Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Kan inne du få noen svenske tradere til å pumpe den til 30kr da? :hugs:

1 Like

Fantastisk, får håpe at flere snart får øynene opp for K2 som tillskudd
.
The Guardian har ett kjempe stort nedslagsfelt, her er det mange som kommer til å få opp øynene.

Vet også at NattoPharma har ett meget godt samarbeid med Universitetet i Maastrichs, NattoPharma har tidligere levert gratis K2 (MenaQ7) til forskning hit.

Google oversettelse, fra artikkelen i The Guardian:

Pasienter som har dødd eller blitt innlagt på intensivbehandling med Covid-19 har vist seg å være mangelfulle i et vitamin som finnes i spinat, egg og harde og blå oster, noe som gir håp om at kostholdsendring kan være en del av svaret på å bekjempe sykdom.

Forskere som studerer pasienter som ble innlagt på Canisius Wilhelmina sykehus i den nederlandske byen Nijmegen, har utvist fordelene med vitamin K etter å ha oppdaget en kobling mellom mangel og de verste resultatene av coronavirus.

Covid-19 forårsaker blodkoagulering og fører til nedbrytning av elastiske fibre i lungene. K-vitamin, som blir inntatt gjennom mat og absorbert i mage-tarmkanalen, er nøkkelen til produksjonen av proteiner som regulerer koagulering og kan beskytte mot lungesykdom.

De nederlandske forskerne søker nå finansiering til en klinisk studie, men Dr. Rob Janssen, en forsker som jobber med prosjektet, sa at i lys av de første funnene ville han oppmuntre til et sunt inntak av vitamin K, bortsett fra de som hadde blodfortynnende medisiner. som warfarin.

Han sa: “Vi er i en forferdelig, fryktelig situasjon i verden. Vi har et inngrep som ikke har noen bivirkninger, enda mindre enn en placebo. Det er ett hoved unntak: personer som bruker medisiner mot koagulering. Det er helt trygt hos andre mennesker.

“Mitt råd vil være å ta disse K-vitamin-tilskuddene. Selv om det ikke hjelper mot alvorlig Covid-19, er det bra for blodårene, beinene og sannsynligvis også for lungene. ”

Janssen la til: “Vi har [vitamin] K1 og K2. K1 er i spinat, brokkoli, grønne grønnsaker, blåbær, alle typer frukt og grønnsaker. K2 absorberes bedre av kroppen. Det er i nederlandsk ost, må jeg si, og fransk ost også. ”

En japansk delikatesse av fermenterte soyabønner kalt natto er spesielt høy i den andre typen vitamin K, og det kan være grunn til ytterligere studier på helsemessige fordeler, sa Janssen.

“Jeg har jobbet med en japansk forsker i London, og hun sa det var oppsiktsvekkende at i regionene i Japan der de spiser mye natto, er det ikke en eneste person som dør av Covid-19; så det er noe å dykke inn i, vil jeg si. ”

Forskningen, som ble utført i samarbeid med Cardiovascular Research Institute Maastricht, et av Europas største institutter for hjerte- og karsykdommer, studerte 134 pasienter innlagt på sykehus for Covid-19 mellom 12. mars og 11. april, sammen med en kontrollgruppe på 184 pasienter med alder som gjorde ikke har sykdommen.

Jona Walk, en annen forsker på studien, som ble sendt inn til fagfellevurdering på fredag, sa: "Vi ønsker å ta veldig syke Covid-19 pasienter og randomisere slik at de får placebo eller vitamin K, som er veldig trygt å bruke i befolkningen generelt. Vi ønsker å gi vitamin K i en betydelig høy nok dose til at vi virkelig vil aktivere [proteinet] som er så viktig for å beskytte lungene, og sjekke om det er trygt. ”

Jeg tror britene sin reaksjon på at man får vitamin k2 fra ost og at det hjelper mot Covid-19 er å spise mer ost. :see_no_evil::joy::yum:

1 Like

Kaydence pharma !!!
På tide å sale opp igjenn??

Ja, kanskje det. Du kjenner i alle fall selskapets utvikling etter mange år som aksjonær…

Synes jeg leste noe sted at biotec skulle bytte navn til arcticzymes, stemmer det eller var det misforståelse?

https://arcticzymes.com/company/about-us/

Det stemmer det.

Så datra ble mora?

Mer fordi de endret strategi til å satse mer på enzym delen i Desember, gir mening :slight_smile:

NATTO : LETTER FROM KAPPA BIOSCIENCE

LOL! her kommer hanskene av

2 Likes

Ja, den ene hånden stryker mildt - den andre bokser! Men aksjene våre vil de ha.

De kan da umulig ha lov til å kjøpe aksjer i markedet etter å ha gjort noe sånt?

1 Like

Her, jeg tar aksjene deres for 12,75 ring meg på dette nummeret, og forresten dere er saksøkt så ikke tro at dere kan beholde dem selv :gun:

2 Likes

Stort mer fiendtlig oppkjøp enn dette skal det vel mye til for å få til?

3 Likes

Opplegg… :grimacing:
Fra hegnar forum:
“For noen år siden, da Natto fikk et solid fotfeste i Australia, kom Kappa angivelig på banen med falske anklager mot Natto, noe som gjorde at eksporten stoppet opp i flere måneder frem til Natto fikk dokumentert at Kappa tok feil. Å sende denne meldingen en dag før budfristen, er toppen på frekkhet og gjør at vi nå bør legge alle diskusjoner med kappa døde til evig tid.”

2 Likes

Ska sei, ska sei. Her var silkehanskene av ja.

For oss dødelige. Hva betyr dette @holmes?

De jobber hardt for å kjøpe Natto billigst mulig, men styret lar seg foreløpig ikke vippe av pinnen er vel min tolkning.

1 Like