Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Jeg har vært litt nervøs for at Kappa skulle klare å kjøpe 10,1% Natto og dermed kunne lage problemer for den videre strategien som selskapet har tent ut. Men leste ett innlegg på Hegnar forum i dag, skrevet av NeiTilHijab:

Natto har god kontroll på dette, de har flere muligheter for å utvanne Kappa sine aksjer:

Pnkt 9,10 og 11 har jeg her limt inn.

PROTOKOLL FRA ORDINÆR GENERALFORSAMLING
Aksjonærene i NattoPharma ASA (NattoPharma), organisasjonsnummer [987 774 339](tel:987 774 339), avholdt den 19.
juni 2020 klokken 10:00 ordinær generalforsamling i selskapets lokaler, Lilleakerveien 2B, 0283 Oslo.

1. Fullmakt til å øke aksjekapitalen i forbindelse med oppkjøp, fusjon eller generell styrking av
    selskapets finansielle posisjon

Generalforsamlingen fattet i overensstemmelse med styrets forslag følgende enstemmige
vedtak:

1. Styret gis fullmakt til å forhøye selskapets aksjekapital med inntil NOK [11 646 000](tel:11 646 000)
    gjennom utstedelse av inntil 3 882 000 aksjer, hver pålydende NOK 3, jfr.
    allmennaksjeloven § 10-14. Innenfor denne rammen kan fullmakten benyttes flere
    ganger.

2. Tegningskurs og øvrige vilkår fastsettes av styret.

3. Fullmakten kan benyttes til å videreutvikle selskapets satsningsområder ved erverv av
    virksomhet mot vederlag i nytegnede aksjer, eller ved for øvrig å forhøye aksjekapitalen.
    Aksjonærenes fortrinnsrett kan fravikes, jfr. allmennaksjeloven § 10-4 jfr. 10-5.

4. Fullmakten omfatter også kapitalforhøyelse mot innskudd i andre eiendeler enn penger
    og rett til å pådra selskapet særlige plikter, jfr. allmennaksjeloven § 10-2. Fullmakten
    gjelder også beslutning om fusjon i henhold til allmennaksjeloven § 13-5.

5. Fullmakten skal gjelde frem til neste ordinære generalforsamling, likevel ikke lenger enn
    til 19. juni 2021.

6. Denne fullmakten erstatter tidligere fullmakt gitt i sak 9 på generalforsamling 29. mai

7. Fullmakt til å kjøp av egne aksjer
    Generalforsamlingen fattet i overensstemmelse med styrets forslag følgende enstemmige
    vedtak:
    Styret i NattoPharma ASA gis fullmakt til å erverve egne aksjer i NattoPharma ASA, med det
    formål å eie eller pantsette aksjene, i henhold til allmennaksjeloven §§ 9-4 og 9-5 på
    følgende vilkår:

8. Styret kan erverve aksjer i NattoPharma ASA, ved en eller flere anledninger, med en
    samlet pålydende verdi på inntil NOK 5 823 000. Fullmakten omfatter også avtalepant i
    aksjer i NattoPharma ASA.

9. Styret står fritt med hensyn til hvilken måte erverv og avhendelse av egne aksjer ska skje.

10. Pris per aksje skal være minimum NOK 0,01 per aksje og maksimalt markedskurs per
    aksje på dagen tilbudet blir framsatt, dog slik at maksimal pris per aksje ikke skal
    overstige NOK 30.

11. Alle tidligere fullmakter til styret til å erverve egne aksjer trekkes tilbake med virkning fra
    det tidspunkt denne fullmakt er registrert i Foretaksregisteret.

12. Aksjer ervervet i henhold til fullmakten skal enten slettes eller brukes i incentivordninger.

13. Fullmakten skal gjelde frem til ordinær generalforsamling 2022, men ikke lenger enn 19.
    juni 2022.

14. Denne fullmakten erstatter tidligere fullmakt gitt i sak 10 på generalforsamling 29. mai

15. Fullmakt til å øke aksjekapitalen – opptak av konvertible lån
    vedtak:

16. Styret gis fullmakt til å oppta konvertible lån som gir fordringshaverne rett til å kreve
    utstedt aksjer i Selskapet mot innskudd i penger eller mot at fordringene nyttes til
    motregning, jfr. allmennaksjeloven § 11-8.

17. Det skal kunne opptas lån med samlet lånebeløp på inntil NOK [30 000 000](tel:30 000 000). Innenfor
    denne rammen kan fullmakten benyttes flere ganger.

18. Aksjekapitalen skal totalt kunne forhøyes med inntil NOK 5 823 000 gjennom utstedelse
    av inntil 1 941 000 aksjer, hver pålydende NOK 3.

19. Tegningskurs og øvrige vilkår fastsettes av styret.

20. Aksjonærenes fortrinnsrett kan fravikes, jfr. allmennaksjeloven § 11-4.

21. Fullmakten skal gjelde frem til ordinær generalforsamling 2022, likevel ikke lenger enn til 19. juni 2022.

22. Denne fullmakten erstatter tidligere fullmakt gitt i sak 11 på generalforsamling 29. mai 2019.

Jeg har også stor tro på at styremedlem Sjur Thorsheim, han er en ærlig og dykktig kar. Er milliadær og største eier i Natto. Han ønsker ikke å selge Natto for småpenger.

Selv selger jeg ikke for under kr 35-40,-

Håper i grunn ikke at det blir noe salg i det heletatt, Natto leverer overskudd allerede og i årene som kommer så er jeg sikker på at det blir store utbytter fra selskapet.

Natto har blitt en sedelpresse.

1 Like

Har du hevet inn et ny ordre @holmes? :slight_smile:

1 Like

Lurer på om det er Kappa som kryper oppover med sine kjøp? Er fornøyd med antall aksjer så har sittet stille en god stund og kommer nok til å fortsette med det.

Gjennom en DT?

Umiddelbart tenker jeg kanskje at det er en litt pussig strategi å velge for Kappa, eller at det fort blir å bevege se litt i et minefelt mtp timing ( altså at de må ha satt det i sving på et godt valgt tidspunkt for å ikke lage en finfin nedside for seg selv). Skulle tro det er tilgjengelig noe info om når den underliggende opsjonen ble inngått. Godt mulig jeg bruker feil ord når jeg kaller det for en opsjon.

Er neppe mer komplisert enn at noen har blitt enig om å selge aksjene for den kursen

Ikke vet jeg. Når jeg så DT antok jeg at det var en handel noen var blitt enige om for en tid tilbake. Godt mulig jeg helt unødig løp inn i skoddeheimen på en dag uten skodde.

Om det er Kappa er vel det både bra og dårlig på en gang. Bra fordi det kan sies å signalisere at de ikke ser et kortsiktig stort fall i pris som sannsynlig (og at det med det er slutt på krumspring) eller hedger mot prisgalopp og dårlig fordi det er kappa. :stuck_out_tongue:

2 Likes

NattoPharma Awarded Grant from Norwegian Research Council

1 Like

Selvom NATTO kursen har øket 120% iår, er mCap fremdeles beskjeden sammenlignet med andre.
Tenk om “den store jagende flokken” på Oslo Børs hadde oppdaget NATTO…

1 Like

Regner med at man blir uthengt som baisser dersom man oppmaner til forsiktighet på 100 kr

1 Like

Snirkler seg oppover i sneglefart og går vel derfor også under radaren til den store massen, men skal vel ikke klage for mye

Opp 200% siden bunnen i mars. Hva er ekspressfart i dine øyne? :see_no_evil::joy:

100kr er vel et ok mål på kort til medio sikt. Then let’s go full Buzz Lightyear (aka “to infinity and beyond!”)

1 Like

PCIB gikk fra 4,80-34,90 på 6.okt -30.nov 2016 f.eks :sunglasses:

Om vi får en sånn prisutvikling tror jeg kanskje de som satt opp strategien for kappa sitt oppkjøp kanskje får noen nye arbeidsoppgaver i nær fremtid. :smiley:

2 Likes

Tenker kanskje at det er de som bestemmer om noen får sparken som har satt strategien hehe

Ser at det er flere som har tro på en aksjekurs opp mot kr 100,-

Jeg skal selvfølgelig ikke utelukke det, men tror selv at jeg kommer til å ha problemer med å holde meg unna salgsknappen når kursen går opp mot kr 35-40,-

Alt er avhengig av hvilke nye triggere som kommer, i går fikk vi kr 15 mill i “gave” som skal brukes til forskning på K2. Jeg er sikker på at det kommer til å komme flere gode nyheter de nærmeste ukene.

Snart kommer ABG Sundal Collier med verdivurdering, Norne og Nordea bør også komme med ny oppdatering av sine analyser. Blir da ikke overrasket med en verdivurdering på kr 30-35,- noe som etter mitt syn er alt for konservativt i forhold til alt som skjer i dette caset om dagen. Jeg kommer til å vurdere å selge ca halvparten av mine aksjer når vi ser ca kr 40,- Er livredd for å gå glipp av den store oppgangen som, og kanskje drar aksjen opp mot kr 100,-

Angående kurs på kr 100,- har limt inn ett innlegg fra Hegnar forum, skrevet av NeiTilHijab:

Ny artikkel angående K2 (MenaQ-7) og NattoPharma. Artikkelen omhandler RDI. Per dd så finnes det ikke noen anbefalt inntak av vitamin K2. Natto har i lang tid prøvd å påvirke dette. Ser ut til at det nå er i ferd med å løsne, jeg tror det kun er ett tidspørsmål om når vi får en RDI (Reference daily intake)

Når den kommer så må/bør alle store produsenter av vitaminer putte MenaQ-7 inn i sine multivitamin preparater. Da snakker vi om stoooooor vekst for Natto.

Dere som har aksjer bør sitte på dem.
Til dere som ikke har kjøpt ennå, men venter på en dupp i pris for å kjøpe dere inn kan jeg si: Duppen kommer ikke til å komme,

Det vi nå ser i kursen på Natto er kun begynnelsen på oppgangen, Jeg har tidligere spådd at kursen kommer til å stige mye, jeg tror kr 20-40,- ca ved q2 og derfra kommer det til å gå fortere kr 50-100 i løpet av 1,5 år.

samme tema:

Redigert i dag kl 09:02

Vi er langt unna haussetilstander i hvert fall, aksjen handles på 18,30 og ikke et eneste innlegg på venneforumet vårt “finansavisen” enda. (etter børsåpning).

Sluttkurs 18 koner er godkjent det!

5 Likes

:+1: På 18kr er børsverdi fortsatt bare 350mill

3 Likes