Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Jeg har tenkt tanken selv, at jeg hadde tjent mer på å bare ta tapet og putte pengene i noe annet. Opportunity costen har vært ganske stor for meg. :stuck_out_tongue:

Jeg har kjøpt litt til siste dager og. Begynner å bli lei hele opplegget. Men gir 2018 ut for natto.

Ja, mens jeg har fulgt aksjen så har inntektene mer enn doblet seg, bruttomarginen har også nesten doblet seg og kostnadene har gått ned noe som har resultert i at selskapet har gått fra å brenne titalls millioner til å ligge rundt break even (2017). Samtidig har aksjekursen gått fra 14+ til nå seneste kurs 8.95. Ledelsen har gitt en god guiding for 2018 og selskapet vil trolig endelig bli lønnsomt og gi avkastning og etterhvert også utbytte til aksjonærene. I fravær av hype rundt caset ligger kursen i ro, men det er nok en grense der markedet ikke lenger kan ignorere selskapet, det går jo greit å ignorere et selskap som går i null, men dersom 2018 guidingen slår til og med forventet videre god vekst mot 2022 tror jeg det tidspunktet begynner å nærme seg da vi får en reprising og sterk kursvekst.

3 Likes

Har du nokon formening om potensialet til selskapet?

Det kommer an på tidsperspektivet, men jeg mener aksjen allerede burde stå i 20 kroner nå, med gode muligheter for videre stigning mot 50 (og enda høyere kurser) de neste årene.

3 Likes

Kursen er fullstendig frigjort fra hva de større aksjonærene tror den er verdt. Jeg kan egenhendig sende kursen opp 5%, eller ned 5%. Akkurat nå trader jeg en liten post fram og tilbake. Har 11% gevinst på den tradingen siden 18. desember. Annualisert rundt 40% avkastning. Kommer til å fortsette med det så lenge jeg synes aksjen er fullstendig undervurdert.

2 Likes

Hmm, vurderar å slenge ut snøret her for ein langvarig post. Ser nesten ut som eit lite Funcom med tanke på ryktet og utviklinga dei siste åra.

Edit: Høyrte på 2017 rapporten no - likte det godt. To be continued.

6 Likes

Da ble det en trade til, fra 8,80 til 9,30. Brukte mer enn 30 sekunder på å kansellere salgsordren etter dagens melding, så da ble det salg. :stuck_out_tongue:

05/03-2018 12:21:29: (NATTO.OAX) NATTO: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE AND DISCLOSURE OF LARGE SHAREHOLDING
Chairman of the Board and Primary Insider, Frode Marc Bohan, has on 5th March
2018 through his company, Bohan & Co AS, purchased 750 000 shares in NattoPharma
ASA at a price of EUR 1.00 (NOK 9.60) per share. On the same day, Bohan & Co AS
sold 150 000 shares in NattoPharma ASA at a price of EUR 1 (NOK 9.60) per share
to TG Montgomery AS, a company controlled by Frode Marc Bohan. Further to this,
Bohan & Co AS sold 100,000 shares in NattoPharma ASA at a price of EUR 1.00 (NOK
9.60) per share to Blackrock R&D OU, a company 100% controlled by Patrycja
Karolina Ratusinska, which is a related party to Frode Marc Bohan.

After these transactions, Bohan & Co AS own 1 033 455 shares in NattoPharma ASA
and Frode Marc Bohan and related parties directly and indirectly controls 2 371
473 shares in NattoPharma ASA, representing 13,08% of total outstanding shares.

Primary insider, Piotr Jandziak, has on 5th March 2018 through his company Novel
Nutrition Network SP Z o.o sold 750 000 shares in NattoPharma ASA at a price of
EUR 1 (NOK 9,60). After this transaction, Novel Nutrition Network SP Z o.o. owns
673 927 NattoPharma-shares, representing 3,72% of outstanding shares. Novel
Nutrition Network is an owner of several European nutritional production
facilities, including production of vitamin K2. Mr Jandziak is in the process of
expanding his production capabilities and plan to use the sales proceed to
finance further expansion.
Ref: http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180305.OBI.20180305S46

1 Like

Bra jeg ikke fikk tid til å følge instinktet mitt. Dette var nok en sell-on-news hendelse i Natto. Ganske stor forskjell i prisingen fra forrige større handel, den var på 12,50, nå på 9,60?

Får vel legge inn en ny kjøpsordre. Er oppe i 14,5% avkastning siden 18. desember etter sist trade. Det er rett og slett komisk hvor enkelt det har vært å trade her med gevinst. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg dauer altså, hvem f… solgte til 8,60 i dag når styreformannen akkurat kjøpte aksjer for 9,60? Wtf! :thinking:

Chairman of the Board and Primary Insider, Frode Marc Bohan, has on 5th March
2018 through his company, Bohan & Co AS, purchased 750 000 shares in NattoPharma
ASA at a price of EUR 1.00 (NOK 9.60) per share.

Kjøpte på 8,80 i dag og selger sånn midt på 9-tallet :stuck_out_tongue:

3 Likes

Nærmer deg salg igjen nå ? :slight_smile:

Jepp!

@Hakon har jo snakket om parkometerpenger rundt tradingen sin i Funcom, men det var nok ikke ment helt bokstavelig. Her er det bokstavelig talt snakk om parkometerpenger. Kostet 434 kr å stå parkert i parkeringshuset ved siden av Funcom i går :stuck_out_tongue:

3 Likes

Compounding!! :slight_smile:

Tja… Skjer det noe her a?

Å være Natto eier nå er like spennende som å se maling tørke :grimacing::grimacing:

4 Likes

Skjer nesten mer med malingen :wink:

1 Like

Er ikke så mye som skjer nei:

13.04.2018 Annual Report
30.05.2018 Annual General Meeting
22.08.2018 Half-yearly Report

Er vel ikke umulig at de gir oss en oppdatering sammen med årsrapporten tenker jeg. Alternativt i forbindelse med generalforsamlingen.

2 Likes

Har sendt en Mail om dette nå, de pleier jo å gi en oppdatering mellom halvårsrapportene

3 Likes

Meh, droppet strategien, solgte på 8,70 og satser på en biffmiddag i Funcom i stedet. :stuck_out_tongue:

1 Like

Nå har PRO AS klart å komme opp i over 1.3 millioner aksjer - da vet vi hvem som kjøper det meste av det som har blitt dumpet ut i hvert fall.

4 Likes