Er det snakk om en generell høyning av bud til 38?
Nei. Tror de er redd for at kappa skal kjøre handelen i dass. Derfor kan man kjøre en bedre pre aksept nå til 38. De som gjorde det på 35 er fortsatt låst til det.
Som nevnt ovenfor er det igjennom immunopharma/tgi
Hittil har det ikke lønnet seg å forplikte seg til spesifikke bud
Det stemmer. Men som nevnt på annet forum risikerer du maks 2 kr her slik jeg ser det i verste fall.
Hvorfor i ALLE dager er ikke ledelsen i Nattopharma interessert i å få mest mulig for aksjene.
Hvorfor skal på død å liv ikke kappa gå kjøpte???
Et godt råd fra en tidligere aksjonær godt inne på topp 20 lista.
Ikke stol ett sekund på Bohan, som eier tgi…
Dette lukter Dritt lang vei.
Ring Kappa og tilby de aksjene heller!!!
Det er tydelig at andre interesser veier tyngre enn at aksjonærene skal få mest mulig betalt.
For min del blir det springende punktet at det tar 2-4 uker å gjennomføre salget gjennom Lessafre, dersom det blir gjennomført. Om jeg bestemmer meg for å selge er det lenge å vente mot det bakteppet som er nå.
Penger er kanskje ikke alt her i verden, vil den ene nye eieren ta vare på selskapets interesser bedre enn den andre eller hva er greia?
Styret og ledelsen har interesser i andre selskaper som kommer bedre ut med en av budgiverne
Jeg så det nevnt tidligere også, jeg har bare ikke forstått hvorfor de kommer bedre ut?
Jeg leste det, men forstod ikke helt hvorfor allikevel
Det er vel ikke annet enn indisier å gå etter, men styret og ledelsen har jo blant annet eierinteresser i TG Montgomery som er en kunde til NattoPharma. En mulighet er at det er snakk om kompis pris til dem f.eks.
At TG Montgomery synes det er verdt å betale ut penger (rent tap / sponsing) bare for å sikre at aksjene skal gå til Lesaffre sier vel sitt.
Hvis du har to interessenter, og den ene lover en avtale hvor du kan fortsette å ha en jobb, eventuelt at de skal fortsette å sende arbeid til andre selskap du har interesse i, og det andre vil ha null kontakt med deg, så kan det være fristende å ha en avtale på bakrommet. Jeg antar at dette er påstanden.
Uten at jeg har filla peiling på saken. Men påstanden er vel rett og slett at ledelsen og styret kommer bedre ut ved å ikke maksimere betalingen i kontanter til aksjonærene.
Så beleilig
the Board of Directors believes that based on all evaluated
alternatives, this is the best for the company, its employees,
and external partners
“Torsdag økte Lesaffre budet til 35 kroner pr. aksje – og senket akseptgraden fra 90 prosent til 66,67 prosent av aksjen – og unngår da muligheten for at Kappa som største eier blokkerer budet.”
Hvordan kan de senke akseptgraden? De oppnår at Kappa ikke kan blokkere budet, men hva mister de i forhold til å ha en 90% akseptgraden? Ønsker de ikke lenger å kjøpe hele selskapet?
Det betyr at salget går igjennom selv med 2/3 aksept. Så blir det jo en prosess derfra å prøve å forhandle eller vente ut de som evt ikke aksepterer budet. Hadde de fått 90% aksept kunne de tvangsinnløst resterende.
Men de kan jo ikke sette opp en salgsblokk som holder kursen kunstig nede, for den regner jeg med at evt Kappa vil kjøpe. Føler man tar relativt liten risiko ved å holde på aksjene…
Det stemmer, aksjen får leve sitt eget liv frem til de evt sikrer seg 90% av aksjene. Men man risikerer jo avnotering av aksjen.
Å holde på aksjene frem til fristen ser jeg også på som lav risiko så får man ta stilling til det som foreligger der og da.