Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Mulig de kan lage en greie på det. Men tror ikke det vil fungere for alle møllene.

Tror det er fornuftig å satse på kun blad-replacements til å begynne med. Det forenkler kompleksiteten. Så kan de jobbe videre derfra. Det er noe de kanskje kan samarbeide med BMS Heavy Cranes om.

Fra q2 raporten: Nekkar entered into agreements with three different
offshore wind consortiums that aim to utilise SkyWalker
to perform major component exchange on their
offshore wind turbines should the consortiums’ bids be
successful in Norway’s first offshore wind licensing
round.

3 Likes

Håper virkelig de får det til…

Jeg tipper på en EPS på ca 1kr i 2024. Hva tror dere?

Syncrolift EPS 0,7-0,8kr. Ligger an til ATH omsetning på 500mil basert på dagens ordrereserve. Antar da en lønnsomhet på linje med i år.

Techano og Intellilift EPS 0,1-0,2kr til sammen. Usikkert, så klart.

Oppkjøp EPS 0,1-0,15kr. Kan gjøre gjeldfritt oppkjøp på opptil 200mil.

Fiizk og Skywalker EPS 0kr. Håper Fiizk greier å gå i null.

Hvis de innkjøpte aksjene slettes, kan man gange alt med 1,1.

Jeg ligger inne med 0.9 i EPS i 2024
Det er gitt at de ikke får nye ordre som eksekveres i 24.

1 Like

Cant understand why they not buying more aggressiv with buybacks when the stock drops over 3%.
I understand that they not can push the price, but atleast buy when there is oppertinity.

10% of the stocks is a lot and the turnover of stocks is not high…

Combination of wanting cheap stock and liquidity… They probably have some price level in mind also that they find attractive… They are not in the business of generating tradingmomentum…

They can only buy a certain amount of the daily turnover probably

1 Like

Jeg ønsker jo at de skal kjøpe så billig som mulig, ikke presse prisen oppover.

Jepp, 25-33% i løpet av en uke. Med det volumet man har nå, så vil ethvert kjøp man gjøre trigge at Nekkar kjøper 25-33% av det man selv kjøper. En slags giring? :thinking:

1 Like

Transactions carried out under the buy-back program

4 Likes

https://www.intrafish.no/okonomi/bostyrer-en-stor-aktor-ville-kjope-fiizk-boet/2-1-1537327

Bra volum de siste to dagene, noen som laster?

Noen som dumper, og selskapet tar imot?

1 Like

Bare fint at selskapet får billige aksjer:D

Volumet er langt over det Nekkar kan kjøpe for

er vel volumvektet i forhold til omsetning?

1 Like

De har jo også “lagget” i kjøpene sine opp mot hva de må ha i uka for å nå målet :slight_smile:

– Seilene er høyere enn en ti-etasjers bygning, og overflatearealet er mer enn tre ganger så stort som et A380-fly, står det i en pressemelding.

Hva er relevansen til denne sammenlikningen egentlig? :sweat_smile: Veldig vanskelig for meg å se for meg overflatearealet til ett sylinderformet A380

1 Like

Jeg bare ser for meg disse skipene og tenker at de seilene ikke høres så store ut. :see_no_evil:
image