Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Nekkar ASA: Third quarter 2023 financial results

12 Likes

https://x.com/dantelriv/status/1729392374021824898?s=20

1 Like

Fra dagens pågående presentasjon:

“Intellilift: Successful implementation of Inteliwells breakthrough award likely to open up further rig market opportunities”. “We anticipate that Inteliwell will be in use by more customers over the course of the coming year”.

Lovende.

7 Likes

Nekkar på Redeye i dag

Kl 10.05 Nekkar – Ole Falk Hansen, CEO

7 Likes

Techano har nå 25 ansatte! Det var kanskje det som overrasket meg mest i rapporten. Har sett at antall ansatte der har økt på LinkedIn, men ikke så mye. Nekkar har tydeligvis stor tro på at de kan ta for seg i dette markedet.

1 Like

Mye positivt i dag så litt merkelig at kursen ikke er opp - og det ganske mye. Men antar dette skyldes at flere kanskje ønsker å selge seg ned litt, hvilket ikke er spesielt enkelt dersom du sitter med mye aksjer da omsetningen vanligvis er veldig begrenset.

Fasit var altså 162 MNOK i Q3, så 174 MNOK igjen i Q4. Kan være noe glipper inn i Q4, men vanligvis, så er kundene svært lite interessert i det, ettersom de da får utgifter på feil år. :stuck_out_tongue:

Relativt sannsynlig med ca samme resultat i Q4 som i Q3 tenker jeg. 20 øre EPS i Q3, 49 øre hittil i år, med 20 øre i Q4 også, så ender vi på 69 øre EPS som gir P/E 11,8.

Av andre ting, så var Intagible assets ned fra 66 til 45 MNOK.

Også verdt å merke seg var at Fiizkh ikke var med på denne Q-rapporten.

Successful implementation of InteliWell’s breakthrough award likely to open up further rig market opportunities

Må sjekke, men ser jo ut til at en rigg i hvert fall har gitt 9+6 MNOK omsetning som engangsbeløp + det de får i for SaaS (ukjent beløp).

The majority of the backlog is linked to Syncrolift’s ship transfer and shiplift business, with approximately NOK 500 million estimated for execution by the end of 2024.

Dette er en nedgang på rundt 170 MNOK vs Q2 rapporten, så lurer på hva som har skjedd her. Utsettelse til 2025 virker mest sannsynlig.

Eg trur EBITDA marginen blir bedre i Q4 enn Q3. Dette på grunn av sluttføring av prosjekter. Derfor over 20% EBITDA margin. På lik revenue vil det gje EPS på 0,25 ish som er mitt estimat for kvartala i 2024. Då ender vi på EPS på 1 i 2024 som eg meiner er konservativt med tanke på den ordreboka for Syncrolift i 2024

2 Likes

Ja, forstår ikke så mye av dette da rapporten ser ut til å bare vise at nekkar dundrer videre, men rykket opp dagen før rapporten var vel kun basert på pump. Det er vel ingen større aktører som skal ut i NKR pdd? Tiden vil vise nå i ettertid, men veldig rart å hoppe av skipet nå?

Et 90 millioner dollar selskap som går opp 5% på en 15 millioner dollar ordre er ikke “kun pump” etter min mening, men det er tydelig at noen ønsket å selge i dag. Sterk rapport, ingen grunn til panikk. Volumet er heller ikke spesielt høyt

1 Like

Bare å bli sittende her, eventuelt kjøpe mer. Dagens tall og gode nyheter burde normalt tilsi en betydelig kursoppgang, så her er det nok enkelte aksjonærer som allerede før presentasjonen hadde bestemt seg for at de skulle redusere eller ut.

Er det noe som har funnet det excel arket med historisk EBITDA NKR sa de skulle legge ut?

Fortsatt ingen medier eller analytikere som har omtalt hverken det meget gode Q3-resultatet eller de øvrige nyhetene som ble presentert. Og det er vel akkurat der man får “svi” litt for å være investert i et forholdsvis lite selskap, med en børsverdi på under 1 milliard så er ikke interessen like stor fra noen av de nevnte. Det kommer nok med tid og stunder, men foreløpig er det sannsynligvis mest eksisterende aksjonærer som har fått med seg presentasjonen vil jeg tro.

Er det ikke noen av dere hvalene her inne som har direktelinje inn til noen div meglere/analysefolk som kan spre det gode budskap da? :smiley:

Det er fra ebitda og nedover som skuffet relativt stort. På slik omsetning hadde man over 30%ebitda for to år siden,så det er en enorm forskjell. Hadde vel oms på 430 mill i 21 med 30% ebitda året under ett.

Jeg håper årsaken er at de er konservative med inntektsføring på pågående prosjekt. Dette er ikke så lett for investors å følge med på. Jeg har god tro på bedre margin i q4.

5 Likes

Jeg synes rapporten var god. Ingen overraskelser - verken positive eller negative. Nærmest de fleste aksjer har falt 10% på rapportene sine i q3. Feks Kitron og Norbit med ATH resultater og ok guiding. Og det på tross av P/E 10 i Kitron sitt tilfelle. Det er fare for resesjon, så det er et ganske dårlig markedssentiment. Heldigvis børe Nekkar være lite påvirket av makro.

Det er flere grunner til lavere marginer.
-Marginene var kunstig høye noen år tidligere bla pga svært lav kronekurs under pandemien.
-Mange av kontraktene er gamle og kostnadene har gått opp. Ikke alt kan hegdes. Lønnskost i Syncrolift utgjør feks ca 50% av prisen på skipsheis, mener jeg de har sagt.
-Det er mer service, som har lavere marginer.
-De høyeste marginene kommer når man fullfører nybygg som både du og Lundekunde helt korrekt sier. Da får man også fylt opp med mer kontanter i kassa.
-CEO sier på presentasjonen at han tror marginene vil ta seg opp igjen noe.
-Det er mange flere ansatte i Nekkar nå. Jeg tror det kan være den største grunnen. Man kan regne over 1 mil i kost per ansatt. Feks Techano har ikke så mye intekter enda, men det kommer. De er skalert for en helt annen omsetning enn den de har nå. Jeg tror de vet hva de gjør her, bla Skeie kjenner dette markedet ut og inn.

6 Likes

Det er nå 3,7 milliarder i aktive anbud ute for Syncrolift. En økning på 200mil fra Q2 i tillegg til den kontrakten på 160mil som Nekkar akkurat forsynte seg med.

7 Likes

https://nekkar.com/assets/images/Nekkar-Historical-EBITDA.xlsx

3 Likes

Flagging

Da har noen kjøpt 500.000 akjer :partying_face:

2 Likes