Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Fortsatt et stykke fram for Skywalker, men et positivt og viktig skritt på veien dette.

Nekkar er virkelig flinke til å skaffe seg finansiering og samarbeidspartnere uten at det koster dem skjorta. De sørger samtidig også for at teknologien de utvikler er noe bransjen trenger.

4 Likes

Jeg tenker at Kongsberg Maritime har den tech-kunskapen som Nekkar mangler for å løse en del av utfordringene med å lage en generell Skywalker. Men jeg lukter at det vil være mye enklere å bygge den for en spesifikk vindmølle og kanskje til og med bygge vindmøllene med tanke på Skywalker. Men det får tiden vise. Synes uansett at dette samarbeidet ser lovende ut.

2 Likes

2 Likes

Nekkar er et interessant sted rent teknisk synes jeg. Skal den bryte opp til base-case-prising? :stuck_out_tongue:

1 Like

Så Nekkar spytter inn 30-40 mill til i dette prosjektet.
Ting Tar selvfølgelig Tid, men virker som de har fått med seg en del ekstra kompetanse som øker sannsynligheten for å komme i mål med noe salgbart.

2 Likes

noen som tar et jafs av nekkar i auksjon?

Ser ut som om de har redesignet den igjen… Denne varianten ser ut til å kun fokusere på å løfte bladene. Sikkert laget for maintainance av bladene…

2 Likes

https://www.intrafish.no/okonomi/selger-sjomataksjer-for-nar-700-millioner-kroner/2-1-1572373

Bewi Invest selger aksjer i sjømatvirksomheten sin til en eller flere ikke-navngitt partner(e) for rundt 675 millioner kroner.

(…)

Innen sjømat er Bewi Invests eierskap hovedsakelig aksjeposter i utstyrsleverandøren Fiizk samt i oppdrettsselskapet Sinkaberghansen.

1 Like

Har det blitt nevnt noe om kvifor man har satt tilbakekjøp av aksjer på pause? Ser forøvrig det ble nevnt lenger oppe i tråden at det ikkje har med relevanse til potensielle nyheter fra selskapet å gjøre.

Aktjen er dyr at kjøpe tilbake nå. De skulle ha kjøpt tilbake da den lå på 6:30 og der kring. Ikke nå. Så helt riktig at pause tilbakekjøp.

1 Like

Hvordan kommer du frem til at aksjen er dyr nå?
Kun basert på at kursen har vært lavere eller har du et regnestykke til å backe påstanden?

2 Likes

De hadde jo også lagt føringer for att tilbakekjøpet ikke skulle overstige 5% ? av dagsomsetningen. Så med liten omsetning i aksjen ville jo det ta tid.

Det er vel oppenbart at en aktjer som koster 8:80 er dyrere enn en som koster 6:30, før samme selskap?

Dyrere er jo ikke det samme som dyr?:relaxed:

2 Likes

For å si noe om den har blitt dyrere eller ikke, så må man vel ta en vurdering av fremtidig inntjening.

+1 på @OYVs poeng. Du omtaler aksjen som generelt dyr, ikke som dyrere enn All time low. Om det var en logikk man skulle styre etter er det veldig mange aksjer som er dyre.

1 Like

Aksjen er dyrere å kjøpe tilbake nå enn da den var i 6.30, uavhengig av alt

Altså, hvis aksjen er billig nok, så lønner det seg å kjøpe den for selskapet. Blir den litt dyrere, så kan det være andre muligheter er billigere. Kanskje å investere i skywalker? Kanskje et nytt oppkjøp?

For min del, så synes jeg det er bra hvis de er konservative. Akkurat nå, så er aksjen tydeligvis for dyr for at nekkar kjøper tilbake. Som vel er poenget til @BankruptBeforeLunch

Under Q3 callen sa vel CEO at stopp av tilbakekjøp hadde med regler for når man har lov å kjøpe og ikke. Rimelig sikker på at de vil gjenoppta tilbakekjøp med en gang det ikke er noe mer kurspåvirkende nyheter som kan komme.

2 Likes