Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NattoPharma (NATTO)

Se så… så TGM sponser Lessafre med 3kr aksjen?

Handleturen i går var visst en forholdsvis suksess.

Ja, Det fremgikk jo allerede i går. Tydelig at det er svært gunstig for TGM at NattoPharma havner hos Lesaffre og ikke hos Kappa.

330 360 aksjer monner ikke så veldig da.

Nå hadde vært veldig ok å hatt nøyaktige antall «frittstående» aksjer, altså deltaen Kappa og Lessafre trenger for å nå målene 1/3 vs 2/3.

Hvor mye aksjer har budgiver kontroll over nå?

Helt merkelig å sponse med 3 kr. Aldri opplevd før.

Ikke utenkelig at det ikke er så mye snakk om sponsing, mer enn at det kompensert på andre måter.(?)

Når TGM kjøper de slipper jo Lessafre å øke sitt bud.

Dette er triksing og miksing som det alltid har vært i natto. Helt uhørt å opptre på denne måten, menmen, nattos dager er uansett talte…

De er garantert et klekkelig vederlag når oppkjøpet er fullført tenker jeg. (eller veldig god konsulentlønn i uoverskuelig fremtid f.eks, (mange muligheter))

Det er vel akkurat dette som har vært grunnen til at kursen var så seig siden tidenes morgen, Ingen stolte på at aksjonærenes beste var 1 prioritet)

Uansett, gratulerer, dere har i det minste fått litt betalt nå. (men tydeligvis er det mye mer å hente hvis de er desperate nok til å prøve få til oppkjøpet ved “sponsing™”)

1 Like

Det er sant @holmes. Jeg koblet det bare ikke helt i går basert på samtalen.

Tror det var noen som sa de hadde rundet 60% før disse 330 tusen

Det sa han jeg snakket med igår, altså at de hadde passert 60%, men om det inkluderte noen av de aksjene som er omtalt i pressemeldingen idag vet jeg ikke.

Og han prøvde å få igang FOMOen min med å si at «aksjekursen kan jo gå ned om en når 2/3 vs 1/3» eller noe som ihvertfall hørtes slik ut.

Jeg ble litt irritert på han.

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE AND DISCLOSURE OF LARGE SHAREHOLDING

Om Lesaffre når 2/3 vil kursen trolig ned til rett under 35, og om Kappa når 1/3 blir det opptil markede å prise aksjen. Aksjen var vel på 25 kroner og på vei opp før en fantastisk rapport, samtidig er mange lei av styret og ledelsen i gutteklubben grei.

1 Like

Jepps. Det er ca det jeg tenker og. Om Kappa når 1/3 er det som er spennende for min del. Om de gjør det går nok kursen ned.

Dette er jo det som kalles prisoner’s dilemma. Om alle holder på aksjene sine får vi alle en god gevinst, men dersom noen kaster kortene får de en OK avkastning, mens det kan bli en mindre gevinst på de tålmodige.

1 Like

Jepps, minner om det. Den store forskjellen her er at «fangene» kan snakke sammen, og vokterne er pliktige å opplyse om hva de gjør fra tid til annen.

Det blir virkelig spennende om Kappa melder at de har passert 25%.

2 Likes

Avanza bank har 1,467,687 aksjer, så den som får kloa i de sikrer seg en viktig brikke. Jeg har 100 tusen av disse.

Skulle gjerne vært flue på veggen i både Kappa og TGM sine hovedkvarterer nå.

Lurer på om Kappa angrer på at de ikke kom med et litt bedre bud i sommer…

2 Likes

Kappa som kjøper idag over børs da, gikk 30k nettopp på 36.8/37.
Kan de klare å få mer enn 33/34%?

De har vel bare litt over 20% så et lite stykke for de å nå opp til 1/3

Jeg kan ikke huske å ha sett at Kappa har flagget at de er over 25%.

1 Like