Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Hvorfor skremte det deg?

Fordi antagelsen min, uten å kjenne selskapene veldig godt, er at det er dyrt å drive og hvis de skal styre Kaydence selv, så vil fortjenesten rett og slett bli brukt opp på videre satsing.

Jeg kan da se for meg ett selskap som vokser, men hvor alt som tjenes reinvesteres for å bevise effekter osv. Det er en vekstcase, mens jeg så for meg en vekstcase som samtidig var profitabel og det er jeg usikker på hvis de skal drive Kaydence selv.

Så kjenner sikkert dere som har fulgt selskapet i lengre tid til situasjonen bedre enn jeg gjør da.

1 Like

Jeg har ikke satt meg inn i denne nye ingrediensen.
Nøyaktig hvilke substans er det snakk om?
For øvrig bekymret det meg ikke at kursen svinger ned igjen. Har tro på langtidscaset. Sitter gjerne i 5 nye år om jeg må. Uavhengig av den nye ingrediensen, har jeg troen.

Slik jeg forstår det er Kaydence pauset med minimale driftskostnader frem til de evt får hentet inn penger fra tredjepart.

Dette hadde vært strålende, men hvis du leser den uthevede delen i det jeg siterer fra rapporten så ser du at også andre muligheter vurderes. Og det er akkurat denne løsningen som jeg ser på som potensielt farlig, og som skremte meg ut til tross for at alt annet ser bra ut.

2 Likes

Derfor jeg kjøpte tilbake her, tenker at det er muligheter for at 12,5 støtten holder. Prøver egentlig bare å tjene ca 1 kr pr trade her. Bruker gevinsten til å kjøpe flere aksjer.

1 Like

Kjetil adresserte Kaydence i Q&A biten av siste kvartalspresentasjon. Om jeg ikke husker helt feil sa han at om de tar Kaydence tilbake «innomhus» var det primært for å holde liv i IP-en. Basert på det og den generelle tonen i svaret tror jeg hele den satsningen er lagt på is til en mulighet for å få inn en tredjepart melder seg. Og med is mener jeg at det ikke blir lagt mye ressurser i det.

5 Likes

Det var da jeg kom inn i selskapet. :slight_smile:

Når det er sagt har jeg kjøpt aksjer til hyggeligere priser etter det.

1 Like

Hva vil. Skje med de som har aksjer i kaydence,??

Enn så lenge vil det vel ikke skje så mye. Om selskapet innlemmes igjen blir det vel sikkert snakk om en konvertering til Natto aksjer, eller noe sånn.

Men om det kommer litt mer nyheter om studier som kobler lav k2 mot korona, får vel det fart på prosjektet igjen.

1 Like

Det hadde jo vært hyggelig med litt flere Natto aksjer så håper egentlig de går for den løsningen med konvertering. Hadde egentlig avskrevet Kaydence investeringen min.

Har vært aksjonær i nattopharma i ca. 5 år. Kjøpte meg inn etter å ha lest bla. postene til oxion på hegnar👍 (Synd du solgte deg ut).
Nå er jeg faktisk i pluss på investeringen. Har irritert meg mye på at de brukte masse penger og satset på kaydence… Håper de skrinlegger hele dritten og bruker tid, penger og ressurser på nattopharma istedet. Her har de stort potensial!
Hvis jeg skulle lagd en porifølje av aksjer med 3-5 års tid hadde nattopharma vært en av de første aksjene jeg hadde tatt med.

Børsverdi 250 mill🤔

1 Like

Det er vel planen såvidt jeg har forstått, ligger der som en sovende opsjon med minimal kostnad og kan vekkes til liv om tredjepart skyter inn penger.

Laban9, er fremdeles inne i kaydence, så får vi se hvordan det går med Pcib frem mot sommeren,
Er superbull på Pcib.
Men Natto har også en lysende fremtid.
Så plutselig tilbake :metal:?

De burde gjøre en studie på K2 og tenner. Remineralisering av hull og hvitere tenner. I tillegg til effekt på hud og rynker. Tror man hadde sett fantastiske resultater.

1 Like

Veldig mange som spiser ekstra mye natto (matretten) i japan i disse tider:

some of the Japanese prefectures that are highest in natto consumption have also had the lowest number of confirmed cases of coronavirus

Sales of natto have increased 20 percent over the same time period last year,

Kan dette være en del av forklaringen til hvorfor Japan har klart seg så bra?

Tror du på det selv? Jeg tviler på det :slight_smile:

1 Like

Jeg personlig har mer tro på D vitamin, men det er jo visse tegn på at også K2 kan spille inn. Japan ligger vel ganske bra til når det kommer til både D vitamin fra mye fisk og K2 fra natto, samt få overvektige.

2 Likes

K2 aktiverer antikalsifiserings-proteiner, som sin tur syntetiseres på bakgrunna av vitamin D og kanskje A.
Å ha disse proteinene aktivert fjerner kalsium fra bløtvev, som for eks. alveolene i lungene. Dette har blitt assosiert med mindre nedbrytning av elastin, dvs mindre rynker. Men alveolene består også av elastin og er avhengig av å bevege seg når man puster. Når man dør av corona så er det nettopp degradering av lungevev som er problemet.
Men alt henger sammen med alt. Vitamin A og D er også viktig, samt vitamin C og kopper (for elastin/kollagen). Kopper finnes i grønnsaker. K2 er vanskeligere å få i dietten!k22

2 Likes