Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Tilbudsperioden løper frem til førstkommende tirsdag den 23.03.21 kl 16.30 CET - dog med rett til Lesaffre til å forlenge fristen etter eget ønske.

Jeg skulle gjerne sett en oppdatert vurdering av situasjonen fra vår svenske Fellow Shareholder. I påvente av det og/eller andre tunge innspill vil jeg følge Holmes to the bitter end.

1 Like

Sayounara, adjø, farewell

3 Likes

@ Holmes.
Jeg er ny i Nattosammenheng og har de siste dagene forsøkt å forstå det som har skjedd og det som nå skjer i spillet mellom Natto, Keytruda, Lesafffre og Kappa.

Jeg tror jeg har en viss oppfatning av de store linjene, men mangler en klar formening om hvilke alternativer aktørene har i det som nå kan se ut som sluttspillet. Særlig derfor skulle jeg gjerne ha lest teksten i din siste screenshot, men jeg får ikke åpnet den.

Da forstår jeg heller ikke bakgrunnen for ditt Sayounara. Kan du være brydd med å forklare det screenshoten sier?

Jeg har takket ja til budet på 35 og sier derfor sayounara til aksjen etter mange års hodling

Takk for svaret Holmes.
Du har jo fulgt selskapet i flere år, og det at du nå velger å akseptere budet på NOK 35 veier tungt i vektskålen.

Likevel har jeg ennå ikke tatt endelig bestemmelse. Er det flere der ute som også fremdeles teller på knappene? Og hvilke scenarier ligger til grunn for det?

a) Du godtar budet
b) Du godtar ikke budet og du og Kappa er da aksjonærer videre

Hva Lesafre gjør videre her vet jeg ikke, men jeg tenker at det blir rimelig dødt her trading messig. Kanskje de hiver på en bot som kjøper på 30kr og bare tar ting skure og gå. Kanskje de ikke gjør noe mer aktivt.

Aksjen er nok mer verdt enn 35 (jeg tenker oppimot det dobbelt kan forsvares per dags dato), og det er nok en av grunnene til at Kappa har kjøpt. Kappa kan jo også ha kjøpt for å stikke kjepper i hjulene på en konkurrent hvem vet. Om man beholder aksjene vil man jo være ganske alene som en liten aksjonær og jeg tør ikke stole på at man blir behandlet rettferdig da, så får man heller potensielt gå glipp av videre gevinst ved å ikke ta denne risikoen.

1 Like

Disclosure of large shareholding - NattoPharma ASA

@ Holmes og @ Christian.

Takk for svar. Jeg grubler og tenker slik:
Lesaffre signaliserte i sitt forrige bud at de ønsket å kjøpe seg opp til 90% av ak, noe som ville gi mulighet til å tvangsinnløse de eventuelle resterende aksjonærene.

Jeg antar derfor at Lesaffre fremdeles har som mål å eie 100% av ak, og at veien frem dit kan ta et par år. Underveis til målet kan det komme flere lavere pristilbud fra L. eller co.

Gitt at dette ikke gir Lesaffre full kontroll tror jeg de enten vil slå seg til ro med den sitsen de har og ta ut aksjeutbytter i henhold til den eller de vil velge å tvangsinnløse de resterende aksjene med det som eventuelt følger av protester og skjønnsbehandling.

Min erfaring fra tidligere oppkjøpskamper tilsier at majoritetseier tilslutt velger å ta de grepene som må til for å få full kontroll.

Jeg skulle ønske jeg visste om det er flere som tenker som meg og som vurderer å ikke akseptere tilbudet på NOK 35. Og; - hva gjør Kappa ?

Kappa har mer enn 10%, så lesafre må gjøre en avtale med dem

NattoPharma ASA: End of Offer Period for voluntary offer for all outstanding shares in NattoPharma ASA

Da er mine dager som aksjonær i Natto forbi.

Godspeed!

2 Likes

NattoPharma ASA: Preliminary results of voluntary offer for all outstanding shares in NattoPharma ASA and fulfilment of closing conditions

Update on acceptances - cash tender offer for all outstanding shares in Kaydence Pharma AS.

NattoPharma ASA: Final results of voluntary offer for all outstanding shares in NattoPharma ASA

Termination contract NORNE SECURITIES

New share capital registered

NattoPharma ASA: Compagnie des Levures Lesaffre completes voluntary offer for all outstanding shares in NattoPharma ASA

1 Like

Disclosure of large shareholding

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE BY PRIMARY INSIDERS AND CLOSE ASSOCIATES