Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Javel, boys and girls - and everybody?

Hva er det som skjer?

“It is a massive 8 pound of game!” gir Fredrik som svar litt nede i kommentarene til tweeten

OK, det er selvsagt nå det drar seg til - ventetiden er definitivt over (og var vel det da 24 timer é begynt nedtelling)

Men kan det hende at det MYZ som faktisk går live har en helt annen dybde enn hva vi er forespeilet?

Jeg er godt oppdatert på markedspromo og manipulasjon, men stiller spørsmålet fordi pakkene som “liksom” viser spillet bærer navnet “Siege of the citadel” og ikke “Road to Eden”

Gjennom hele CE prosessen var og er utvidelse r av kartet et viktig tema. Kan det være at vi har blitt holdt for narr? At fullversjonen introduseres med større kart og flere formål.
?

Dette på topp av mulig introduksjon av en eller flere andre mutanter?
Referanse til diskusjon om mulig intro av en ny figur.
Vil også derfor minne om at det ble tatt en beslutning om at spillet fungerte best med kun tre figurer i oppsettet MEN at de hadde forsøkt med flere. Om ikke husken er helt feil så var de oppe i 5 (hvilket selvsagt betyr at minst to mangler)

09:44 var det forresten et morsesignal. (I countdown time)

Det er åpning av spillet “Siege of the citadel” han gjør da. Ikke noe med Road to eden å gjøre bare basert på samme IP.

4 Likes

Forsåvidt så er jeg usikker på om bildet på YouTube går i repeat eller om de kun rugger rundt på kamera.

09:27 var det ett morsesignal

Og forøvrig til mitt spørsmål om bilde er repeat, lyd er i allfall på annen synk.

@Evilfreud du spurte om det skjedde noe med google trenden i går, det var en dag for tidlig, trøkket økte i går, så nå er det på vei opp mot lansering. :slight_smile:

For siste 7 dager, tenker det blir bra på fredagen jeg :slight_smile:

4 Likes

Mutant universet er stort.

Dette er Mutant Chronicles, som er en annen tidsregning enn Mutant Road to Zero.

Somsagt MYE IP og Lore å ta av her . MYE :wink:

jobbes nå, by Tor Egil Andersen, Communications Manager, Funcom Posted on [November 27, 2018]at 1:30 pm:

3 Likes

Liker å sammenligne med noe jeg så sjekket mot Just Cause 4. Det har som oppfølger en enorm fordel men er litt spent på om MYZ greier å utligne en god del av forskjellen i innspurten.

1 Like

Også en stor fordel for Just cause at det er en AAA tittel med alt som medfølger :wink:

1 Like

We’ll have more to share about Mutant Year Zero: Road to Eden here on Xbox Wire in the near future. :clap:

2 Likes

Hypen bygges, Erling viser igjen at han har full kontroll på masterplanen. Gleder meg VELDIG til ting kicker av etter stengetid idag!

7 Likes

Uka før release, Frostpunk 17, MYZ 5. Frostpunk har solgt ca 900k på PC alene og utvikleren er svært kjente 11 bit Studios som også har kommet med This War of Mine som fikk svært gode reviews og har blitt sluppet på mange plattformer i ettertid.

Dataene for MYZ er “partial”, dvs at de har estimert tallet utfra trend/verdier tidligere i uken. Jeg antar vel egentlig at dette tallet blir oppjustert av google mot slutten av uka.

Hvem er hypen tiltenkt?
Hvem ser eventuelt på en nedtelling?

Er ikke sikker selvsagt, men så langt ute som 11, 10 og 9 timer er, og med bare 7! live viewers er det vel bare de som har noe med dette å gjøre - og en fjott (som meg) som bruker tid her i denne tidsperioden. (Europa sover, og USA er i bestefall i gang med morgentoalettet)

Men hva kan sies er at det IKKE er en nedtelling for aksjonærer. Det blir feil på alle måter.

9 timer ute fra null tror jeg vi (aksjonærene på TI), skal forvente oss en gøyal og “slitsom” dag.
Hvor kursen går vet vel ingen, men om ikke hva Funcom skaper av blest om MYZ nå får kursen til å gå så… Gjør det vel ikke det da.

NÅ SKAL VI OPP! JEPP OPP! FORDI OPP ER OPP!

Hvorfor skulle man gidde å se på en nedtelling, folk tuner inn rett før :wink:

1 Like

33 stk som ser på Twitch :slight_smile:

Jeg vet ikke gode mann @evilfraud, men det gis tydeligvis hint gjennom nedtellingen som kan tolkes og noen har glede av slikt.

(jeg slår vel logisk ihjel mitt “jeg vet ikke” argument helt på egenhånd, men du skjønner hva jeg mener.

Men hva mener du @evilfraud om tweeten til Fredrik?

Hva vil du vite? Fredrik elsker IPene sine og jobber konstant for å utvikle den. Fredrik var jo også essensiell for å skape Mutant IPen orginalt.

Så da er det jo bare naturlig det kommer mer brettspill/rollespill innenfor den IPen.

Hallo @krafer ok, så legger/lá jeg mer I akkurat det enn det muligens bør være.

Men jeg blir ikke helt fri fra tanken om at sjansen for overraskelser gjennom et feilfritt slipp er mer enn hva vi kan ta inn.

Nu har jag skickat tips till Pressfire.no & Gamer.no ang MYZ-nedräkningen… Får se om de skriver några rader om det

Edit: Nu är även svenska fz.se, pcgamer.se & gamereactor.se tipsade!

19 Likes

Ref. @amateurleague i insiderchatten:

På spørsmål om hva planen er hvis MYZ selger bra:

We have a road map that will (possibly) include DLCs and a sequel…coop and multiplayer, it is all open for us.
-Haraldur Thormundsson, CEO BLC 14. september 2018

Fra 1,55 og ut i denne videoen:

19 Likes