Ja, selv med en ok rapport så faller kursen med over 6%. Var vel forventet fra min side
Nekkar ASA: Syncrolift wins MUSD 30 contract in the US
Solgte på fredag…Fuck me…
Synes det ser ut som Nekkar virkelig skyter fart her. Litt langt fram i tid på noen av disse kontraktene? Er det fordi Nekkar ikke kan levere før, eller fordi kundene ikke ønsker leveranse før det?
Sitter bare sånn passe tungt lastet, tenkte jeg hadde god tid
Oh no! Tidenes timing
Tok imot litt så avventer jeg enda mer nedgang for å kjøpe evt mer. Lærer aldri å ALLTID sitte i selskaper jeg har troen på i lengden.
Tror det er en kombinasjon. Basert på verdien på kontraktene så er det så virker det som relativt langdryge prosjekter som helt sikkert krever en god del planlegging før levering også.
Men sånn helt enkel matte.
1,3 mrd nok backlog med levering frem til i 2024. 330M inntekt pr år og med 30% EBITDA som er realtivt lavt for nekkar, så er det 99MNOK pr år.
Så har du service delen oppå dette tenker jeg, samt intellilift som den store gullhøna…
Kongeselskap.
Lite D&A i Nekkar, så hvis man tenker at riktig prising er P/EBITDA = 15, så får man ca 15kr pr aksje. Omtrent som Kitron
Så å kjøpe på 4kroner nå fremstår som smart hvis man setter på Ask kontoen og glemmer de?
Det over er jo en bakpå konvolutten-beregning, lurt å sette seg litt mer inn i ting før man gjør et kjøp.
Jeg har 50k som jeg har på ASK som jeg bare har tenkt å la stå, også kjøper/selger jeg litt ellers.
Vi ser nok 5 kr i løpet av sept
Tror det kan være lurt å ikke trade seg bort, se på hvordan Kitron har blomstret siste årene. Nekkar er lik på måten, den er under radaren til de aller fleste og den er kjedelig
Plz ikke nevn kitron
Fint selskap, men lenge å vente til Q4 som er den mest åpenbare triggeren. Tror det er lurt å fylle på her ved makronedgang, men føles som om man har god tid.
Med mindre kontraktene renner inn selvsagt.
ps: Kitron. Jeg sier bare… Kitron. Jeg vet ikke hvorfor jeg sier Kitron. Men jeg eier ikke en aksje i noen av selskapene så det er vel derfor
Tenk hvis det kommer et krakk nå igjen @Christian. Da blir det vanskelig å ikke selge Nakkar Og så snur det… Må forberede deg mentalt på det scenariet.
Jepp! Får bare sitte på de 50k og gi litt faen. Sitter 55% i cash nå, så er krakk skal jeg takle.
Nekkar er umulig å selge i et krakk. Ref forrige krakk
Selge selskaper man har tro på under et krakk kan jo være relativt dumt ( hvis man ikke _må selge da ) . Synes f.eks synd på de som solgte Stillfront rundt 360kr i mars. SF var oppe på 994kr i dag…
Er det noen som vet/har kontroll på hvilket selskap Nekkar samarbeider med, i forbindelse med Lukket Bur For Fiskeoppdrett.?
Fra Nekkar sin side : Konseptet vårt er utviklet i nært samarbeid med en av bransjens største, mest suksessrike og anerkjente selskaper.
Er det Mowi ??
Tror det står LSG i en eller annen kvartalsrapport.