Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Tenker markedet ser an hvordan q2 går

Pling plong 50 gjennom 300

Screenshot 2020-05-26 14.23.46

1 Like

Er veldig imponert over at Natto har klart å vokse såpass trutt og jevnt over lang tid.

Screenshot 2020-05-26 23.08.34

Før eller senere må det reflekteres i multiplene

Screenshot 2020-05-26 23.10.00

2 Likes

Økningen i omsetning har vel blitt mindre og mindre i prosent?

Vi får se fremover :slight_smile: 99% vekst y/y i Q1 er en god start på året i det minste.

1 Like

Omsetning 159 mill. i Q1 er jo helt feil. Omsetningen var 56 mill. Bra det også.

Ja, det viser R12mnd, så vi får se hva 2020 kommer inn på :slight_smile: :crossed_fingers:

Kan vi håpe på like gode kvartaler resten av året? En årsomsetning på rundt 200 mill. er vel ikke helt usannsynlig? Spennende neste kvartalspresentasjon.

Selskapet guidet jo selv 35-50% vekst.
Som gir 175-195M, så får vi se om de guidet konservativt eller ikke :grimacing:

1 Like

Ikke entydig, veksten har fluktuert litt mellom år til år, ca annethvert år opp og ned. Men ca 25-60 årlig organisk vekst per år er veldig bra. Det er jo ganske positivt når 25% organisk vekst er et dårlig år. Vekst per aksje snitt 36,60% per år de siste 5 årene. Mye tyder på at veksten ikke er syklisk - som vi har sett i år der man faktisk vokser sterkere i en resesjon. Prisingen henger så klart sammen med at veksten har skjedd i et ikke-lønnsomt selskap (samt at det har vært ekstremt my negativt fokus rundt selskapet, negativ bias), men nå som man vokser både topp-linje og bunnlinjen (i positivt terreng) blir det jo noe litt annet. Det som er spennende er også at bunnlinjen trolig vil ha sterkere vekst enn topplinjen i årene som kommer.

2 Likes

Announcement of offers related to NattoPharma ASA

Litt for lavt dette budet ?

2 Likes

Men hva blir budet på gjenværende aksjer? 13 kr er gi-bort-pris

1 Like

for 12,75 kr/aksje må de dra de ut av hendene mine.

når det er sagt kan jeg ikke annet enn berømme timingen deres. alt tyder på at det er rett før det spennende stedet på hockey-sticken.

Nå vet jeg betydningen av ordet gribb. Ordboken må oppdateres.

Ok, nå klarer jeg ikke å holde meg unna lenger, dere har skrevet om dette selskapet siden jeg begynte på dette forumet.

Edit:

Oppps, what? Kan de kuppe hele selskapet? Really?

Insidertråd med topp 50

https://beta.tekinvestor.no/t/nattopharma-insider-og-aksjonaerlister/21668

1 Like

Skambud. Dette kan ikke bli anbefalt av styret.

En sørgens dag, om kappa kjøper Nattopharma…
Men Alle patentene ligger jo i kaydence!!!

Jeg har i alle tider holdt meg unna Natto grunnet ledelsens merkelige krumspring. Og så langt har ikke det vært feil. Det har til tider fristet mye å kjøpe, men å blir r…kjørt av ledelsen står ikke på timeplan.

Nå vet jeg ikke hva jeg tenker om dette annet enn kupping og skambud.
(men blir svært lite overrasket om styret anbefaler)

med tanke på at aksjen har gått 15% idag, antar jeg det budet enten er høynet, eller at markedet / nåværende aksjonærer ikke er så begeistret for det budet / eller er så begeistret at de hopper inn.

1 Like