Ser potent ut
Altså, den koppen som overhodet ikke ser ut som en kopp kan du få billig av meg. Samtidig, så er jeg enig i at neste store motstand er ATH.
Skrev det første gang jeg postet formasjonen, men det viktige er at nkr brøt ned, holdt støtte og akkumulerte over en lang periode og er på hei opp over bruddet, så uansett formasjon, så har tydeligvis markedet troen, så blir tallene som kommer med å definere videre retning
Antakelser for Q3 rapport Nekkar 28.11.23
Revenue in excess of 130 MNOK (orderbok for 2023 i Q2 på 336 MNOK antar noko glipper inn i 2024 og meir i Q4 enn Q3)
EBITDA Margin in excess of 25% (aller helst over 30% på auka revenue)
Order intake på syncrolift 200 MNOK. 15 musd Indonesia 30 MNOK Europeisk skipsverft pluss antar litt mindre service. Altså Book to bill langt over 1.
Tender pipleline ganske lik som Q2.
Fiizk
Meir tall og informasjon om outlook vidare både med Starfish men og resten av Fiizk etter closing 21.09.23
Tall fra 2023
Techano
Tanker om nye kontrakter for fleire heiser (Agalas)
Fortsatt on track?
Info om marginer på Cranework. Over 20% ?
Kran blandet med seil, informasjon?
Intellilift
Revenue oppgang inkludert additional purchase order levert i Q3.
Meir info om nye rigger?
Marginer og net income her?
Skywalker
Fortsatt framgang i partnerskap
Mulig snart bygging til testing?
Meir informasjon om buyback eventuelt utbytte viss cash beholdning fortsetter å auke
I tillegg om mulig informasjon om enda fleire prosjekt/oppkjøp.
Den kontrakten de fikk med Transocean på èn rigg er etter det jeg kan huske presentert som en suksess. Dersom dette faktisk stemmer, at det også er en suksess sett fra Transoceans synspunkt, hvorfor har vi fortsatt ikke hørt noe om en utvidelse for noen av deres øvrige drøyt 30 rigger? Håper derfor det kommer noen avklaringer rundt dette i morgen.
Eg trur at Transocean mfl rigowners vil sjå at Inteliwell funker over meir enn bare 2-3 måneder. I tillegg til at dei kanskje ønsker å sjå større del av kva Inteliwell kan få til noko som kan tyde på det med purchase ordren som blei nevnt i Q2 på meir i InteliAutomate.
Godt poeng. Kontrakten ble offentliggjort i mai men det er nok fortsatt noe tidlig å vurdere hvor bra det har fungert, tok sannsynligvis også noe tid å få installert programvaren.
Vet at det har også vært en del usikkerhet irundt riggene bare i Norge, om de har hatt kontrakt osv. Det regner jeg med gjelder sikkert andre land også, så kan jo tenkes at slike ting må på plass først før det rulles ut til rigg etter rigg.
Ble det nevnt hvor denne kontrakten var, hvilken rigg eller område?
Snakk om TO Norge om eg ikkje husker feil
Fra dagens pågående presentasjon:
“Intellilift: Successful implementation of Inteliwells breakthrough award likely to open up further rig market opportunities”. “We anticipate that Inteliwell will be in use by more customers over the course of the coming year”.
Lovende.
Nekkar på Redeye i dag
Kl 10.05 Nekkar – Ole Falk Hansen, CEO
Techano har nå 25 ansatte! Det var kanskje det som overrasket meg mest i rapporten. Har sett at antall ansatte der har økt på LinkedIn, men ikke så mye. Nekkar har tydeligvis stor tro på at de kan ta for seg i dette markedet.
Mye positivt i dag så litt merkelig at kursen ikke er opp - og det ganske mye. Men antar dette skyldes at flere kanskje ønsker å selge seg ned litt, hvilket ikke er spesielt enkelt dersom du sitter med mye aksjer da omsetningen vanligvis er veldig begrenset.
Fasit var altså 162 MNOK i Q3, så 174 MNOK igjen i Q4. Kan være noe glipper inn i Q4, men vanligvis, så er kundene svært lite interessert i det, ettersom de da får utgifter på feil år.
Relativt sannsynlig med ca samme resultat i Q4 som i Q3 tenker jeg. 20 øre EPS i Q3, 49 øre hittil i år, med 20 øre i Q4 også, så ender vi på 69 øre EPS som gir P/E 11,8.
Av andre ting, så var Intagible assets ned fra 66 til 45 MNOK.
Også verdt å merke seg var at Fiizkh ikke var med på denne Q-rapporten.
Successful implementation of InteliWell’s breakthrough award likely to open up further rig market opportunities
Må sjekke, men ser jo ut til at en rigg i hvert fall har gitt 9+6 MNOK omsetning som engangsbeløp + det de får i for SaaS (ukjent beløp).
The majority of the backlog is linked to Syncrolift’s ship transfer and shiplift business, with approximately NOK 500 million estimated for execution by the end of 2024.
Dette er en nedgang på rundt 170 MNOK vs Q2 rapporten, så lurer på hva som har skjedd her. Utsettelse til 2025 virker mest sannsynlig.
Eg trur EBITDA marginen blir bedre i Q4 enn Q3. Dette på grunn av sluttføring av prosjekter. Derfor over 20% EBITDA margin. På lik revenue vil det gje EPS på 0,25 ish som er mitt estimat for kvartala i 2024. Då ender vi på EPS på 1 i 2024 som eg meiner er konservativt med tanke på den ordreboka for Syncrolift i 2024
Ja, forstår ikke så mye av dette da rapporten ser ut til å bare vise at nekkar dundrer videre, men rykket opp dagen før rapporten var vel kun basert på pump. Det er vel ingen større aktører som skal ut i NKR pdd? Tiden vil vise nå i ettertid, men veldig rart å hoppe av skipet nå?
Et 90 millioner dollar selskap som går opp 5% på en 15 millioner dollar ordre er ikke “kun pump” etter min mening, men det er tydelig at noen ønsket å selge i dag. Sterk rapport, ingen grunn til panikk. Volumet er heller ikke spesielt høyt