Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

jeg leser den som at Lessafre allerede har gjennomført en due dilligence, og at de har penger klart.

1 Like

Eller at de ikke er så nøye på å snu gamle steiner.

1 Like

Han jeg snakket med fra TG Montgomery hadde ikke noe svar på hva som ville skje dersom Lessafre kommer opp i 2/3, men Kappa nekter å selge. Han trodde ikke det kom til å bli snakk om å ta Natto av børs.

Han var en veldig hyggelig kar, men jeg ble litt irritert når han snakket om at strategic review prosessen hadde vært åpen og ryddig, og at konklusjonen var god for aksjonærene. Ble spesielt irritert da han verken hadde vært med på prosessen, fått en briefing om prosessen eller leste rapporten fra ABG Sundal Collier. jeg kan ikke helt se hvilke grunnlag han dermed uttalte seg på.

3 Likes

Spurte du hvorfor TG Montgomery hadde interesse av å få gjennomført kjøpet og til den grad at de sponser oppkjøpet med egne penger?

Det siste spurte jeg ikke om, men han sa de var fornøyd med prisen og hadde alternative investeringer de mente det var større oppside i. Han antydet også at samarbeidet mellom Natto og TG Montgomery / Immunopharma kom til å bli mindre tett om Natto ble kjøpt av Lessafre. K2 var ikke så stor greie for TG Montgomery / Immunopharma mente han, som jeg ikke får helt til å stemme.

når jeg ser på Immunopharma så blør de jo penger., mens datterselskapet TG Montgomery så er det akkurat motsatt.

2 Likes

Generelt sett så kan jeg ikke se noen voldsom oppside i å låse meg så langt frem i tid til de vilkårene mot en så liten premium over det aksjen ble omsatt for på fredag. Akkurat nå har jeg sittet lenge i en bil, og jo mer jeg får vite jo mer fremstår det som det er mye jeg har lyst å vite før jeg gir tommel opp eller ned. En god start hadde vært å lese dokumentet som ABG Sundal Collier har satt opp.

Om noe kunne jeg godt solgt aksjene i Natto dersom jeg kunne rulle de over i Kaydence. :slight_smile:

2 Likes

Jeg tror jeg i hvert fall sitter og venter på hvilke tilbud som kommer åpent frem til alle og som vi kan velge mellom til slutt. Da jeg solgte boligen sist var det flere som prøvde å kuppe med skjulte bud underveis, men disse var jo mye lavere enn de siste som kom inn åpent. Nå er det jo litt spesielt her da, som om man hadde en megler eller borettslag som bare ville selge til en av kjøperne… Uansett tenker jeg at 35 kroner får bli et helt greit worst case scenario og en god gevinst på ca 2.7 millioner, men tross alt etter mange år i aksjen.

3 Likes

Det jeg tenker er at for hvert sekund som går hvor Kappa kommer nærmere 1/3 blir de frie aksjene mer verdt. Om det lykkes Kappa å få tak i 1/3, vil nok enten Lessafre trekke budet, eller være fornøyd med å eie +50%. I begge de scenarioene blir vil nok aksjekursen gå ned, men være greit verdt om salget vedvarer.

Når det er sagt tror jeg en kan skrive en studie om “hvordan ikke gjennomføre oppkjøp/salg” når denne sagaen er ferdig. For min del har jeg ingenting til overs for Kappa. Kjetil og gjengen har levert bra på K2 fronten, etter åresvis med rot med pharma satsning og mangel på å få ut nye ingredienser i markedet.

Dette hadde vært mye lettere dersom jeg hadde kjent Kjetil, Mr Bohan eller dersom de hadde kjørt prosessen litt bedre.

Jeg synes og det er synd at Natto og Kappa ikke kan ordne opp i gammel dårlig blod og heller eie dette sammen. potensialet synes å være der, og Norge ligger i tet. jaja… jeg vet ikke nok om dette til å egentlig ha en mening.

2 Likes

Får se fremover nå. Gleder meg også litt til å finne nye investeringsobjekter å plassere i.

1 Like

Takket ja til tilbudet i dag.
Grunnen er at jeg er fornøyd med gevinsten, og at jeg er litt sliten av hele prosessen, og måten den har utspilt seg på. Synes ikke det er feil å holde på aksjene, for de som har valgt det - jeg vurderte det sterkt selv.
Og det er i grunn synd at det er “over”; ingen andre aksjer innen farma på OB jeg likte så godt som denne.

1 Like

Enig med U-rik. Signerte også. Dette er det verste og rareste oppkjøpet jeg har vært med på. Regner med at det ikke er over. Håper alle kan komme ut av det med like vilkår.

1 Like

in other news, så ser jeg har “WAVCO” som er litt høyere enn din @holmes, men 10.35 er helt ok.

vi får se hvordan uken som kommer ender opp.

1 Like

Grunnen til at Tg er desperate,er at de vil få spesialavtaler med nye eiere…
Det vil de ikke med Kappa…
Bohan og co har tidligere kjøpt diagnose for testing av. K2 nivå…fra Nattopharma,for ca 200. 000kr…(noe den indre kjerne ordnet i all hemmelighet)
Snudde seg rundt og solgte til et engelsk selskap for flere Mill.
Og nå vil de gjøre det samme med Kaydence.
Hvordan kan en forhandle å selge et selskap,uten at største eier får informasjon???
Jeg heier på kappa!!! Bohan og co burde vært fengslet…
De gjør. Ikke. Det. Beste for aksjonærene kun seg selv.
Og så velger noen å. Selge til de???:hatched_chick:

1 Like

Jeg tror nok at Kaydence fort ikke kommer til å bli solgt for de usle 5kr de har sendt ut melding om. Tilbudet til Lessafre er ikke avhengig av at Kaydence blir solgt, og jeg registeret at det er flere i kretsen rundt ledelsen som har direkte eierskap i Kaydence. Noen av de har ikke direkte eierskap til aksjer i Natto, som forsovidt sier sitt.

1,2kr over sluttkurs på fredag høres ikke så veldig panikk ut for meg. Spesielt i og med at de ikke har noen annen risiko enn at salget ikke blir gjennomført. Om de hadde gått ut i markedet og kjøpt aksjer hadde det vært en ting, men de har bare gått ut og fått folk til å forplikte seg. Det snakker volum.

Det heter seg at prisen på noe kun er viktig når du kjøper og selger. Innimellom har det ikke så mye si, annet enn at en lav pris fører til at en får litt flere aksjer per opsjon. Når så Kappa kom på banen sist sommer så er det dessverre svært vanskelig for ledelsen å snakke opp det etterslepet mange mener aksjer har på bare noen måneder. At de så velger å holde kortene til brystet og å verken kalle inn til et aksjonærmøte hvor de presenterer strategic review, redegjør for hvorfor budet er bra eller som et absolutt minimum ta spørsmål ved kvartalspresentasjonen, men heller gå for en ‘stol på oss’ vri…

Anmeldte du de for det? Om det du sier stemmer er det åpenbart både et brudd på pliktene styreleder har, og mest sannsynlig regnskapssvindel.

Gikk du til media?

“Og så velger noen å selge til de”
Spar deg.
Hvem solgte du til?
Klart du heier på Kappa. Du er bitter.
Du burde heie på at Natto går for høyest mulig pris til gode for aksjonærene.
Kappa er pokker meg ikke noe glansbilde her.

1 Like

Jeg er ikke bitter,og jeg kan glede meg over at dagens aksjonærer får en pen. Avkastning.
Jeg solgte på det åpne marked,så hvem som kjøpte vet ikke jeg.
Jeg valgte Pcib fremfor natto.
Grunnet ledelsen…ikke produktet :+1:
Og. Nettopp jeg. Heier på Alle aksjonærer !!!
Ikke Bohan og co.!!!
Og nei det ble ikke anmeldt, Men hadde de går gutteklubben i natto etter i sømmene,ville de ganske sikkert hatt store problemer.
Så GRATULERER ALLE NATTOPHARMA EIERE.
UNNER DERE DETTE.OG HÅPER ALT GÅR BRA!!!:metal:
Men. Jeg tenker. Hvorfor selge???
Dette. Kunne jo blitt en utbytte maskin for Alle aksjonærer :champagne:

1 Like

Tja… flere av de store aksjonærene er eiere i feks TG Montgomery, som gjør at det de allerede eier selskap som trykker penger i K2 sektoren.

Om de ikke selger Kaydence blir vel også det fort et selskap som kan kaste av seg penger, litt avhengig av hvordan lisensieringsmodellen er satt opp.

1 Like

Jeg mener at Menaq7 er ikke verdt mange kr uten Kaydence sine patenter.
Hvem som helst kan kjøpe K2 mk7 fra India,. Slik Nattopharma gjør.
Eks menaqinGold kjøper naturlig k2mk7 fra samme produsent som Nattopharma.

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE PRIMARY INSIDERS