Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nanexa Småprat

Inntrykket mitt så langt er at PharmaShell svarer på alle utfordringene som EliLilly adresserer, kontra andre leveringsteknologier som har sine begrensinger og ufordringer.

Merk at min kunnskap om caset er begrenset, men PharmaShell virker nesten for godt til å være sant kontra konkurrentene.

Er det ingen kjente baksider med PharmaShell kontra konkurrenter?

Og Acendis sliter og Camurus har sine begrensinger? Høres jo ut som Nanexa sitter med begge beina i en sweetspot når de (tilsynelatende) har det beste produktet i et hot felt som diabetes/fedme

2 Likes

Ascendis og camurus har allerede produkter på markedet. ikke mot fedme men som sagt, validerte teknologier :slight_smile:

1 Like

Så cutting edge teknologi mot etablert produkt med andre ord

Så gjennom hele presentasjonen nå.

Det de snakker om fra ca 27.45 om kvartalsvis dosering virket rimelig hot også!

Der er det de etter utsagn langt foran alle konkurrenter i dag, og snakker med en håndfull selskaper som viser STERK interesse for å utvikle kvartalsvis dosering.
De nevner vel også at de ikke tror konkurrentene sine produkter ikke har forutsetninger for å kunne kjøres kvartalsvis heller.

Og de delte 3 måneders data med disse selskapene nå i mars og kommer til å gjøre avtaler med ett eller flere av disse for videre utvikling.

Som du er inne på @Stu_Ungar , så virker det som de nesten har avtaler i boks.

Sitter på følelsen av at det nå handler om strategi for veien videre av typen en stor plattformavtale eller flere «små» avtaler og hva som vil gi beste gevinst på sikt.

Når man ser på hvilke bivirkninger Rybelsus har (daglig inntak av piller) så må jo det være en holy grail å kunne tilby en sprøyte hver 3 måned med en mye bedre bivirkningsprofil.

Slankemedisiner forventes et salg på mellom 150 - 200 milliarder USD i 2030. Det sier seg selv at alle selskaper som kan levere en konkurransefordel for selskaper som opererer i dette markedet er ekstremt hot om dagen!

Lander selskapet minst en avtale som gir en upfront lik dagens mcap så tipper jeg kursen kommer til å doble seg over natten. Klarer de å få en avtale ala det Camurus og Ascendis har klart, dvs upfront på mellom 150-300 MUSD så tror jeg kurse fort kan gå 10-gangen på kort tid. Blir spennende å følge denne aksjen fremover!

7 Likes

En på discord hadde mail korrespondanse med CEO i slutten av desember 2025

Jag har fått svar från David på ett antal mejl jag hotade honom att äntligen läsa. Kanske kan detta vara en “sticky” (som inte drunknar i annat prat) som kan användas för att förbli lugn (tveksam) fram till åtminstone den 1 december.

Fråga om potentiella avtal i år:

Hej,

Jag kan bekräfta att vi förväntar oss ett signerat avtal under året och att det troligtvis är ett projekt utanför GLP-1 området och ytterligare ett inom GLP-1 området.
Jag räknar inte in det mindre tillskottet i det avtal som slöts i augusti i dessa två.

MVH
David

Fråga om positiva toppresultat för CAM2056:

Hej,

Bra resultat i denna studie, stöder vår utveckling tycker jag.

MVH
David

Fråga om brist på insiderköp:

Hej,

Vi sitter fast alltsom oftast fast i olika listor som förhindrar handel. Så även nu.
MVH
David

Fråga om uppskalning:

Hej,

Bedömer att vi har en bra plan framåt för uppskalning. I den ligger att visa att vi har låg variation i vår tillverkning, dvs lika frisättningsprofil etc….
Uppskalningen är en produkt av utrustning och process och möjligheten att uppnå GMP ställda krav. Ser att vi bemöter dessa frågor i planen.
Bedömer att var data för att partners ska känna sig trygga i den fas vi nu är i, inklusive bra stabdata. Sen finns det alltid en önskan att kunna visa mer data, men för den fas vi nu är i skulle jag säga att vi har det som behövs.
MVH
David

Hej,

Det är alltid önskvärt att ha en färdig produktionsanläggning men det är inte kritiskt på något sätt.
DE detaljerade frågorna om kostander och så svarar vi på till partners under CDA, så kommer inte gå ini på det i mitt svar. Dock kan jag säga att vi har en enkel produktionsprocess och inga konstigt höga kostnader. Snarare tvärt om.
Nu måste jag iväg . Men några svar fick du.

MVH
David

Overnevnte “deal” aktivitet er altså før man fikk se data fra semaglutid rotte studien samt PK mot kvartalsvis dosering

2 Likes

Har bedt AI (Claude) gjøre en sammenligning av teknologiene til Camurus, Ascendis og Nananexa. For å ikke spamme tråden har jeg lagt svarene inn i et dokument som de som har lyst kan lese

sammenligning.docx (13,0 KB)

3 Likes

Mange takk for analysen! :handshake:

Kunne ikke se at analysen tok hensyn til besparelser rundt produksjon, «enkammer løsning» etc, som jo skal være til fordel Nanexa.

Legger ved dette utdraget som jeg mener oppsummmerer caset bra. Passer også bra inn i analysen fra Emergers angående deres vurdering om at Nanexa pdd er opsjonspriset. Så ref dette så tenker jeg at aksjen kan gå mangegangen på rett avtale/avtaler

Min(Claude/Zappa) vurdering: For månedsdepot er Camurus og Nanexa begge realistiske kandidater – Camurus med lavere teknisk risiko, Nanexa med mer imponerende farmakokinetisk profil. For kvartalsdepot er Nanexa per i dag den eneste som faktisk har vist data som støtter dette, og PharmaShell er dermed teknisk sett den mest lovende plattformen – hvis den holder hva den lover i mennesker.
Det store “hvis” er nettopp det: alle tre mangler klinisk bevis for GLP-1 på disse doseringsintervallene. Nanexa er den høyeste risikoen, men også den høyeste potensielle gevinsten.

1 Like

Jepp, og den har etter ledelsens egne utsagn generert STERK interesse fra en håndfull selskaper som ønsker å gå videre med Nanexa på dette.

3 Likes

Må nesten legge inn denne linken fra deg igjen så den ikke går i glemmeboken;)

Angående Moderna-dealen så sa ledelsen dette:

Men Moderna har varit väldigt entusiastiska inför att få skriva det här avtalet, vilket också har gjort att det gått relativt fort."

Så mtp at de opplevde sterk interesse etter 3 mnd data for Semaglutid gir forhåpninger om at en avtale her også kan komme på plass kjapt.

4 Likes

Fra Plaera forum Nanexa.

Nordnet & Future Pension har 4 doble sitt ägande, Armia dobbel sitt og Julnie SA har kanskje fått over Applied Ventures del da de er nye på ägarlistan og Applied er borte fra den.

3 Likes

Her kan man høre hva CEO i Lilly Dave Ricks har å si om månedlig dosering og hva de ser etter:
fra ca 21:21

4 Likes

Om nanexa klarer å vise samme pk profil som de har gjort i rotte studien med semaglutid, i mennesker så kan det bli virkelig bra. Her har de også vist at man unngår cmax toppen som mistenkes å være årsaken til GI bivirkninger(fase1 data med liraglutid hadde ingen GI bivirkninger).
Enn så lenge har de simuleringer i synergi fra overnevnte rotte studie, som viser usedvanlig god release, om man vil tillegge sånne simuleringer noe verdi. Stusset litt på at monthly tech ikke har vist daglig PK, helt klart noe jeg skal sende inn som et spørsmål imorgen på Q1, dog her tror jeg han snakker om Pfizer sin ultra lange glp1 VESPER-3 :ok_hand:

Takk for linken! Fallgruver letes etter hver dag :crossed_fingers:

2 Likes

Litt merkelig snakket om minsket effekt over tid når de kjører studier som varer 60 - 70 uker med ukentlig dosering.
Men han er jo CEO så må naturligvis fremheve de produktene de har på markedet nå, ikke om 3 år

Denne smalt inn istad

1 Like

Tør noen og regne ut kurs mål om Moderna går for hele opsjonen på 500 mill USD om jeg husker riktig. Skulle tro det burde gi en kurs mellom 50-100.

Det er sånn drittmeldinger man risikerer i svensk småbiotek

Ikke helt den meldingen man håpet på

Tror jeg skal fortsette å øke beholdningen på dette imorgen

Det er nok ikke en opsjon men milepelsbetalinger som kan bli utbetalt stegvis etterhvert som kliniske studier lykkes ved bruk av Pharma Shell

Det står da lisens og opsjon,men det er det samme kursen burde fly høyt.

Opsjonselementet ligger i at de har opsjon til utvide avtalen til å gjelde opp til 5 substanser der hver nye substans de vil prøve utløser penger til Nanexa
For at Nanexa skal få alle 500 mill $ må Moderna få alle 5 substansene gjennom fase 3 og i salg. Og sannsynligvis et godt salg