Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Enig i poengene dine. Har også lest i mange kommentarfelt og diskusjonstråder at folk ikke er interessert pga. for liten story. Når replay valuen, som du nevner, ikke er bedre heller tror jeg vi mister mange potensielle kjøper samt dårligere reviews…

Er vel stor sannsynlighet for DLC og/eller expansions, som da kanskje øker salget i en senere anledning. Men tror liten story kan hemme en potensiell eksplosiv første måned.

1 Like

https://www.twitch.tv/p3spel

P3 Spel streamer akkurat nå.

Funcom er med i streamen og svarer folk på spørsmål osv :sunglasses:

7 Likes

Driver å kryssinterjuver hun streameren. Hun er veldig positiv. Community Manager har bestemt seg for å joine streamen og svarer også på spørsmål og gir 10ps ingame :slight_smile: Får så syyykt gostemning av dette!

4 Likes

Jo jeg ser det :sweat_smile:

Tror dette blir bra.

2 Likes

“Funcom_JEV: @Hacksaw76: The devs estimated about 15-20 hours, depending on difficulty level and player skill” (Lengde på full game)

“Funcom_JEV: @Hacksaw76: For now we’re focused on launch, but we’re not ruling anything out.” (spm om de har planer om XP/DLC packs)

" Funcom_JEV: The pen & paper RPG would encourage you to base your campaign on where you lived. Someplace familiar. The devs have done exactly that". (Spm om hvor i Sverige kartet er)

:sunglasses::sunglasses:

2 Likes

Så også at han svarte at spillet bare kommer digitalt ved release. Men tolket det som at de har døra på gløtt for fysisk også. Risikoen er minst sånn som de gjør det nå, så det er helt riktig gjort.

2 Likes

Det er 15-20timer med story. Det er ikke lite. Legendariske half life har til sammenligning 12 timer story.

1 Like

Half life kom vel ut i 98? Regner med at spillindustrien da, kontra nå burde være litt bedre. 15-20 timer er helt ok, men blir man hekta har de fleste runna spillet på knapt en helg… Du må huske på at det bare er singleplayer også, hadde vært en helt annen sak om det var multiplayer eller coop av noe slag.

Frostpunk har 8 timer spilletid ca.

Du har helt rett i at ett lengre spill med mer variasjon ville vært positivt. Men ikke hvis det gikk utover finpussingen tror jeg. Det er jo spørsmål om ressurser også.

1 Like

Grafikkmessig? Ja.
Content-messig? Absolutt ikke.

MYZ kan lett spilles om igjen flere ganger også. De fleste RPG kan det. Så la oss si du runder det først på normal, 15t; så hard; 25t, så Iron Mode - 50t+ (hvis man klarer iron mode i det hele tatt)? Det blir noen timer det sett at man liker spillet.

Så klart. Satser på at det ikke blir så mye blest rundt spilletiden :smile: Har bare vært en del kommentarer og diskusjoner rundt det som jeg har fanget opp.

Ja, er det jeg tenker også! Bare dumt det som @Onns nevnte lenger opp her at ting alltid er likt, som gjør det litt mindre fristende å spille på nytt. Håper dette kanskje er ting de rekker å fikse før release (etter bugfixing ofc).

Og fiender respawner ikke. Et område som man har rensket ut forblir rensket.

1 Like

Det er replay value i form av at det åpnes opp for permadeath og ironman mode når man er ferdig med spillet + ekstra content som garantert kommer etter launch. F.eks. modding og multiplayer.

1 Like

Jeg tror vi får digital release på alle plattformer, etterfulgt av DLC’er/expansions om det selger greit. Og så drøyer det litt før vi får en fysisk utgave som inkluderer tilleggspakkene.

4 Likes

I Skyrim syntes jeg det var kjekt å vite hvor enkelte sverd og buer og staver var når jeg spilte gjennom 2,3,4,5,6,7,8 og 9. gangen :slight_smile:
Eg kan ikke garantere at det har samme effekt i MYZ; men jeg vil faktisk tro det. Da får man den “free world” følelsen og man lager sine egne “quests” om å hooke med det sinnsyke våpenet før man gjør main quests osv.; og RNG (random number generator) er en pain in the ass noen ganger, as…

(Jeg vet nå hvor jeg finner flosshatten til Duck; den skal jaktes ned asap 4. desember for å si det sånn) :smiley:

3 Likes

God tanke, og kan gjenkjenne meg i akkurat det der. :sweat_smile::joy: Spesielt når du øker vanskelighetsgrad kan det være en “fordel” å ha litt kontroll på hvordan du skaffer de beste våpnene/upgradesa/etc raskest. Satser på at dette blir tankene til MYZ-spillerne også :wink:

2 Likes

Føler ikke replay value er et problem her siden de har så mye å bygge på. Er jo det samme på Xcom.

1 Like

Ny stream for de som er hypp.
Han sa det er 3. dagen på rad han spiller gjennom demoen og sier han er ganske hooked :slight_smile:

Noen som sa noe om replayability? :smiley: :star_struck:
Han sa også at han alltid finner noe nytt hver gang han spiller gjennom på nytt igjen. Husk at dette bare er demo!!
https://www.twitch.tv/thekillerbits

10 Likes

Kan forsåvidt nevne at dersom du kjører HARD og Iron Mutant mode ( permadeath) Så varer fort demoen MYE lengre enn 3 timer.

Man bruker plutselig EKSTREMT mye tid på å planlegge alle fights og plassering av folkene sine. Veldig lite redd for at folk føler spillet er for kort. Spillet prises uansett ikke til 49,95. Så folk forventer ikke Rdr2 som har 50-60timer content.

6 Likes

Regner med de har en DLC in the works klar til shipping til riktig tid etter lansering :joystick:

5 Likes