Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Synes seilkrana til Nekkar ser litt smal ut på illustrasjonen. Hvor stor tror dere den er? 10m x 2m ca? Større eller mindre? Kan ikke fange så mye vind i så fall. Den er vel neppe ferdig designet, så ting kan endre seg.

ja, jeg synes også meter er litt vanskelig å forholde seg til, mye bedre å måle ting i antall etasjer på en bygning.

1 Like

Transactions carried out under the buy-back program

Svært lite volum i aksjen så langt i dag. Trodde NKR skulle ligge å kjøpe aksjer?

De får kun kjøpe 25% av omsettningen. Så kjøper ingen annen kan NKR ikke heller kjøpe. Det er bare bra det, før jeg liker ikke tilbakekjøp.

1 Like

De kan kun gjøre tilbakekjøp på 25% av gjennomsnittlig volum de siste 30 dagene slik jeg har skjønt det. Har dermed ikke noe å si at det er lite volum i dag.

Spør du meg er det mye bedre at selskapet kjøper tilbake aksjer og dermed setter penge i arbeid, enn at de står på en bankkonto og blir spist opp av inflasjonen.

1 Like

Greia med tilbakekjøpene er vel at ledelsen mener at aksjen er underpriset og at de mener at Nekkar ikke trenger den ekstra egenkapitalen de har sittet på en stund nå. De har landet en partner for Starfish, de har landet en partner for Intelliwell og ser vel at løsningen for Skywalker ikke blir spesielt kapitalintensiv.

Et alternativ hadde vært å gi ut utbytte og la aksjonærene selv stå for evt “tilbakekjøp”. Det hadde fungerer dog ikke så bra for f.eks. største eier tenker jeg :stuck_out_tongue:

1 Like

Kan det bli noe slikt på kort sikt tru?

Jeg ser jo for meg en relativt positiv Q3 rapport 30. november. Hvis det ikke kommer noen nyheter før da antar jeg kursen siger nedover.

2 Likes

Featured presentations at the conference include the Darwin Ship Lift being delivered by the Northern Territory Government to establish Darwin as a thriving maritime services industry hub, capitalising on the Northern Territory’s strategic position in the Asia Pacific region and enabling the significant future marine industry park development.

Det er jo et halmstrå av dimensjoner, men sulteforet som jeg er på en utvikling i denne saken kommer jeg til å følge med med et halvt øye her, om mulig!

1 Like

Transactions carried out under the buy-back program

En som har noen tanker om H2:
https://x.com/uadadauaau112/status/1718907211370332592?s=20

3 Likes

Snakker om Fiizk i den nyeste episoden av tid er penger. Fra ca 1 time 5 min og 40 sek

3 Likes

Financial calendar

4 Likes

Denne nettsiden har vært i hardt vær i det siste og tilliten er veldig lav, så vil ikke legge for mye i det. Har heller ikke lest teksten.

Virker som nekkar jobber med å bli mer synlig på børsen. Det er bra, så lenge det ikke blir helt idiothaussing.

https://investornytt.no/dybdeanalyse-av-nekkar-del-1/

https://investornytt.no/dybdeanalyse-av-nekkar-del-2/

1 Like

Transactions carried out under the buy-back program

Prøver meg på en lyttepost her

2 Likes

På grunn av alle de positive meldingene de siste ukene?

Ser mest på chartet og sentiment i markedet generelt. Men nyheter driver så klart chartet.