Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

NattoPharma (NATTO)

natto_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff295d02250>

Ja så lenge ingen kjøper aksjen så har man god tid

Tror folk kommer til å få øyne litt mer opp for denne ettersom Q-rapportene viser mer og mer penger som ramler inn på kontoen… Hvilken dato legger de frem neste rapport?

Tror det kommer en oppdatering med tall for Juli-Oktober i November, H2 rapport 13. februar, og så begynner de vel med vanlig kvartalsvis rapportering fra neste år.

H2? I følge finanskalenderen deres er det Q4 13.02.2019

men det er ingen q3 rapport i finanskalenderen?

Nope.

Prøvde å sjekke Hugo hvordan de gjør det, siden de også kjører halvårsrapporter, men der er det ikke satt noen dato for H2…noen andre selskaper dere vet om som har halvårsrapporter?

Kan kanskje virke som H2 kommer sammen med Q4?

image

image

Ja det er nok korrekt, selv om det høres rart ut.

Hvilket nivå faller troverdigheten til når:

«Saken er produsert og finansiert av Opplysningskontoret for Meieriprodukter»

?

Alt gir jo K vitamin… er det som gjør dette firma litt snålt for meg :confused: sykt bra utvikling å de tjener cash… men har ikke så veldig tro på produktet… men så lenge nok folk har så er vell det tipp topp :smiley:

Dette stemmer for K1, men for K2 er det vanskelig å dekke behovet ved et normalt kosthold om du ikke spiser Natto (japanske fermenterte sojabønner)

fins i smør, egg, leverpostein, kjøtt, kylling og fermeterte ting som surkål… Så lenge du ikke er veganer er det fult mulig

Lager du mye naturlig surkål hjemme? :smiley: Det stemmer at k2 finnes også i ost, smør, kjøtt osv, men i såpass små mengder og det er ikke nødvendigvis matvarer man skal overkonsumere heller av andre grunner (selv om man ikke heller skal unngå dem).

Muligens k2 kan være et bra supplement for mindre og/eller gravide, men resten vil klare seg fint på vanlig kost… Men folk liker jo supplements og jeg er jo selv inni natto pga jeg liker utviklingen fingerscrossed

Eller eldre. Så, da har du et proudkt for mindre, gravide, eldre. Kanskje 1-2 mrd mennesker? :slight_smile:

Jeg nevner eldre fordi tarmsystemet blir dårligere etterhvert, i hvert fall så er opptaket av B12 et typisk problem når man blir eldre.

De fleste større metastudier viser at kosttilskudd ikke funker. K2 eller ikke…
Likevel kjøper forbrukere slike produkter villig vekk, og K2 er i det minste noe man ikke så enkelt får i seg fra andre steder enn pulver og piller.
Såeh, markedet er der nok, hvorvidt markedet egentlig trenger produktet er kansje ikke så viktig?

Du må jo ha en mangel før de hjelper. Er du f.eks. veganer, så er B12-tilskudd et must. :slight_smile:

Interessant dersom dette stemmer

Hevder kaydence prises til 27 kroner i rettet emisjon (vi betalte 5)