Begynner å tro jeg kanskje har undervurdert potensialet litt. Frostpunk solgte definitivt mye bedre enn Battletech :slight_smile:

3 Likes

Battletech: 5,390 reviews, 70% positive (52% recent). Metacritic score 78
Frostpunks 14,041 reviews, 85% poitive (84% recent) . Metacritic score 84

3 Likes

Frostpunk har vel omtrent gjort det så bra som et AA spill kan gjøre det (som ikke er multiplayer). Litt under en million solgte kopier på Steam alene på et halvt år. Jeg nøyer meg med halvparten for MYZ. :stuck_out_tongue:

2 Likes

“I fully expect Mutant Year Zero: Road to Eden to start off small and then expand its fanbase as its fans spread the word around online. If the full game holds up to the promise of the portion I played, it would not surprise me if it became a cult hit. I can clearly see a time in the future where this game is ported to the Switch and a group of new players declare it to be the best thing ever, much like Hollow Knight experienced over the course of 2017 and 2018.”

29 Likes

SKulle akkurat til å quote samme paragraf :stuck_out_tongue:

“Masterpiece” låter bra i mina öron :duck: :boar: :muscle:

2 Likes

Hva solgte hollow Knights?

Ny bloggpost idag. Dette er et så rikt univers at jeg kan ikke se for meg noe annet enn at det vil komme en oppfølger, dersom spillet gjør det såpass bra som jeg tror. Spin-offs eller expansions er heller ikke så usannsynlig, med tanke på at Funcom har fått kloa i IP’en.

Edit: Greia er jo at med settingen og et univers med en såpass rik “mytologi” og bakgrunnshistorie så sitter potensielt Funcom nå med sin egen Fallout-lignende franchise. Og det trenger ikke å være så dumt. Slår det an så er det bare å kjøre på.

6 Likes

JEg ser for meg DLC og expansions. Ingen grunn til å lage nytt spill på noen år om de kan pumpe ut mer innhold ;D

( slik som paradox gjør)

1 Like

1 mill på PC efter 1 år. 250k på Nintendo switch på 2 veckor…

2 Likes

Mer jeg leser reviews og tilbakemeldinger, jo mer blir jeg sikker på at Myz kommer til å selge minst like bra som Frostpunk. Begge 2 ukjente spill innenfor strategi sjangeren, ulike ellers, men Myz blir i tillegg solgt på xbox & PS.

Funcom har sikkert masse PR i vente, men bare de får streamere på banen så tror jeg mye er gjort. Har jeg høye forhåpninger? Kanskje, men det reflekterer bare hvor stor tro jeg har på spillet og hvor bra jobb Bearded Ladies har utført med spillet av det vi kan se så langt.

4 Likes

REVIEWS om Hollow Knights

“It’s a deep dive into a dark place, and a brilliantly rich experience.”
9/10 – Game Informer

“Truly a masterpiece of gaming if there ever was one, and certainly art worthy of being in a museum.”
10/10 – Destructoid

“Best Platformer 2017 - The joy of Hollow Knight is the joy of discovery, always hard-earned, never handed to you.”
92/100 – [PC Gamer](http://www.pcgamer.com/best-platformer-2017-hollow-

RECENT REVIEWS:
Very Positive (693)
ALL REVIEWS:
Very Positive (26,353)
RELEASE DATE:
25 Feb, 2017

2 Likes

Hvis jeg skal kritisere noe med MYZ foreløpig, så kunne jeg tenkt meg litt mer replay value, og litt mer random loot. Nå vet jeg ikke om det faktisk er sånn, men det virker som det ligger det samme i kistene hver gang man spiller. Litt random plassering av fiender, og litt random innhold i kistene så hadde det vært en fin bonus og en god grunn til å spille det flere ganger.

1 Like

Det er ikke mye random loot, alt virker plassert.

1 Like

Kan ikke bare FC kjøpe BL, Stillfront style. Selvstyrt studio, bare at alt av inntekter havner på bunnlinja til FC.

2 Likes

Det er i såfall synd. Der kunne de med fordel ha “lånt” litt mer fra Diablo f.eks. Og selv om de ulike banene er satt opp med god grunn (fiendeplassering osv) for at det skal være utfordrende nok, så hadde det vært morsomt om de likevel hadde tatt seg råd til noen random fiender i hjørnene på kartet her og der.

2 Likes

Jeg tror ikke spillet hadde fungert like bra da.

Men burde kanskje vært en “random mode” hvor ting kastes fritt ut på alle kartene Som man kan spille når man har fullført main story.

2 Likes

Tror very positive review til MYZ kommer til å slå hollow Knights.

Alle har til nå skrevet positivt om spillet. Tenk om de hadde solgt 1 mill guttær!

1 Like

Nei altså jeg mener ikke at alt skulle vært random. Men hvis ei kiste i et hjørne på kartet var bytta ut med en ghoul neste gang man spilte, og at man måtte knerte’n for å finne loot isteden… Det tror jeg bare hadde gitt spillet mer levetid, uten at det hadde gått på bekostning av de skreddersydde scenarioene.

2 Likes