Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

2025 estimat fra Redeye for Syncrolift: H1 290 MNOK og H2 368 MNOK mot H1 262 MNKO og H2 337 MNOK for 2024. Faktisk for H1 2024 var 250 MNOK, så 5% miss.

1 Like

Ja, det er sant @tooeasy891. Jeg ble litt betrygget av at Ole påstår at de er konkurransedyktige på pris i anbudene. Jeg har trodd at de taper anbud på pris og at marginen og markedsandel vil falle, noe som absolutt ikke ville være bra. Jeg vurderer ny inngang når jeg hører det, men det var en god del negative ting i denne rapporten. Veldig skuffende at Inteliwell ikke har fått noe nye kontrakter som et eksempel, men det er ikke core business, og mer en detalj.

@Christian du må jo se på hva dagens ordrereserve sier om neste års omsetning.

Synes det lukter korreksjon av børsen, så håper på lavere kurser.

1 Like

Det er ingen endring fra Redeye sin forrige analyse til denne rundt ordrebok?

Intellilift slo Redeye sitt estimat med 3% og de holder på å skaffe seg en kontrakt? Som CEO skriver:

Intellilift has also delivered good progress so far this
year. After the InteliWell joint venture won its first
contract last year, we said that we expected this to
open up further opportunities in the drilling rig market.

Following friendly public comments from Transocean’s
CEO about successful “simultaneous fully automated
online drilling, tripping, and offline stand-building” an
undisclosed supermajor has chosen to conduct trials of
InteliWell’s system in the Gulf of Mexico, with an option
to purchase the system. InteliWell has already
demonstrated its substantial benefits and we remain
optimistic about its future prospects.

Min utheving.

Oljemarkedet er rimelig konservativt, så ikke veldig overrasket over at ting tar tid.

Intellilift klarer 11 MNOK omsetning på hovedsakelig oljerigger, med kun en kontrakt + denne testen (som jeg antar de blir betalt for). Hvordan hadde det sett ut med f.eks. 5 kontrakter når de har klart å bevise empirisk at systemet er overlegent? :thinking:

Det har jeg merket :smiley:

4 Likes

Nettopp. Må jo ha veldig stor ordreinngang for å nå estimat.

Det ble nevnt på presentasjonen at de forventet at

Syncrolift’s tender award includes an option for a phase two equipment delivery of a shiplift and transfer system, valued at approximately USD 24 million and is subject to a final investment
decision by state-owned Asmar.

Blir tildelt Nekkar i H2 2024 såvidt jeg forstod.

https://newsweb.oslobors.no/message/608927

1 Like

CEOs respons på dette i dagens Q&A

5 Likes

Takker! :slight_smile:

Noen som var på presentasjonen kl 12 i Olso og har noe å tilføye derfra?

I følge insiderchatten (#reklame) var det en (meget) positiv seanse, den/de som deltok får evt. dele.

1 Like

Skrev ned noen løse notater:

Globetech halvparten av inntektene er service / abonnement. Aldri mistet en kunde.

Syncrolift ca 20% service.

Ser mest etter ny tech ikke dumme stålselskaper kun for å øke omsetning.

Primært ser de etter sorte tall hvor nekkar kan hjelpe med å øke veksten.

Fiizk sorte tall allerede. oppgjør for begge salgene i q3.

Fikk inntrykk at at Pareto skulle ta opp dekning.

Lloyds nye krav bull for Syncrolift med beste løsning, deretter Bardex med en jekkeløsning og bear for Pearlson så de pusher litt på at Pearlson sin løsning ikke oppfyller de nye kravene.

16 Likes

Veldig bra oppsummering @tooeasy891 . Jeg er glad for att @Christian fikk opp øynene mine for Nekkar. Snitt på 6,92 er ok for meg. Ser att noen svartmaler situasjonen nå om dagen men vi kal vel ikke klage når kursen på ett år, har gått fra 6,25 og til gårsdagens sluttnotering på 10,70. Q2 var ikke bra angående kontraktsinngåelser. Men H2 vil gi nye muligheter til å vinne nye . Har ingen tro på att alle nye kontrakter plutselig bare går til Nekkars konkurrenter. Det skjer ikke. Kursutviklingen i Nekkar minner meg om Kitron, kursen raser ikke oppover, innimellom tar vi en pust i bakken. Men den lengre grafen peker oppover og Nekkars ledelse bygger selskapet sten for sten og gjør i mine øyne en meget bra jobb. De er handlingsdyktige når sjansene byr seg, både ved kjøp og salg. Å ikke minst, de har satt seg selv i en meget gunstig økonomisk situasjon, slik att når mulighetene byr seg kan de gripe dem. Jeg kommer til å gjøre akkurat med Nekkar som jeg gjorde med Kitron, sitte helt stille i båten og la Nekkars ledelse skape verdier for seg selv og for selskapets eiere. Andre har kanskje hell med å hoppe inn og ut, jeg er dårlig på det. En av mine “regler” er att viss jeg er inne i ett selskap med solid økonomi og i mine øyne, en begrenset nedside. Sitt stille.

7 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Redeye setter basecase opp til 18kr.

5 Likes

Bingo.

Nekkar trades at attractive multiples around 7.3x 2023 EBITDA and 6.6x EBITDA on 2024e, which we find surprising given the company’s quality, financial track record over time, and outlook. We expect that a continued financial performance
will close the valuation gap to our base case.

Er ikke ofte man kan handle på kurser under bearcaset til analytikerne i en verdiaksje som Nekkar :bear: :money_with_wings:

2 Likes

Pratet med representant fra Intellilift under ONS. Virket veldig positiv for veien videre!
Tolket det slik at systemet var veldig enkelt å implementere i en borepakke fra NOV men kanskje litt mer tricky med en fra HMH.

Er kanskje ikkje så rart riktignok siden det var folk med erfaring fra NOV/HydraLift som jobbet i Intellilift.

2 Likes

Så litt på estimatene og spesielt for Techno Oceanlift, så er de veldig forsiktige.

Syncrolift er nok veldig vanskelige å estimere. De nedjusterer nå, men utfra kontrakter, så antar jeg de blir opp/nedjustert ofte.

En ting som ikke er priset inn er hvordan Nekkar kom seg mer eller mindre gratis inn i Techno Oceanlift som de så ser ut til å få snudd til et solid selskap på kort tid. Joda, Techno Oceanlift er med i estimater, men ikke evnen til å gjøre det igjen.

2 Likes

Kikket litt på aksjonærlistene, først for Reach hvor det ser ut til å være noen på vei inn i aksjen og så Nekkar hvor det så ut til å være nær null action.

Man har jo kontoer som dette da. @h3nk1 er du du som daytrader av ren kjedsomhet? :smiley:

image

“sold” :joy:

6 Likes

Transactions carried out under the buy-back program