Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

NattoPharma ASA Exercise of options

Her må klage til rette myndighet være på sin plass

1 Like

Jeg er ikke jurist og min forståelse av patent-rett er på ingen måte fullstending, men mener å ha lest flere steder at dersom to selskaper gjør en ting på helt samme måte og begge kan dokumentere at de har begynt med det samtidig/før den ene parten søker patent, så vil ikke den ene kunne patentere det og så kreve lisensrettigheter av den andre. da faller bruken av den parten som ikke har patentet under prior art eller noe sånn. (om det er noen som vet mer her, er det bare å rette/legge til.) :slight_smile:

Om det derimot er noen flere aktører som begynner å gjøre det på samme måte, etter patentet er innvilget eller søkt om, kan den parten som har fått innvilget patentet kreve lisensavgift.

det er slik jeg leser svaret fra NattoPharma, altså
"...The Board has carefully assessed the letter from Kappa, and the Board is comfortable with the position of NattoPharma and that the content of Kappa's letter will not have a material negative...".

3 Likes

Og det ser de ut til å lykkes med. Kursen er nå nede på samme nivå som det fiendtlige budet.

Dette er direkte skammelig, kappa har surfet på nattopharmas forskning i alle år!!!
Dette burde få frem en faen i alle ansatte, for Nattopharma har mye bedre kort på handa enn Kappa.
Men en vet aldri med Natto, sitter noen Røvere på innsiden der👍

Fikk man ristet ut de kortsiktige i dag?

:norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway:
Screenshot 2020-06-12 11.12.35
:norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway:

Screenshot 2020-06-12 11.15.46

Trading update

2 Likes

Trading update

2 Likes

Boom!

Så ser ut som om det ikke bare var snakk om «pull forward demand» forrige kvartal. Super oppdatering!

3 Likes

Haha love it!

Man må ta chart tilbake til 2015 for å se sånne kurser.

NattoPharma bare

Tror vi langsiktige får betalt til slutt :money_mouth_face:

3 Likes

Hadde vært digg med innsidekjøp, burde være mulig med tanke på dagens oppdatering?

1 Like

Det får vi håpe på. Kan bli en veldig fin vekst om disse estimatene slår til:
The global vitamin K2 market is estimated to touch a valuation of USD 228.27 million by 2023 , as per the latest findings of Market Research Future (MRFR). It is predicted to register 31.08%% CAGR over the forecast period (2018-2025).

2 Likes

Extension of the offer period for the unconditional offer to acquire up to 11.0% of the shares in NattoPharma ASA

:thinking:

Kommer de til å foreslå en form for sammenslåing?

Sjelden at jeg følger med på sluttauksjoner i disse dager siden jeg har sluttet å trade aksjer, men i dag boltret jeg meg :popcorn:

Screenshot 2020-06-12 16.25.36

Grei sluttkurs, men håpet på litt mer volum i sluttauksjonen :wink:

1 Like

Mulig jeg misforstår hva som står her, men det gir absolutt ingen mening å legge til rette for en “due dilligence” gjennomgang for hovedkonkurrent før Kappa har kommet i en posisjon hvor de enten har mer en 1/3 av aksjene, 1/2 eller helst 90%. Før de eier 10% kan jeg ikke skjønne at de har rett på noen som helst informasjon annet enn den som er offentlig tilgjengelig.

Om de kjøper seg opp til 1/3 og blokkerer eventuelle emisjoner elller andre initiativ som kan gi vekst, kan de vente seg tidenes søksmål fra resten av aksjonærene skullle jeg tro.

Helt klart! Slik jeg tolker den meldingen så ser de på forskjellige alternativ og prøve å selge inn ideen om at Kappa og NattoPharma er en god kombinasjon - hvorfor selge inn den ideen dersom de bare skulle kjøpe ut eksisterende aksjonærer, tenker derfor de kan komme til å foreslå en form for omvendt oppkjøp der man får aksjer i det fusjonerte selskapet dersom man ikke ønsker å selge aksjene sine. Men det er såklart bare min subjektive spekulasjon.