Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nanexa Småprat

Hvor stor blir denne utvanningen? Ca 4%?

Hvorfor tror dere denne kommer nå? Er det for å vise muskler i forhandlingene? :thinking:

Kom vel nå siden lånet går ut 30. april

Det er en grisete emisjon, rundt 15 % rabatt, i tillegg får de To-er som gir rett til å tegne aksjer om et drøyt år til 4 kroner stykket

Kan virke som det kan drøye med GLP-1 avtale ut i fra dette.
Tror det blir grisete i morgen

Jeg står klar til å ta imot :see_no_evil:

Det er 100% for å vise muskler imot forhandlingene tror jeg. Som mest sannsynlig drar ut i tid, pga nye gode data som har dukket opp mens forhandlingene pågår. Nye interesser/ krav om høyere valuation fra Nanexa kan være årsaken?

3,7% i omgjørelsen av lån til aksjer og yttligere 3,7% om de benytter seg av warrants på 4kr.

Biter meg merke i at det var lånegiverne som ville kjøre denne metoden “The proposal to set off the debt has been initiated by the lenders and the Board has assessed that it is to the benefit of the Company and its shareholders”.

Forhåpentligvis så sitter de etter tildelingen, Exelity AB (En av lånegiverne) har hvertfall historikk fra å sitte i andre biotechs og har tidligere vært i nominasjonskomiteen til Nanexa.

3 Likes

Styreleder med drøy fartstid i flere store BP samt 1mill aksjer blir nå ansatt frem til juni. Større sjanse for deal"s" i dette tidsrommet

8 Likes

Nanexa 2026-04-29 | VD David Westberg kommenterar Q1 2026
Kl 10

2 Likes

Startet plukkingen, overraskende liten reaksjon kursmessig, holder igjen på hele påfyllingen i påvente av yttligere fall / Qpres

1 Like

Et interessant grep ja! :thinking:

Fort gjort å tenke at man er intens forhandlinger som krever mer ressurser.

Liten digresjon, men jeg hørte gjennom forrige presentasjon.
Der snakket de om at håpet å lå i en avtale som kunne sikre driften i 24-36 mnd.

Hvis de skal oppskalere driften, vil det vel si at en avtale forventes å gi et sted mellom 200-500 MSEK upfront?

3 Likes

CEO poengterte de summene, ifb med Ascendis og Camurus dealene, han backtracket noe da begge har godkjente produkter på markedet. Åpenbart noe de sikter seg inn på

3 Likes

Ser ikke ut som markedet griser det til så mye som fryktet :sweat_smile:

Kan dette har vært priset inn på et vis?

Greit bull presentasjon av Westberg, får se nærmere på data-slidene senere.

De kunne skrevet en avtale for lenge siden men venter på den rette

5 Likes

Fortsatt lavere Cmax/Cmin enn Wegovy alene på kvartalvis dosering, ved forrige presentasjon forventet ledelsen Cmax/Cmin på samme nivå som Wegovy :muscle:

5 Likes

Er dette din tolkning eller sitering av ledelsen?

Ordrett fra CEO på presentasjonen

4 Likes

Ok.

Det bekrefter vel også inntrykket flere av oss har hatt mtp på partnerskap. At her handler det om å få til en balansert avtale som gir både kortsiktige og langsiktige gevinster.

Basert på data, gunstigere logistikk, håndtering og besparelser knyttet til produksjon og produkter så virker det (på meg) innlysende at dette er et produkt det vil være rasjonelt å satse på for en stor aktør.

Kan legge til at Westberg sa at Pharmashell ikke ville ha noe problem med trippelantagonister som regnes som det neste innenfor fedmebehandling. Dvs si at Pharmashell håndterer en trekammer løsning for depoter.

Kanskje @WernerVonHaussenberg kan si mer om trippelantagonister og Retatrutid?

7 Likes

Foreløbig er vel juryen litt ute på om trippelagonister blir the next big thing.

Følger nysgjerrig med på Retatrutide, som er den første trippelagonisten (GLP-1/GIP/GCGR) som har fase III trials som leser av.

To fase III trials har allerede lest av, en i kneatrose rett før jul 2025 (TRIUMPH-4) og nå en i type 2 diabetes (TRANSCEND-T2D-1) her i mars. Litt vanskelig å si så mye enda, vi vet veldig mye mer når q2 er omme, da burde flere trials i mer “normale” indikasjoner ha lest av.

Ut i fra det man kan se så langt, så gjetter jeg på at leger kommer til å foretrekke å (fortsette å) skrive ut tirzepatide (dobbelagaonist GLP-1/GIP) som tilsynelatende har en mye mer håndterbar bivirkningsprofil enn reta, og for svært mange vil gi et nesten like bra resultat vekttapsmessig. Dropoutratene i Triumph-4 var såpass drøye den banebrytende efficacyen ikke rørte kursen på LLY-aksjen. Min høyst ukvalifiserte gjetning er at reta blir en drug for sånne cases som man ser på American Feeders (eller hva nå disse TV Norge-programmene heter), hvor de heiser opp bøtter med chicken wings med trinsesystem til andre etasje for en 250 kilos person som ikke kommer seg ned trappa til første for å hente dem.

Når det er sagt, så kan det være at reta også bare er dårlig designet, altså at forholdet mellom GLP1/GIP/GCGR-agonister er uheldig (for lite GIP, og kanskje også for lite GCGR i forhold til GLP1, tror jeg). Kan være vi får en pekepinn på om så er tilfelle i løpet av sommeren. LLY har kjørt en fase I trial med et par hundre stk på tirzepatide sammen med eloralintide, sistnevnte er en såkalt SARA, altså en selektiv amylin reseptor agonist. Blir interessant å se bivirkningsprofilen / efficacy der.

Gjetter at trippelagonister har en framtid, men at balansering mellom agonistene vil bli viktig.

7 Likes

Emergers etter gårsdagens presentasjon:

7 Likes

En viss relevans for Nanexa? :thinking: