Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Det er kjøp som det som det blir penger av. Du har nyheter om at firmaet går godt, men pga trading, så ender aksjen omtrent som før nyheten kom.

2 Likes

Tror det viktigste er at de kommer med noe konkret rundt farma som de har guidet skal etableres som et eget selskap, helst at de har sikret seg en partner her som går inn med kapital mot en andel i det nye selskapet (tenk PCIB og Photocure).

Investorpresentasjonen de holdt på våren var jo ment å være en kapitalmarkedsdag, det at de utsatte dette tyder på at prosessen har tatt lenger tid enn antatt, men forhåpentligvis at de nå har noe konkret å presentere.

1 Like

Jeg er litt skeptisk til denne farmasatsingen merker jeg. Det er helsekostbiten jeg er interessert i her

1 Like

Ja det er vel også tanken med å dele det opp at man kan velge hvilken man ønsker å være investert i. Akkurat som noen eier Pho, andre eier PCIB og noen begge.

Nå blir jo farma sett på som en ren utgiftspost av markedet, og hvis det blir delt ut som et eget selskap så vil det i hvert fall ikke tynge verdsettelsen av kosttilskuddsvirksomheten.

Min plan er å vurdere dette ut i fra hvilken partner de kan få på plass. Har de en stor industriell aktør med på laget vil det så klart gi kredibilitet til denne satsingen. Hvis det hviler helt på aksjonærene igjen å finansiere dette er jeg mer skeptisk.

4 Likes

Tror Natto er eneste aksjen jeg har som viser positivt moment:

( + ) Aksjen er over “skyen”
( - ) Skyen er “rød”
( + ) HH/LL 9 er over 26
( + ) Sluttkursen i dag er over den for 26 dager siden

1 Like

Liker den godt jeg også og er ganske tungt inne, men har vel ikke sett sluttkursen i dag enda, og volumet er rimelig fraværende. (bare sånn for å syte litt) :sweat_smile:

1 Like

Greit volum i dag, men dessverre fordi Nordea dumpet igjen

Virker som Natto leverer menaq7 til et storskala melkeprodukt i Vietnam som skal fremme veksten hos barn.

500 tusen+ views på noen dager

4 Likes

Søk på vitamin k2 på google

4 Likes

NattoPharma will launch a new entity to operate the pharma business
OSLO, NORWAY - (20 November 2017) - The Board and the Management of NattoPharma
ASA have decided to spin-off the pharma business into the new company PharmaCo.
NattoPharma ASA will continue as an operating entity, focused on its cash-generating supplement business.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=439008

4 Likes

Styret og ledelsen i NattoPharma har besluttet å skille ut selskapets farmasi-virksomhet i et selskap som skal kalles PharmaCo, fremgår det av en børsmelding.

Verdien på spin-offen anslås til 50-70 millioner kroner. Etter planen vil NattoPharma eie 40-49 prosent av Pharmaco, mens de resterende 51-60 prosentene vil bli eid av eksisterende NattoPharma-aksjonærer.

Det er også planer om en emisjon.

NattoPharma vil fortsette som en egen virksomhet, og fortsatt fokusere på kosttilskuddsvirksomheten.

3 Likes

Mer publisitet rundt NattoPharma:

NattoPharma melder at en artikkel i European Heart Journal fremhever vitamin K2s potensial som et «nytt terapeutisk» middel for CAVS, en vanlig kardiovaskulær tilstand i den aldrende befolkningen.

NattoPharma er opprømt over publiseringen av denne studien fordi forskere kaster lys på effektive supplerende alternativer, noe som fører dem til den kliniske forskningen NattoPharma har stått i spissen for.

Selskapets medisinske direktør Hogne Vik sier at omtalen er svært signifikant.

Link til artikkelen:

3 Likes

Vi mangler bare, at ledelsen knaller til med kjøp for noen få millioner, de bør nesten gjøre det, etter at have ført aksjonærene bak lyset i mange år.
Der burde ikke være noe til salgs under 12,5 men etter vannrykt i mange år, er det altså stå…

Jeg har sittet med aksjer i 4 år, men vet jo om andre der har sittet mye lengre.

Jeg forventer dog bra avkastning de neste par år.

Lykke til, mvh Vandregutten.

3 Likes

05

1 Like

Du må eie aksjen i morgen for å få mulighet til å få kjøpe det nye farmaselskapet. Jeg tenker at jeg skal være med på det, og heller se an senere om jeg blir med videre. Kanskje mulighet for litt arbitrasje selv om man ikke er med videre.

Med sterk vekst og overskudd neste år tenker jeg uansett at nattopharma aksjen vil gjøre det bra. Spesielt uten kostnader knyttet til R&D.

3 Likes

For min egen del, så får jeg heller se om jeg får solgt tegningsrettighetene. Det er kosttilskuddsvirksomheten jeg er interessert i.

Jepp, men de får noe lisensieringskostnader til IP-en:

All patents, know-how and other pharmaceutical related assets will be transferred to a new, yet to be named, entity (to be referenced as “PharmaCo”

NattoPharma and PharmaCo will enter into a licensing agreement, where
NattoPharma exclusively will have access to all relevant know-how and patents,
crucial to operate the K2 supplement business. NattoPharma will pay a yearly
license fee to PharmaCo for the rights to use the transferred patents in the
supplement business. This will include the right to use any future patent
granted to PharmaCo for new claims or other intellectual property that PharmaCo
obtain in the initial license period.

After completing the series of transactions, NattoPharma will focus exclusively
on building a strong sales and marketing company, while still retaining, with
limited risk, the potential benefits of the pharmaceutical upside. Transferring
all future investments in science and pharma driven projects will immediately
reduce the operating cost base for NattoPharma. With strong growth in the
supplement business, combined with significant reduction in operating costs,
2018 should be the first full year with operating profit for NattoPharma ASA,
and a foundation in place for a future with a continuous dividend stream.

Tror ikke du kan selge retten til å være med på rettet emisjon, men du kan la være å delta

1 Like

Jeg synes det begynner å se ut som vi kan få et brudd opp i NattoPharma.


Aksjen har brutt opp gjennom SMA50/150/200, men SMA200 er over SMA150/50. Volumet er sterkt økende. For at bruddet skal bli bekreftet så må motstanden på ca 11,10 brytes og så bli en støtte. Aksjen har brutt denne motstanden flere ganger før, men alltid falt tilbake.

4 Likes

Ja dersom vi bryter opp og dessuten sma50 lurer seg opp over 150 og 200 er det vel stadie 2? Vi får vente og se om det skjer, jeg har ventet lenge her :slight_smile: men heldigvis kjøpte jeg mye på 6 tallet da det så mørkt ut.

Jeg synes det er vanskelig å følge @babyrage strategien i denne aksjen fordi det er relativt sett ganske lavt volum så det blir dyrt å gå ut på stop loss og kan også bli dyrt å ta en posisjon etter at den har brutt opp. Det skal jo også bli etablert brudd, vi har jo mange spikes der det ser ut som det kunne bli brudd, men der skulle man jo i stedet ha solgt for å kjøpe billigere lenger ned som @steart78 gjorde.

4 Likes

EXCITING NEW NATTOPHARMA PARTNERSHIPS & LAUNCH IN CHINA

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171128.OBI.20171128S80

Booooom

4 Likes