På høy tid!
jeg tar det som et bullish tegn på at universet anser det som sansynlig at lottoen min tikker inn imorgen eller på lørdag.
Kom på at Kappa nå har negativ kontroll over NattoPharma, dvs at selskapet ikke kan bli solgt hvis ikke Kappa er med på notene.
Ja, det er vel 3 eiere som hver har over 10% selv og kan sette ned foten.
Joda, men er vel bare Kappa som kan finne på å sabotere
De andre to kan vel «sabotere» et bud fra Kappa
Joda, men det ser jeg på som positivt.
Fomo idag ? Hadde håpet kursen kunne lagt seg på 17x til etter nyttår så det ikke ble så mye formuesskatt
1 krone i forskjell på kursen utgjør en forskjell på knappt 2000 kroner i formueskatt om du er 10. største eier (350.000 aksjer).
Og totalt ca 35.000 kroner i formueskatt totalt ved kurs 18,- (hvis jeg har regnet rett)
Rabatten er i år 35%, men foreslåes øket til 45% neste år.
Det var er forsøk på å være morsom.
Var jo helst det faktum at den ble ble solgt ned kraftig igår og var ikke mye aksjer p få tak i idag under 18kr
Tusen kroner her og tusen kroner der
Ja, det koster å være rik.
Desto rikere desto flere problemer.
Lykkelig er den som fattig er.
Bra start på året her! Får satse på at 2021 blir like bra som 2020 for oss langsiktige natto aksjonærer
voldsomt som den plutselig steg! Noen nyheter som kanskje noen vet litt mer om enn andre?
Bare mellom oss: det går rykter om at NattoPharma er et vekstselskap med lave multippler + mulig oppkjøpsobjekt. Men ikke si det til noen
Det er tidlig på året, men nominerer den der til årets kommentar.
Regner meg jeg ikke var alene om dette, men kjøpte litt K2 til familien til jul. Må jo få opp de salgstallene for MenaQ7 litt.
Poenget var at den lå og vaket rundt +/- 0 frem til klokken 12.15 for så å plutselig øke 5-8% og så siden bare fortsette stigningen ut dagen.
I andre aksjer så har slike bevegelser ofte kommet i forkant av melding, og da er det noe som tyder på asymmetrisk informasjon i markedet. Vi får se om det kommer en børsmelding etter stengetid eller før åpning i morgen.