Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Da blir jeg veldig overrasket. I og med at Lessafre nå har 2/3 skjønner jeg ikke helt hvorfor Kappa skal by 40kr. Håper selvfølgelig jeg tar feil. :slight_smile:

1 Like

Fordi de da kan kjøpe selskapet.

1 Like

De som har forpliktet seg til lesaffre kan vel ikke takke ja til Kappa?

And its gone

Ordlyden der er vanskelig. Og jeg har tolket det slik også.

Grisete:
“The Company has been informed that TG Montgomery AS and Pro AS have acquired the
Additional Shares on their own initiative without any prior understanding with
Lesaffre and that the Offer Price of NOK 35 pr share will not be amended

Det kan de selvsagt si, for det er plent umulig å bevise noe annet.

Spørsmålet er om det er gjort fordi de mener det er et godt bud eller om noe annet ligger bak. Men husk at Sjur ikke har noe å tjene på å selge billig eller sponse et dårlig oppkjøp.

1 Like

Jeg er faktisk også litt lettet over at vi nå er sikret 35

1 Like

Altså hovedmotivet er jo å omgå budgivers plikt til å høyne… så “noe” mer foregår nok her enn bare å få oppkjøpet gjennom. Men hva som er motivet skal jeg ikke prøve meg på… det er for mye wheeling og dealing allerede før det ble en litt rar budkrig

1 Like

Budgiver ønsket vel maksimalt å gi 35 kroner, så tok større aksjonærer saken i egne hender og sikret at kjøpet blir gjennomført ved å betale 37-38 kroner. Om dette er fordi de får andre fordeler ved at kjøpet blir gjennomført eller om det er fordi de ønsket å få solgt aksjene sine til 35 vet vi ikke.

2 Likes

The pre-commitments of the other shareholders entered into prior to the Offer
will remain binding subject to the same conditions as set out above, but may in
addition be terminated if a competing offer is made, and the Board of the
Company, acting in good faith and taking into account all aspects of such offer,
considers it to be more favourable to the shareholders of the Company, and the
Offeror does not match such superior offer within five business days of having
been notified of the competing offer and such competing offer is thereafter
recommended by the Board.

Dette er fra det opprinnelige budet. Man finner det dog ikke i oppdatert budet på 35.

1 Like

@pips

Er det ikke veldig rart å binde seg til noe slikt i en eventuell budkrig?

kommer du til å godta budet @holmes? slik det foreligger nå ser det jo ikke ut som om Natta går av børs med det første.

Ja det virker som de på død og liv ikke ville selge til Kappa.

Ikke hvis du er glad i jobben din, og den ene oppkjøpsparten er interesert i å holde på dere. Mens den andre er kritisk og vil kaste eksisterende ledelse

1 Like

Ja, tror det om ikke noen andre byr høyere. Kommer til å vente dette ut og så godta det høyeste budet. Nå er jeg i hvert fall garantert 35 kroner og en godkjent gevinst selv om den reelle verdien med en mer proaktiv og aksjonærvennlig ledelse ville kunne gå for det dobbelte.

Skjønner ikke hva dere snakker om at de ikke ville selge til Kappa. Er det budet på 12.75 det snakkes om eller et annet bud jeg ikke har fått med meg.

Såvidt jeg har fått meg med har ikke styret eller ledelsen ført noen dialog med Kappa. Det er vel litt spesielt når man sier at man har undersøkt alle muligheter for salg eller videreføring av virksomheten. Ledelsen har også sagt tidligere at de har en god dialog med Kappa, det er jo bare jug

Det kommer an på hvem som lyver. Natto sier ja Kappa sier nei. Helt urimelig å tenke at Kappa er det good guy her.