Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

NANO Fundamentale Forhold (NANOV)

3 Likes

Kanskje litt kjapt ute med noen streker her kompis.

2 Likes

La os ta smÄprat i egnet trÄd :slight_smile: Jeg fÄr ikke flyttet over innleggene pga litt teknisk grums :slight_smile: Lar de stÄ.

1 Like

Plansjen viser egnethet kombinert med alder. Til hĂžyre i bildet om de eldste pasientene, og de friskeste, yngre til venstre .

Copanlisib, duvelisib, and idelalisib can cause liver abnormalities, immunosuppression can occur, opportunist infections can arise, and colitis generally occurs later.

Pi3k er et helvete for de som fÄr bivirkninger.

When you have the grade 3 diarrhea—more than 6 stools above average—that’s pretty bad. For most patients, that’s life altering, and they really don’t like that. It’s hard, even when you get that controlled. Sometimes we can’t get patients to agree to go back on because 10 watery stools a day is rough for a lot of people.

Lars Nieba sa Q32020-presentasjonen til Nano:

«You do have the PI3 kinase inhibitors, started with a great hope, and what we have seen is that the side effects of the PI3 kinase inhibitors are very severe and they are rarely used.»

2 Likes

Etter flere rapporteringer slettet en innlegg fra en 4timer gammel bruker.

Dersom brukeren kan bevise pÄ pÄ PM at mailen faktisk er ekte, sÄ legger jeg ut igjen innlegget.

9 Likes

Hei

Takk for spÞrsmÄlet ditt.

Min oppfatning har ikke forandret seg. Jeg forstÄr at du kanskje ser dette som mitt ord imot en velrenomert forsker i dette tilfellet, sÄ la meg legg til litt mer bakgrunn for dette:

For det fĂžrste er det viktig Ă„ huske karakteristikken til pasientene i 3. linje FL. 65-75% av disse pasientene er eldre, skjĂžre (de har andre sykdommer, tung kreft belastning etc.) De er i utgangspunktet ikke de sterkeste lenger.

For det andre mÄ man ogsÄ se pÄ resultatene i ELARA studien som Kolstad og du viser til. Det er ingen tvil om at behandlingen er effektiv hos de pasientene som kan tolerere dem. Det har det aldri vÊrt noen tvil om. Men minst like viktig er sikkerhet og toksisitet, spesielt nÄr vi snakker om 3L FL. Det jeg kan se sÄ langt fra ELARA abstractet er:

Cytokine release syndrom (48.5%)
Neurologiske events (CNS relaterte bivirkninger) 37.1%
ICANS (immun effektor cell- associated neurotoxicity syndrome 4.1%
Disse 3 bivirkningene er alle potensielt meget alvorlige, noe som vil gjĂžre at spesielt eldre og skjĂžre pasienter mest sannsynlig ikke vil kunne tolerere en slik behandling. Det er en behandling for et mindretall pasienter.

Det vil ogsÄ kun vÊre hÞyt spesialiserte eksperter i en hÄndfull sykehus pÄ landsbasis som vil kunne benytte behandlingen. De mÄ kunne behandle disse bivirkningene nÄr de oppstÄr, og som du sikker ser, det er mange av pasientene som fÄr bivirkningene jeg viser til.

Utover dette er det ogsÄ en samfunnsÞkonomisk dimensjon. Det er selvsagt pasienter som vil ha en god effekt, og der skal man se pÄ CAR-T som kostnadseffektivt. Kostnaden for selve behandlinger er ca. USD 450 000 per i dag. PÄ toppen mÄ man in pÄ sykehus Ä vÊre der i flere dager. PÄ toppen kommer kostnaden av Ä behandle bivirkningene ELARA studien viser til. Det blir dyrt!

Dette er kun en behandling for de fÄ som er sterke nok og hvor man virkelig ser behandlings impact ogsÄ. Du ser sikkert Ärsaken til at jeg ikke har forandret mening, slev med ELARA studien. Det som burde vÊre viktigere for deg er at jeg dette bekreftet fra internasjonale opinionsledere pÄ omrÄdet. Det ville ikke overraske meg om Kolstad ogsÄ vil vÊre enig med meg i dette.

Til slutt, vi har et godt forhold til Kolstad og har jobbet med ham lenge omkring Betalutin ogsÄ. Som jeg forhÄpentligvis har beskrevet ovenfor, vil dette til slutt vÊre et spÞrsmÄl om hva man skal gi til hvilken pasient. Jeg er overbevist om at i den pasient kategorien vi her snakker om har vi en stor fordel pÄ bakgrunn av den type pasient vi snakker om. CAR-T er ikke et godt alternativ for disse. Det er ikke en direkte konkurrent for oss.

SÄ jeg har fortsatt den samme oppfatningen. Dataene i ELARA studien er egentlig en god bekreftelse pÄ det jeg baserte min forrige konklusjon pÄ.

Mvh

Erik

\ 232x53
Erik Skullerud, CEO

email: [email protected]

mobile: + 41 76 402 53 07

address: KjelsÄsveien 168 B, 0884 Oslo, Norway web: www.nordicnanovector.com

15 Likes

Ser at du har en annen oppfatning av saken enn kilden til @wellsembargo

Jeg snakker om noe helt annet. Jeg snakker om at bayer har sÞkt full godkjenning pÄ copa pÄ chronos 3 istendfor chronos 4 slik avtalen var med FDA.

I denne posten du nevner her tenker jeg pÄ fremtidige kombinasjon med for eks Betalutin. Copa er sÄpass ille at det ikke egner som kombinasjon. Men det var bare en personlig mening. Det var ikke denne posten jeg mente.

Det jeg skrev i en post lenger oppe var at jeg har snakket med ansvarlig i bayer Tyskland. Han som var sjef for chronos trial i Europa.

Han sa: ja vi prÞver sÞke full godkjenning pÄ chronos 3 og ikke chronos 4 som egentlig var avtalen. Det er dette jeg mener med at de prÞver seg pÄ en frekkis.

De vet vel hva de driver med tenker jeg

NÄr jeg snakker med tyskeren sÄ ja: han forklarte.

Slik jeg husker denne delen av samtalen:

We are going to try with chronos 3 because we have enough patient and we believe the results are enough for a full approval. But this is up to the FDA. But yes, we are going to try. originally we were going to file for a full approval with chronos 4,but you are correct we are trying with chronos 3.

How long until you expect a result from the FDA:

Between 6-12 months. But we expect on the shorter end of the scale because the drug has been through the FDA already.

SĂ„ snakket vi om dette lukker dĂžren for andre legemidler ift AA.

Som jeg har skrevet om.

Si ifra om noe er uklart. Mulig jeg skrev litt vrient I den fĂžrste posten.

Jeg ringte IR bayer og forklarte at jeg hadde spÞrsmÄl rundt chronos 3 og aliqopa. SÄ de satte meg over til sjefen for chrobos studiet i Europa.

Var jo en fantastisk samtale.

4 Likes

InnebÊrer det ikke en Þkt risiko for Bayer sin del Ä ikke holde seg til avtalen med FDA ved Ä heller sÞke basert pÄ Chronos 4? Slik jeg har tolket FDA skal mab ha det aller meste etter boka for Ä fÄ approval. Mulig de har forhÞrt seg med FDA og fÄtt tilbakemelding pÄ at dette er mulig.

Tror risikoen bar er at de mÄ fullfÞre chronos 4.

Men vi kan jo hÄpe at FDA ikke gir de godkjenning pga tox
 men det blir for mye Ä hÄpe pÄ.

NÄr car t heller ikke er sÄ greit for eldre NHL pasienter er det jammen ikke mye konkuranse igjen 
 jeg sitter Ä hÄper pÄ ett negativt utfall i en eller annen form fra FDA bÄde til mei og bayer.

3 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector - SmÄprat '22 (NANOV) 3

Nordic Nanovector ASA: Extraordinary general meeting held

Nordic Nanovector ASA: Invitation to Fourth Quarter and Full Year 2021 Results Presentation and Webcast

5 Likes

Nordic Nanovector ASA - Resolution to increase the share capital in connection with the subsequent offering and terms of the subsequent offering

Nordic Nanovector ASA: Prospectus approved

HÄper / forventer at det kommer en melding etter close som begrunner rasjonalet for Ä kjÞre pÄ med rep-emi.

Hvis de gjĂžr dette fordi CFO har brukt sĂ„ mye tid pĂ„ prospektet at hun bare MÅ ut med det, samme hvordan markedet leser / tolker det, sĂ„ slĂ„r jeg av lyset for godt.

2 Likes

Tolker det dithen at det er uhÞrt viss de melder dette nÄ, for sÄ Ä ikke komme med noe de tror drar oss over 14kr.

1 Like

(post deleted by author)