Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

56 mill i Q1 og EBITDA 10 mill.

Norne kommenterer:

" This morning NattoPharma has announced that one of its primary competitors Kappa Bioscience has made an unconditional offer to acquire up to 11% of the shares in NattoPharma with a price of NOK 12.75/sh. In addition, Kappa Bioscience has made an intention to make a voluntary offer to acquire all the remaining outstanding shares. We view the acquisition as positive for the company and its future development, although in our view the current premium for the acquisition of all the remaining shares in NATTO seems a bit low considering a great potential of the company and our last target price of NOK 19.0/sh.

Virker ikke som markedet tror dette budet går igjennom til den prisen?

Omsättning NOK: 1 779 545
Volymvägt snittpris: 13,81

1 Like

Først tok dem Funcom, så Fjord og nå NattoPharma, skal jeg ikke få beholde noen av aksjene mine?

2 Likes

Du fortjener en saftigere gevinst enn det der i Nattoen din @holmes jeg heier på deg! :slight_smile:

3 Likes

Helt klart, får satse på at ingen godtar dette SKAMBUDET

3 Likes

jeg kan ikke skjønne noen ting om styret skal anbefale at selskapet som har “freeloadet” på NattoPharma sin forskning i alle år skal komme inn å høste alle fruktene av det arbeidet. Om de gjør det, har dere min stemme for mistillitsforslag.

Skjønner ingenting om dette går gjennom når man ser sentimentet i healthcare (prisingen til biotech pharmacon og softox) og kursutviklingen det siste året

1 Like

Det ser ut til at salgsviljen er stor på kurser lavere enn vi hadde bare for noen uker siden.
ENG AS kan jo nå kanskje få tømt seg etter å ha lagt press på kursen i det siste.

Enn så lenge koster aksjen nå 13,70 på børsen

We view the acquisition as positive for the company and its future development, although in our view the current premium for the acquisition of all the remaining shares in NATTO seems a bit low considering a great potential of the company and our last target price of NOK 19.0/sh. (Norne)

1 Like

Det ser ut til at markedet har null tro på budet. Hvor mye må de opp på? Jeg tenker 16-17 kr må til. Man har jo kunnet selge på 14 nylig.

1 Like

Jeg synes ikke “markedets” reaksjon er veldig overbevisende. Her selges det villig for 10-15% over gårsdagens kurs. Håper dagen ihvertfall slutter opp mot 15 som et svar til Kappa. Men foreløpig ser det litt stusselig ut.

Omsetningen i dag er 170k aksjer av 19m, så mindre enn 0,1% av selskapet. Det er ikke engang beholdningen til det kortsiktige traderne.

Hvis folk hadde solgt villig til 12,75, så hadde det jo gått unna nå. :slightly_smiling_face:

Edit 0,9%

Må si meg enig i det, skuffende volum.

Budet er en skam. Jeg har selv en del aksjer og har vært aksjonær i mange år. Jeg selger i alle fall ikke til en så lav kurs selv om Kappa mener at de har gitt god budpremie i et historisk perspektiv. Det gode Q1 resultatet viser at NattoPharma nå er i gang med å øke salg og bunnlinje betydelig.

Også kalt 0,9%

1 Like

Oops! :shushing_face:

Historisk perspektiv er ikke relevant i prisingen av farma-aksjer etter at de har fått et fortjent løft de siste uker og måneder.

Jeg vet ikke om Kappa gjør seg selv dumme eller om de forventer at slitne longs i natto ER så dumme

Men dette viser jo en risiko ved småaksjer på oslo børs, veldig stor kuppfare