Er jo museskritt fremover, men det får vi nesten leve med. 2 skritt frem ett tilbake
Synes det virker som de satte seg i en rar situasjon med å gi et rent skambud på en børsnotert konkurrent. Alt de gjorde var jo å synliggjøre verdiene, og da kommer det jo folk rekende til med en gang.
Den ultimate konspirasjonsteori. De visste at bud ville bli avvist, men noen ville ha kursen betydelig opp etter årevis med feilprising. En plan ble lagt! He he.
Klager ikke jeg
Vel, Kappa + økt salg klarte det Kjetil og co ikke har klart de siste årene -> overtale markedet om at aksjen er underpriset = likviditet + oppgang. Veldig ok.
Om K2 knyttes litt mer mot covid kan dette bli en perfekt storm.
Er nesten litt uvirkelig at det er 3 måneder siden jeg kjøpte noen aksjer for 6,50kr/aksjen. (Og som jeg egentlig kjøpte fordi aksjen falt fortere enn at jeg klarte å gå inn å kansellere ordren. )
Snittkursen kanskje blir OK, de fikk tross alt lurt noen til å selge på 12,75
Det var en hyggelig slutt på uken.
10% opp er museskritt? Hadde liten tro på at nattopharma skulle følge resten av biotek, men jaggu er det det som skjer! Nå er det nok en haug med tradere innom også, så umulig å si hvor det ender i denne omgang. Morsomt å se god avkastning her på en investering fra rundt 2015-16 en gang.
Hva tenker folk om at Kaydence kommer inn regnskapet fra q2? De tapte ca 30MNOK i 2019.
Er overhodet ikke bekymret for det.
Jeg mener at det i utgangspunktet var feil av Natto å skille ut den medisinske forskningen i ett eget selskap.
Nå får Natto igjen full kontroll på dette, at Kaydence har ett underskudd på 30 mill er heller ikke noe problem for Natto.
Nå som vi går med overskudd så kan dette underskuddet fra Kaydence bruks som fremførbart underskudd, dvs mindre skatt for Natto.
Med tanke på alt som har skjedd de siste 3-4 mnd:
*omvendt PW,
*stadig bedre analyser fra analytikere,
- (skam)bud fra Kappa.
*15 mill i forskningsstøtte, - nøkkelpersoner i Natto som innfrir og kjøper opsjoner,
*avtale med KD Nutra, - stadig flere forskningsartikler om MenaQ7 ( K2) sin positive virkning på Cardiovascular helse.
*Og også meget mulig at K2 bidrar til mindre alvorlig tilstand dersom man blir smittet av Covid-19.
*Lansering av ny ingrediens (Alene verdsatt til ca kr 10,- PR aksje
, noe som ennå ikke er bakt inn i dagens kurs)
Her er det bare å spenne seg fast og vente på den store takeoff som vil komme. Jeg har tidligere fått ganske så rett med min spådom om kursutviklingen i Natto (se gjerne på mine tidligere innlegg her)
Jeg skumleste disse nå i dag, og mener selv at jeg har truffet ganske så bra.
Min nye spådom er at Natto kommer til å nå kr 40-50,- innen året er omme, og i løpet av 2022 passerer vi kr 100,-
Det er ikke noe overskudd hvis du inkluderer tallene fra kaydence? I hvert fall hvis man ser tilbake i tid.
Sånn jeg har forstått det er det ingen aktivitet i Kaydence nå. Noe utgifter er det nok, men ikke i nærheten av 30 milioner.
Ja, Det er nok helt minimale utgifter, det ligger sovende uten ansatte. Det var jo en helt annen aktivitet før når de jobbet for å få i gang kliniske studier
Snart 200% oppgang i år og bare 2 dager til Q2 presentasjonen. Vil tallene støtte den formidable utviklingen i kursen iår?
Markedsverdien er 417 mill. med dagens kurs, og det virker ikke høyt sammenlignet med mange andre i sektoren.
Jevnt og fint oppover
volumstøtte og bunn av opptrend er på 16, så for chartet sin del hadde det vært helt innenfor med en god test nedover
Tror mer på brudd opp og sterkere stigningstakt
Hadde ikke plaget meg det minste.
Har en anelse om at det skjer ting her på rapport
Noe fint?
Det er jo 100 000kr spørsmålet
Blir spennende å se om de har noe juicy news i rapporten sin imorgen. Og ikke minst videre guiding. Tror det kan komme en grei rekyl her om tallene er gode å massen får opp Natto på radaren sin.
Få aksjer i selskapet, så kan gå fort om det ikke blir som ved forrige kvartalspresentasjon. Opp ved åpning og ned igjen i standby-modus.
|Num. shares|20m|
|Market cap|NOK 414m|