Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

7 Likes

Kanskje Nekkar / Fiizk kan ta en prat med myndighetene på Island og Björk?

1 Like


Litt rar C&H men men fine tendenser

2 Likes

Utrolig at det bare er omsatt 100 aksjer i dag.

Øker forsiktig i Nekkar

2 Likes
5 Likes

Du som løfter kursen da ? 🫣

2 Likes

Flott! Gjort litt av det samme siste dagene.

Transactions carried out under the buy-back program

Hva tenker du om neste rapport @Christian, vil markedet være happy og sende kursen opp og bekrefte brudd på den rare C&H formasjonen, eller må det mer kontrakter til?

1 Like

Aksjen virker å ha etablert seg på et høyere nivå nå, rundt 8,50. Omsetningen er ganske så begrenset, hvilket den ofte er for Nekkar, så ingen stor interesse for den men heller ikke mange som vil ut. Q3 -resultatene presenteres vel først den 30. denne måneden, så kan man jo håpe at det medfølger noen gode nyheter, f eks at Transocean har besluttet å utvide kontrakten fra èn rigg til flere.

Jeg satt i bilen og funderte på det i dag. For det er vel ganske mye nytt på denne rapporten?

Following completion of the transaction, Nekkar (39%) and BEWI Invest (41%) are
the two largest shareholders of FiiZK Topco AS. Both companies will take active
roles in developing FiiZK going forward.

Omsetningen for H1 2023 var på 233 MNOK, mens ordreboken for H2 2023 altså er 44% større. Dette var 30.08, mens inngangen i FiiZK først var 21.09, mao så antar jeg omsetningen derfra vil legge seg oppå.
image

Hva skjer med Starfish?

Også har man Intelliwell
image

Jeg vil påstå at det er stor usikkerhet for hva slags tall FiiZK kan levere. Går de i null? Minus? Eller kvittet de seg med all dritten og er i pluss allerede? Hvordan ser det ut framover?

Vil Nekkar annonsere mer InteliWell kontrakter i Q3 rapporten (biten over med Additional purchase order for Q3 er noe som ikke stod i Q1 rapporten).

• Formed partnerships/MoU with several consortia’s bidding for the Norwegian Offshore
wind development

Kommer Nekkar til å si noe mer om dette for Skywalker?

  • Synkrolift antar jeg vil dra opp, men Q3 behøver ikke nødvendigvis være supert, det kan være mye først kommer på Q4 rapporten.
  • FiiZH er wildcard på godt og vondt
  • IntelliWell er wildcard, men kan vel stort sett bare komme med positive tall i hvert fall

Jeg håper jo at når vi kommer til Q3, så har bitene av puslespillet landet litt bedre og at det er en litt klarere retning.

6 Likes

En joker i det jeg tror er nærmeste fremtid er den potensielle kontrakten i Darwin. Jeg har vært av den oppfatning at Nekkar sin hovedkonkurrent her er Pearlson. Hvor jeg har dette fra husker jeg ikke. Og så leser jeg følgende:

Her er det mye kjekt å lese, det er for eksempel nytt for meg at Syncrolift står for 90 prosent av alle nye installasjoner av skipsheiser/tørrdokker siden 2000.

Men det er bildeteksten jeg lurer på: « Syncrolift AS (formerly TTS Syncrolift), is the owner and OEM for Pearlson Engineering Company (PECO), NEI Syncrolift, Bosch Rexroth Ship Lifts and Rolls Royce Syncrolift.)»

Er Pearlson og Nekkar direkte konkurrenter, eller drypper det på Nekkar når det regner på Pearlson?

Edit: Mer forvirrende, på Pearlson Shiplift sine nettsider ligger følgende disclaimer helt nederst: «Pearlson Shiplift Corporation is not in any way affiliated with Rolls-Royce, plc. or NEI Syncrolift, Inc. or Syncrolift, Inc.»

Noen som kan belære meg litt?

pearlson som fant opp syncrolift, som ble solgt til rolls royce så tts

3 Likes

Takk, satt akkurat og leste på den linken du la ut, var litt vel kjapp med å poste før jeg hadde sjekket grundig nok😬

Hva skjer med aksjene som selskapet kjøper tilbake, skal selskapet sitte på de eller skal de slettes ?

De har vel faktisk ikke sagt hva de skal bruke aksjene til. Det står vel i punkt b) at styret kan bestemme hva de skal brukes til.

image

Det hadde ikke forundret meg om Nekkar bruker det i forbindelse med oppkjøp e.l. i stedet for cash. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Er litt trist at en såpass lite likvid aksje skal gjøres enda mindre likvid ved å dra ned freefloaten enda mer

Prøver seg på brudd opp nå, men er lite volum. Q3 rapport 28. november, så om 12 dager.

2 Likes

https://x.com/dantelriv/status/1725100743047135467?s=46&t=xNTrHlKf5RE96F4FkH66Ew