Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Takk! Visste jeg hadde lest det er sted, men antok at det ville vært i børsmeldingene og fant ingenting.

1 Like

Den føles mye som kitron den aksjen her. Man kan alltid ønske seg sterkere vekst og grønt lys i alle vertikaler samtidig, men de er herlig differensiert og solide.

7 Likes

Det var en svært bullish CEO som pratet i dag. Mye prat om fortsatt vekst, bedre marginer osv. Jeg tror spesielt FiiZK kan gjøre det svært bra framover.

Først har man reguleringer

ref: Høring - forslag om bruk av nedjustert kapasitet på særskilte miljøvilkår - regjeringen.no

Også har man guleroten, hvor det ser ut til at post-smolt anlegg kan redusere dødelighet og øke kvaliteten på fisken. Når man vet hvor mye svinn det er tradisjonelt, så vil jeg tro at slike anlegg kan bli svært lønnsomme.

“It is a major milestone for us to be able to harvest several cages
of fish without delousing. The post smolt that was released this
spring came from Mowi’s closed post smolt facility in the sea,
located at “Slåttenes” in Matre in Kvinnherad."

2 Likes

Hva fikk det til å løsne kursmessig for KIT? Helt tørt i NKR til tross for pene multipler og vekstutsikter

Utbyte + førsvarindustrien på kundesiden.

@Christian og andre vet mer enn meg, men det er jo bare å starte fra toppen av kitrontråden, for den er startet akkurat i april 2015 da oppturen startet.

Jeg vil tippe det er så enkelt som å levere over tid så alle svake hender får kommet seg ut, og skaffe seg mer omtale og godt rykte i aksjemarkedet. Mange som misliker å eie illikvide aksjer.

7 Likes

I tillegg til å levere, så må du må få stor nok mcap til at fond begynner å kjøpe aksjen.

Kitron tradet stort sett rundt pe 8-13 i starten og så 13-17. De er nå på PE 20. Det får du ikke til uten større fond.

Nekkar har pe på 8 og hvis de klarer å nå målet sitt om 2 mrd omsetning i 2027, så vil de nok også være store nok til å bevege seg mot pe 13-17. La oss si de dobler earnings til 2027 og blir priset til PE 17, så er vi på 30-35 kr.

8 Likes

Veldig enkelt å være sikker på at prisingmultipler vil bli normale til slutt, totalt umulig å vite når.

Det er bare å kjøpe og slappe av.

Forrige kurshopp i nekkar kom når syncrolift fikk 700 millioner i kontrakter på et halvt år. Det kan fint skje i 2025. De må da vinne 35% av anbudene.

Nekkar er en interessant aksje å sitte i, ting tar bare litt tid* før det plutselig blir kjemphopp.

*4-5 år nå? :sweat_smile:

7 Likes

Dette blokksalget er rett og slett så gigantisk ift all normal omsetning i aksjen at det må bare ta sin tid å finne nye kjøpere.

Er jo evigheter siden……

Så, for en som fortsatt satt med en stor post etter toppen i 2021, så er ikke noen måneder lang tid siden. 4 år uten at kursen har gått siden den toppen. Har ca 2x så mye aksjer nå som på toppen i 2021 da, men det har vært seigt.

Noen spesielle kursdrivere du ser på kort/mid sikt i dette caset? Frister å ta en posisjon her men foreløpig lite midler å hente fra atm. Tenkte å lese meg mer opp i helgen

Tid er ikke en god skala, du må se på antall aksjer kjøpt i nedsalget, vs aksjer handlet siden det.

Kursdrivere jeg ser:

1. Høres banalt ut seff, men at topp 50 viser at slitne hender er ferdige å selge på dette nivået.
  2. Selvsagt kontraktsmeldinger, dette kan jo alltids komme.
  3. Melding om evt oppkjøp? Skal litt til at det er en enorm kursdriver da.

Det morsomme her er at tidligere, så ville det bare vært Syncrolift sine kontrakter som var interessante, nå vil jeg påstå FiiZK sine også er det.

Eller om Høring - forslag om bruk av nedjustert kapasitet på særskilte miljøvilkår - regjeringen.no blir vedtatt

FiiZK er mer interessant enn det umiddelbart kommer av regnskapet fordi Nekkar har en opsjon på å kjøpe hele selskapet.

4 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Nesten utrolig at det er mulig gitt hvor lavt volum det er i dag ift market cap, men det er en av timene med høyest volum man har sett siden oktober.

Edit:

Longs ønsker å se Nekkar over 10

@Fornybar gjør ikke det.

PS: aller, aller, garantert, ett hundre prosent bankers siste sjanse til å handle under 10 i dag!

https://www.pressreader.com/norway/faedrelandsvennen/20250218/281711210372279?srsltid=AfmBOoptztPc0mVTQzZjV0akdzD9O5vObjV4IV-dSdhfMkswWPYP9iJO
Ikke noe nytt, men virker “sikker” på at det kommer flere kontrakter før sommeren.

10 Likes

Ser CEO sier Syncrolift er i prosess/anbud for så mange som ~10 nye kontrakter, og Techano/Fiizk ~5. Litt stang inn så blir det et hyggelig år.

5 Likes