Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Veldig bra, produksjonen var jo noe som holdt dem tilbake i H1 2018. Dette åpner jo opp for at de på kort sikt kan levere hvis de får inn noen nye store ordre.

1 Like

Selv om de leverer rundt 0/såvidt minus så er Q1 historisk ikke så bra for selskapet. Denne sliden viser utviklingen ganske tydelig med rullende 12 måneders utvikling.

Andre ting å merke seg

  • Guiding vil oppdateres ved Q2 presentasjonen i august.

  • Mulig lansering av ny ingrediens Supply side west i oktober.

  • Ønsker ikke å børsmelde nye kunder siden konkurrentene kan prøve å kapre kontraktene.

  • Nordea oppdatering trolig neste dagene.

2 Likes

Postet på hegnar

Og

Takk @Mallone

2 Likes

Likevel er interessen så langt i dag helt dødt i omsetning. Merkelig.

1 Like

Ja, oppdatert målkurs der snittet i intervallet er 60% over dagens kurs (i en svært konservativ analyse), og positiv artikkel i finansavisen. 150 aksjer omsatt så langt :man_shrugging:

Ny analyse ligger nå her

https://research.nordea.com/Company/Display/14965

fair value range NOK 15-19 (ekskl. Kaydence og nye produkter)

1 Like

Derfor kursen er ned nesten 4% i dag ? :smiley:

Tror omsetningen i Natto til og med er dårligere enn den var på det verste i Kitron…

2 Likes

Så, er dette som Q3 - Q4 2014 for Kitron? Rett før ting eksploderer? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja omsetningen skremmer meg litt må jeg innrømme. Det er ikke nok å finne en svært billig aksje. En eller annen gang må markedet også oppdage aksjen. Hvis ikke blir man sittende fast.

Men jeg synes det er merkelig at den skal være så dau særlig pga dagens 2 nyheter, det tyder på at det er noen minuser her som jeg ikke ser.

edit:Omsetningen er dobblet siden sist jeg skrev!! 300 aksjer…

Finansavisen har 64000 daglige lesere, utrolig at ikke en eneste av disse ønsker å prøve seg i aksjen. Men lav omsetning har jo en selvforsterkende effekt, ingen kjøper fordi omsetningen er lav og omsetningen er lav fordi ingen kjøper.

1 Like

1 Like

Som betyr ? Altså hva er target ved brudd opp ? :slightly_smiling_face:
Kan mine 3k Natto doble seg ? :wink:

Vil ikke legge så stor vekt på det med tanke på omsetningen, men positivt hvis den stigende bunnlinjen holder :wink:

Ny liste her: 76.57% av aksjene finnes hos topp 20.

http://www.nattopharma.com/investors-relations/share-information/20-largest-shareholders/

6 Likes

29/05-2019 12:15:17: (NATTO.OAX) Minutes of the Annual General Meeting in NattoPharma ASA

Tror faktisk flere vil oppdage Nattopharma,når de ser den enorme veksten …

2 Likes

Dessuten skal det lanseres en ny ingrediens trolig i oktober som kommer i tillegg til en allerede sterk vekstkurve.

Er dette Natto som er leverandør til?

Virker utrolig useriøst at man må sitte og lete rundt på siden etter informasjon om hvilket selskap man bestiller fra, hvilket organisasjonsnummer de har, og hva prisene er. Denne siden hadde blitt skutt ned på et sekund om forbrukerombudet så den.

Edit:
Jada, lol:
https://www.proff.no/bransjesøk?q=Naturlig+Styrke+AS

Nei Natto er ikke leverandør til disse, bruker alltid merkevarenavnet Menaq7, og de der kjøper fra Natto, bruker også dette på sine produkter, da det er et kvalitetstegn.

Sitter stadig med rundt 20k aksjer i dette selskap, og venter på kurs over 30,- så der kan vel fort gå et års tid endnu, før paybacktime.:grinning:

1 Like

Ah, jeg trodde MenaQ bare var et varenavn der Natto solgte selv, takker for oppklaringen. :slight_smile:

Hva skiller natto sitt produkt fra det greiene her da?

Merk at jeg overhodet ikke tror at Natto er useriøse bare fordi det finnes en drøss med useriøse aktører innen helsekost.