Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Jeg tipper de tenker at worst case, så tjener de det inn på expansions

Det kan du si. Det er jo ikke som om noen som abonnerer på tjenesten IKKE får spillet. :wink:

1 Like

Jeg vet heller ikke hvordan dere andre tenker, men mitt estimat er at hvis jeg tar utgangspunkt i salg på PC så blir salget for hver 100k på PC:
100k pc
20-30k PS4
10-15k Xbox one.

Totalt 130k-145k. Med veldig høy usikkerhet selvsagt. Mange spill selger jo like mye på konsoll som til PC, da bommer jeg med 33% for lavt.

Men uansett tror jeg xbox one er den minste plattformen, og at en avtale som dette er veldig bra. Den hadde nok ikke vært like bra på ps4 eller (gud forby) Steam.

Sier bare at det er litt enklere når det bare er å laste det ned. Terskelen blir svært lav.

Gitt at Xbox-pass vil betale seg etter hvor mye spillet spilles, så synes jeg det burde være en god modell for MYZ. Jeg vil jo anta at brukerne av tjenesten er mer tilbøyelige til å teste ut for dem ukjente spill og tjenesten vil sikkert promotere det som er nytt. MYZ som tilsynelatende oppfattes som et kvalitetsspill og som gir godt førsteinntrykk, vil forhåpentligvis da kunne kapre spillere som ellers aldri ville testet det siden det er en ukjent IP og i et noe smalere segment.

For CE for eksempel ville det kanskje vært motsatt; Etablert fanskare og dermed velegnet for å skape hype selv, men relativt lav kvalitet som ikke holder på spillerne.

Makes sense?

2 Likes

Tenker spill som PUBG hvor mange brukerene spiller over laaang tid fungerer bra under en slik modell. Litt usikker på hvordan MYZ klarer å hevde seg, men det hele blir er regnestykke for Funcom. Hvis de regner med snitt spilletid på 30 timer f.eks. så kan de regne seg frem til hva de får av kroner fra det og om modellen er forsvarlig. De vil nok øke antall spillere i hvert fall.

1 Like

Sen vet vi inte hur ersättningen ser ut? Iom microsoft hårdsattsar på tjänsten är de nog generösa mot spelutvecklarna för att få dem med sig. Tjänsten är också rätt ny så är rätt begränsad såg någonstans 13% kör gamepass. Sen hyr man spelet chansen är stor många trots köper det på rea eller efter gamepass

1 Like
5 Likes

I følge Windowscentral kommer ikke myz på Xbox pass i desember.

5 Likes

her er klare hint om hvorfor dette er en god løsning for MYZ

https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/9w08mh/anyone_else_excited_for_mutant_year_zero_road_to/

annen liten tråd som viser interesse fra xcomere

5 Likes

Skummet raskt over, fant ingen negative kommentarer. Dette varmer en investors hjerte.

1 Like

Edit

1 Like

Ref. han karen her som har 400k abonnementer og elsker MYZ. Som @Konamixx var inne på, har feks. XCOM2-serien hans flere millioner views:

Edit:

Den IP’en her er så fet. Hørte jeg coop-shooter?

24 Likes

Får orgasme ved tanken om de hadde kjørt coop skytter med denne ipen

Vært AFK hele helgen, men nei fikk aldri tid til å gjøre det før helgen. Regner med du tok ansvar? :stuck_out_tongue:

Edit: Ser du ordna det. Awesome.

Der bikket vi 18000 på steamcommunity.

4 Likes

Har vi jämförbar data med hur mycket ändring det brukar vara i antal members sista månaden innan release? Tänker mig att kurvan stiger ganska kraftigt som resultat av PR…

Noen som vet hva CE hadde pre EA-launch?

Se lenger opp. Jeg la inn bilde fra tiden en måned før launch. Da hadde CE noe over 20k

2 Likes

Begge spillene har lansering 4. desember og har folk som spiller demobeta nå:
image

Jeg har ikke noen gode data på andre spill før lansering, så jeg vil ikke spekulere i akkurat hva det betyr (jeg ser eksempelvis at Darksiders 3 har veldig mange i samfunnet i forhold til hva jeg skulle tro de solgte?), men gitt tallet for Conan Exiles, og salgstallene for Conan Exiles og Just Cause 2 og Just Cause 3, så har det kanskje noe betydning?