Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Så du mener prisingen er fair? Oppgangen kom første halvår. Siden har lite skjedd.

Prisen er lav, men en reprising skjer ikke over natta og det kan være mange grunner til at ledelsen ikke kan gå ut med informasjon til enhver tid.

De gir også informasjon på sin måte, f.eks kommer det nå aksjelister hver dag.

Ja, der kan selvfølgelig være gode grunner. Men det har vært veldig stille i flere måneder angående annonsert “strategisk gjennomgang” i forbindelse med oppkjøpsforsøket fra Kappa. Og like så med den nye ingrediensen som skulle vært lansert nå.

At aksjelister hver dag skal være prioritert har jeg vanskelig for å forstå. Det er jo nesten ikke omsetning i aksjen.

Får du aksjenærlistene tilsendt, eller publiseres de et sted?

Den der har gått meg hus forbi.

Ny ingrediens er vel guidet for helåret 2020? Ikke mitt hovedfokus, men så klart en hyggelig bonus

Current-year guidance
2022 guidance
• Between NOK 190m and NOK 205m in expected 2020 revenue
• Improved Adj. EBITDA margin guided to be between 13% and 18% for 2020 full year
• Launch of new ingredient expected to add growth in sales in new segments

Kortsiktig er det interessant å se om Kappa når 10% og om de evt kommer med et nytt høyere bud. Det meste tyder på at Kappa fortsatt ønsker å kjøpe opp selskapet og det er nok også grunnen til at ledelsen holder kortene tett nå.

Takk @holmes :slight_smile:

Oppdaterer de den siden hver dag?

Ja, det virker sånn nå.

Får håpe de har automatisert den prosessen… :joy:

Jeg er veldig spent på denne nye ingrediensen, og hvilket markedspotensialet den har. De har holdt på med den lenge, og sikkert brukt betydelige resurser på den, så håper det blir bra.

Når det er sagt er kanskje interessen min mest fordi det har vært snakk om den så lenge og de har vært så tilbakeholden med informasjon. Når det er sagt, er det modus operandi for ledelsen virker det som. Målet synes nesten å være å ikke gjøre noe som påvirker aksjekursen for mye. Om aksjekursen er lav får de desto flere aksjer hvert år, og så lenge ingen prøver å kjøpe de opp spiller det jo liksom ikke så stor rolle for de som sitter long.

1 Like

Litt samme perspektiv har jeg. Får jeg en bra gevinst til slutt ser jeg ikke helt hva jeg får ut av at kursen er høy i år 2, 3 og 4 om jeg skal selge år 5.

Den største ulempen er vel utvanning som følge av opsjonsprogrammet til ledelse/ styret, men ja.

Som jeg kanskje har nevnt tidligere var planen min å gradvis rulle over det jeg har i bergenbio til Natto, så sånn sett synes jeg «aksjekurs-stabiliteten» i Natto har vært grei. (Altså, etter hvert som jeg har hatt mer penger å kjøpe Natto for, har kursen vært ganske flat.)

Sånn som det derimot har gått etter at Kappa ble kjøpt opp og de har begynt å ville overta Natto og, så har bergenbio og Natto fulgt hverandre mer enn jeg så for meg. Gitt det er vel den nye planen å forbli long i begge. Gitt utviklingen i begge selskaper aner det meg at det er en bedre plan, så mulig universet har fikset opp i planen min der. :grinning:

1 Like

Oppkjøp under fair value (som jeg mener er 50-100 kr) er vel “worst case” scenario for min del, selv om jeg overlever nok det også. Men det hadde ikke vært lett for meg å finne en tilsvarende investeringsmulighet med samme risk/reward på litt sikt.

1 Like

Stille før stormen :shushing_face:

Stille før stormen? Ikke en aksje omsatt idag selvom 6.000 aksjer er til salgs til gårsdagens sluttkurs og 28.000 aksjer 10 øre over.
Lenge siden jeg så så liten interesse for en aksje.

Når var sist gang? 2. april 1400 aksjer, 3. april 430 aksjer

1 Like
  1. april var en fredag (som idag). Mandag den 6. kom et positivt resultatvarsel og kursen hadde ca 3 måneder senere 3 dobblet seg.
    Er det en gjentakelse av det du ser for deg? Gjerne for meg :slight_smile:
3 Likes

Får satse på det! :+1:

Vitamin K2 link to covid-19 mortality explained

Det kan se ut som om det er et potensialet for at Natto og BerGenBio vil fortsette å følge hverandre. :grinning:

2 Likes