Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Meldingen er nok ment å holde tilbake kursen mens de kjøper flere aksjer med en langsiktig plan om å ta over NP.

Du tror ikke de kjører på med søksmål osv?

Hvem vet, i så fall for å skremme flere til å selge.

Stoler på at dette uansett ikke vil vinne frem

The Board has carefully assessed the letter from Kappa, and the Board is
comfortable with the position of NattoPharma and that the content of Kappa’s
letter will not have a material negative effect on NattoPharma’s operation

NATTO: NATTOPHARMA ASA EXERCISE OPTIONS

Da kommer Kappa under 10% igjen?

1 Like

Om ikke de har kjøpt mer siden de flagget 10 % :thinking:

Anser noen dagens pris som en god inngang i selskapet?

Jeg har i hvert fall ikke solgt en eneste aksje

Er det lock up på aksjene ? Eller kommer de i hodet etter tall imorgen ? :man_shrugging:t3:

1 Like

Spennende! Holder selv da jeg er spent på Q3 rapporten.

De fleste har jo allerede aksjer fra før de kunne solgt hvis de ville

NattoPharma releases Q3 2020 Trading Statement: Continued strong growth in the third quarter

1 Like

Hei,

Er det ikke mulig å hedge mot valutatap ?

Si det til Nekkar! Er en snakk om risk/reward og det er ikke sånn at alt blir fint med hedging. :stuck_out_tongue:

1 Like

Veldig fornøyd med rapporten, Natto leverer hvert eneste kvartal nå :+1: Så å får vi se hva markedet synes, men kan ikke forstå noe annet enn at en reprising er forestående.

Mange ting å glede seg over i denne rapporten, men om jeg skal trekke fram en ting er at de på et år har økt kontantbeholdningen fra 7millioner til 40 millioner i dag, samtidig som lageret er opp fra 33 til 45 MNOK. En litt skral kasse har jo vært en av de tingene som har vært litt negativt med selskapet, men dette ser mye bedre ut nå.

4 Likes

Ser ut for at folk selger under 20 til tross for det sterke kvartalet. Ikke til å tro.

2 Likes

Ser at det er en ganske fast sesongvariasjon for Natto, hvor Q3 pleier å være årets svakeste kvartal. I fjor var Q3 vel 22% lavere enn Q2. I år er Q3 nesten like bra som Q2, som historisk sett er veldig bra.

En bull lesing av det kan være at Q3 fremdeles er den svakeste kvartalet, men at veksten i basen er på vei gjennom bøyen i «the hockey stick» og vokser som bare det. Om det stemmer kommer Q4 og FY til å bli riktig så fint.

3 Likes

Har ikke Natto for øyeblikket, men det var en meget sterk rapport. Trodde faktisk den skulle gå over 23 i dag. Skjønner K2 vitamin ikke er det mest spennende. Men er jo helt sinnsykt billig… En annen grunn til at aksjen ikke går noe i dag tror jeg er fordi det er mange som har ventet på å selge seg ut. Ikke en lyd fra selskapet siste 3 mnd gjør at folk har sittet stille. Vil nok få riktig prising etterhvert. Spørsmålet er bare når…

2 Likes