Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Det toget ble jeg ikke med på :roll_eyes:

Vi får se, jeg tar ikke noe på forskudd. Det burde uansett også påvirke natto aksjen positivt da Natto eier en betydelig del (+ lånet)

1 Like
2 Likes

Var på presentasjonen, litt annen info enn hegnar, dvs tegningskurs 17.50 med opptil 2285715 nye aksjer i Kaydence. Minstetegning 100 000 eur. Natto vil matche tegning i markedet og beholde sin eierandel på ca 45%.

Om emisjonen fulltegnes vil Kaydence altså få en market cap på 5900958*17.50 = 103 mnok. Posten til Natto vil da være verdt 46 mnok.

20% av pengene som kommer inn skal betales inn til NP, dersom vi regner 20%*20mnok = 4 mnok. Lånet fra NP til Kaydence reduseres med 20mnok, men vil fortsatt være verdt 57.5-20= 37.50.

Det vil si at selve NP (ekskl. Kaydence) da verdettes til 157 - 37.50 - 4 - 46 = 69.5 mnok. Natto fremstår isåfall ekstremt billig med tanke på omsetningen som er ventet å nærme seg 100 mnok i år og med gode vekstutsikter fremover. Blir veldig spennende å følge emisjonen og se om de får inn hele summen.

5 Likes

Høres utsedvalig spennende ut! Har hatt mine NP i skuffen halvannet år, pluss overtegnet Kaydence. Kan bli meget spennende. Takk for tilbakemelding fra oss som ikke hadde mulighet til å møte!

2 Likes

Flott at du deler info. Det var stor forskjell fra det som hadde blitt kommunisert før presentasjonen i dag. Spennende hva resultatet blir. Vet du om presentasjonen blir lagt ut på hjemmesiden?

1 Like

Hvortid får vi vite om emisjonen er vellykket? Takk for info

Tror ikke det ble gitt noen konkret dato, men jeg vil tippe det blir klart i første halvdel av november.

1 Like

Aner ikke, håper de åpner opp/legger ut mer på hjemmesiden snart. Det er en “investor’s portal” som enda ikke er aktivert, samt under presentations står det “This page is currently being edited, information will be provided at a later date.”.

1 Like

NATTO: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE

On 16th October 2018, Martin Lycke bought 22,993 shares in NattoPharma ASA at an
average price of NOK 8,81 per share. After this transaction Martin Lycke
controls 22,993 shares in NattoPharma ASA. Martin Lycke is VP Finance in
Nattopharma ASA.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=461387

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181016.OBI.20181016S73

1 Like

Nice! Nå må markedet våkne opp

2 Likes

optimist ? :stuck_out_tongue:

1 Like

Bare sta :slight_smile:

Jeg var sta i 2-3 år i Kitron før det begynte å bli bra :slight_smile:

3 Likes

Natto blir bra, ttt… men bra blir det, begynner å løsne nå snart. Tror denne lett kan tredoble seg i løpet av 2019.

1 Like

Jeg solgte Kitron i 2009 eller noe og kjøpte tilbake litt billigere i 2015. Win. :smiley:

3 Likes

VP Finance kjøper på 8.81, markedet nja, selger ut mine på 8.30

1 Like

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181107.OBI.20181107S90

Flott at det endelig var på plass.

OSLO, NORWAY (7 November 2018) - Reference is made to the notice on 8th May 2018
about issue of shares in conjunction with the exercise of options by Christopher
von Schirach-Szmigiel.

1 Like

Ikke mange handler i dag, men en del aksjer