Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Tror ingen av de er noen “good guy”

Oslo (TDN Direkt): Nattopharma vil alltid ha dialog med selskapets store aksjonærer, og det er ikke noen grunn til at det ikke skal gjelder for Kappa Bioscience.
Det sier administrerende direktør Kjetil Ramsøy i Nattopharma på selskapets kvartalspresentasjon onsdag.

-Vi vil alltid ha dialog med våre store aksjonærer. Vi kommuniserer godt med alle som har en interesse i selskapet, og det samme vil gjelde for Kappa, det er ingen grunn til å anta noe annet, svarer Ramsøy under Q&A-delen av presentasjonen

Der er vi helt enige.

Likevel farer Kappa urimelig frem. Er det greit å lokke ut aksjer nede på 30 tallet vis du har intensjon om å by 40? Lesaffre har gjort dette på en fair måte. Det har ikke Kappa

1 Like

Jeg lever helt fint med denne løsningen og ser fremover. Totalt sett godt fornøyd og gleder meg til å få denne gevinsten til å vokse videre andre steder.

2 Likes

Interessant at aksjen fortsatt handles over 35, er det noen som ikke har forstått/lest meldingen, eller er det noen som tror at denne saken ikke er over enda? :thinking:

hm… ja, dette var litt rart. Ser ut som om Kappa eller noen andre vil ha så mye som mulig. Det ligger noen store kjøpsposter rett under 35, men handelen er fremdeles over 35. vi får se hvordan dagen forløper seg.

Solgte bare over børs til 35,4 nå, så er jeg ferdig med det. Blir 2000kr mer enn hvis jeg får 35 og det kan ta lang tid. En evt tvangsinnløsning burde skje på 38+

Glad jeg ikke solgte på 30, og heller kjøpte mer, men her er jeg langt fra sikker på å få avkastning ved å sitte

1 Like

Det spørs jo veldig på hvor mye en skal tro på det Kappa har sagt. Dersom de ønsker å være langsiktig i aksjen så vil nok kursutviklingen være en, mens dersom de ønsker å selge vil nok kursutviklingen potensiell bli en annen.

Når der er sagt så forblir hele situasjonen med Kappa virkelig rar. en skulle tro at et kombinert Kappa + Natto stod mye sterkere sammen enn hver for seg.

Gjorde nøyaktig samme vurdering.

Det er også et lite moment ved salget mitt at jeg har litt høydeskrekk, har over 100% avkastning siste 12mnd, så greit å frigjøre litt cash

1 Like

Jeg hadde forventet at vi skulle ligge på 34,60 - 34,80. Det at vi ligger over 35 gir meg et lite håpe om at noe uventet kan skje, og i verste fall får man 35 kroner i mars. Nå har jo jeg ventet i noen år så klarer en siste måned.

3 Likes

En annen faktor for min del, men som ikke er relevant for dere, er valutakurs siden pengene skal over i SEK etterhvert. Tror NOK fint kan gå noe prosent oppover på en måned vs SEK. Synes NOK er for svak i forhold til dagens oljepris.

3 Likes

Eller så kan du selge og så spekulere i NOK/SEK,

Det er så klart også mulig, hovedgrunnen til å beholde er å holde mulighetene åpne i forhold til et uventet bud eller annen ny informasjon.

1 Like

Du er i hvert fall godt hedget mot et børsfall, som heller ikke er helt usannsynlig.

1 Like

Tell me about it. Har noen svenske aksjer for tiden og det raser tusenlapper ut av kontoen pga hva jeg antar er en krone som styrker seg :confused:

1 Like

I teorien ikke avgjort

– Dersom det kommer et høyere bud fra en konkurrerende aktør, med tilsvarende akseptgrad som Lesaffres – vil dere vurdere budet?

– Som det fremgår av pressemelding av 15. februar kan styret endre sin anbefaling dersom det kommer et konkurrerende tilbud som, alle forhold tatt i betraktning, vurderes å være bedre for aksjonærene, svarer Ramsøy.

Styreleder Åberg i Kappa Bioscience vurderer hvilke muligheter selskapet har for å kjempe om NattoPharma.

– Er budprosessen endelig, eller er det mulig å kuppe den?

– I teorien behøver den ikke være endelig, og vi diskuterer internt med våre rådgivere børsmeldingen som kom, svarer Åberg.

vet ikke hvor begeistret jeg er for den lille innskutte delen av setningen…

1 Like

De fremstår allerede i gråsonen her så tror de også må være forsiktig fremover i forhold til å gjøre valg som ikke fremstår å være til aksjonærenes fordel.

En ting som jeg stusser over er at det virker som de har sagt opp avtalen med Nordea, når vi aksjonærer trenger en objektiv vurdering av aksjens verdi som mest. Samtidig fremstår nedgradering fra Kjøp til Hold fra Norne før rapporten mistenkelig. Selvsagt har jeg ikke noe bevis for at Norne har fått beskjed om å jekke ned forventninger, men det gir meg en litt dårlig følelse spesielt når det sammenfaller med stillhet fra Nordea.

2 Likes