Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Meh, godt jeg spurte, for du har jo helt rett. La oss si de kjører på med 10% royalties av 66,4 MNOK, så blir det 6,64 MNOK vs 8,4 MNOK. Forskjellen er mao minimal.

Det blir spennende å se hvor høyt momentumet kan drive opp bruttomarginen. Selskapet er fortsatt veldig lite, og store volumøkninger sammen med avanserte ERP program kan gi store utslag på marginen. De holder nå i Q1 på med enda en utvidelse av anlegget sitt, men i tillegg planlegges det et helt nytt anlegg på en annen lokasjon og et tredje anlegg som skal holde standarden til produksjonsanlegg for legemiddelproduksjon! :grinning:
Salgsvolumet av PURE er forresten opp rundt 120% i H2 fra H1!

3 Likes

Fikk solgt disse med et snitt på 9,65 i dag. Kan være vi skal opp til 11 i dag for alt jeg vet, men dette var ikke meningen at skulle være en langsiktig investering, men en kort gamble, så da var den avsluttet. :slight_smile:

Sitter fortsatt igjen med investeringen min, som er 3x så stor.

1 Like

Har på følelsen at den fortsatt er mindre enn min investering :sweat_smile:

1 Like

Jeg er 100% sikker på at investeringen din er større. Natto er bare min 4. største investering og jeg har vesentlig mindre investert totalt enn deg. :slight_smile:

Hvis du lurer på hvorfor ikke kursen går mer enn den gjorde, så er det rett og slett pga sånne som meg. Jeg er drittlei av å vente på at ting skjer, så jeg solgte, selv om jeg mener vi er på 15+ om ett år. Det er mao en aksje som er veldig undervurdert, men likviditeten er virkelig elendig.

1 Like

Da endret beregningen min for 2018 seg til en EBITDA på 22 mill.
Lander omsetningen på 100 mill passer dette bra med at EBITDA var på over 20% for Q4. Egentlig høres da 22% for 2018 litt lite ut, 25% høres rimeligere ut.
25 mill x 15 /18,120 mill = Target på 20 kr

2 Likes

Ganger du opp EBITDA med 15 for å finne target? Du må vel nesten beregne deg fram til Earnings for å dra den regneøvelsen?

Healthcare Products EV/EBITDA 15.42
http://valuationacademy.com/industry-specific-multiples/
For årsresultat beregner jeg ca 17 mill, gang dette med 20 så har du nesten samme target. Men da må investorene åpne øynene :slight_smile:

1 Like

Ser at vi tenker ganske likt, jeg sjekket arket mitt og der står det 21.8

1 Like

Dagens trade i NattoPharma er den korteste jeg har hatt. Blir ikke mange kronene når det er snakk om 540 aksjer. Kjøpt for 8,75, solgt for 9,20.

Ser at det er en robot som insisterer på å ligge med høyeste buy, som er eneste grunnen til at jeg ikke fikk kjøpt/solgt alt. Jeg får ihvertfall lekt market-maker da, og får betalt for det. :stuck_out_tongue:

Hvor mye i kurtasje ? :eyes:

1 Like

23% av gevinsten i kurtasje. Det er selvfølgelig helt tullete å drive på sånn som dette, men spreaden er like tullete, så da fortsetter jeg. :stuck_out_tongue:

Logikken er som følger: hvis spreaden fortsetter å være like stor, så burde jeg klare å dra inn 500kr i uka på dette. 48 * 500kr = 24.000 kr på et år, eller rundt 140% i fortjeneste. :stuck_out_tongue:

1 Like

Generalforsamling i Pharmaco, kan gjerne lage en egen tråd? Poster innkallingen her.

1 Like

Blir så kvalm av den gjengen i Natto, opsjoner etter opsjoner. «motivere dem til å gjøre en god jobb i styre». Nærmere svindelselskap skal man lete lenge etter. Direkte akjsonærfientlige. Aldri igjen kjøpe aksjer i dette selskapet.



Forhold antallet handler / aktive tråder 2:1 :stuck_out_tongue:

4 Likes

@Petersen2 @Duogdu @holmes
Her må dere sende mail med en gang og si hva dere mener. Skal de få rane oss på høylys dag? Opsjonene har en innløsningskurs på 5 kr som verdsetter Pharmaco til 18 mill! De skulle betalt de 10-dobbelte! De fikk nettopp en saklig epost fra meg med en god dose sarkasme, og jeg håper de får mye mer. Herman kaller det et ran, noe jeg er helt enig i.

Ja det er ett ran, det er en kultur i det firmaet som ikke er bra. Jeg har vært med på gjentatte emisjoner i det selskapet. Det er vi som har betalt for pharmaco og da gi vekk så mange opsjoner til en «symbolsk pris». Grådighet og svindelselskap. Skal sende dem en Mail i helgen.

1 Like

De må enten redusere antall opsjoner slik at det passer i forhold til rabatten man får med bokført verdi, eller øke prisen på opsjonene til noe som rettferdiggjør milliardpotensialet som vi har blitt fremstilt.
Å få verdien på aksjene våre redusert med 5,6% på dette tidlige stadiet vil utgjøre mye penger om milliardinntekter blir en realitet.

NattoPharma fornekter seg ikke, der fikk jeg noen nye aksjer på 8,80 får se om jeg får solgt dem oppe på 9-tallet i løpet av måneden. :stuck_out_tongue:

1 Like

Blir veldig spennende å se tall utover året, markedet tror tydeligvis ikke på guiding, evt er noen aksjonærer bare lei eller trenger pengene