Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Veldig bra oppsummering @tooeasy891 . Jeg er glad for att @Christian fikk opp øynene mine for Nekkar. Snitt på 6,92 er ok for meg. Ser att noen svartmaler situasjonen nå om dagen men vi kal vel ikke klage når kursen på ett år, har gått fra 6,25 og til gårsdagens sluttnotering på 10,70. Q2 var ikke bra angående kontraktsinngåelser. Men H2 vil gi nye muligheter til å vinne nye . Har ingen tro på att alle nye kontrakter plutselig bare går til Nekkars konkurrenter. Det skjer ikke. Kursutviklingen i Nekkar minner meg om Kitron, kursen raser ikke oppover, innimellom tar vi en pust i bakken. Men den lengre grafen peker oppover og Nekkars ledelse bygger selskapet sten for sten og gjør i mine øyne en meget bra jobb. De er handlingsdyktige når sjansene byr seg, både ved kjøp og salg. Å ikke minst, de har satt seg selv i en meget gunstig økonomisk situasjon, slik att når mulighetene byr seg kan de gripe dem. Jeg kommer til å gjøre akkurat med Nekkar som jeg gjorde med Kitron, sitte helt stille i båten og la Nekkars ledelse skape verdier for seg selv og for selskapets eiere. Andre har kanskje hell med å hoppe inn og ut, jeg er dårlig på det. En av mine “regler” er att viss jeg er inne i ett selskap med solid økonomi og i mine øyne, en begrenset nedside. Sitt stille.

7 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Redeye setter basecase opp til 18kr.

5 Likes

Bingo.

Nekkar trades at attractive multiples around 7.3x 2023 EBITDA and 6.6x EBITDA on 2024e, which we find surprising given the company’s quality, financial track record over time, and outlook. We expect that a continued financial performance
will close the valuation gap to our base case.

Er ikke ofte man kan handle på kurser under bearcaset til analytikerne i en verdiaksje som Nekkar :bear: :money_with_wings:

2 Likes

Pratet med representant fra Intellilift under ONS. Virket veldig positiv for veien videre!
Tolket det slik at systemet var veldig enkelt å implementere i en borepakke fra NOV men kanskje litt mer tricky med en fra HMH.

Er kanskje ikkje så rart riktignok siden det var folk med erfaring fra NOV/HydraLift som jobbet i Intellilift.

2 Likes

Så litt på estimatene og spesielt for Techno Oceanlift, så er de veldig forsiktige.

Syncrolift er nok veldig vanskelige å estimere. De nedjusterer nå, men utfra kontrakter, så antar jeg de blir opp/nedjustert ofte.

En ting som ikke er priset inn er hvordan Nekkar kom seg mer eller mindre gratis inn i Techno Oceanlift som de så ser ut til å få snudd til et solid selskap på kort tid. Joda, Techno Oceanlift er med i estimater, men ikke evnen til å gjøre det igjen.

2 Likes

Kikket litt på aksjonærlistene, først for Reach hvor det ser ut til å være noen på vei inn i aksjen og så Nekkar hvor det så ut til å være nær null action.

Man har jo kontoer som dette da. @h3nk1 er du du som daytrader av ren kjedsomhet? :smiley:

image

“sold” :joy:

6 Likes

Da var den klar.

4 Likes

Haakonsverns skulle vell meldes i løpet av september også?

10 Likes

ikke fått tid til å lest enda. Noen spennende utttalelser?

Nei. Troa på at Syncro klarer å levere kontrakter ila 2 halvår.

1 Like

Han sier rett ut at Syncrolift tilbød laveste pris i tapte anbud. Da virker det troverdig at det var en politisk avgjørelse. Det lover godt både for markedsandel og margin fremover. Viktig info synes jeg.

5 Likes

om man skal se litt teknisk på nekkar siger den ned mot støtte og SMA200. Har ikke trua på at den skal så mye mer ned, men kan jo virke som flere og flere kaster gradvis litt korta grunnet lite news på kontrakter. Men for kursen sin del hadde det vært kult om nekkar meldte noen nye oppdrag snart, for å blåse litt liv i interessen igjen. Veldig spenende når og om ,det de har på gang begynner å bære frukter.

Jeg hadde nok økt i nekkar om ikke nekkar allerede var 50% porteføljen