Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Completed block sale of existing shares in Nekkar ASA

8 kroner pr aksje?

Det er riktig

https://www.dn.no/marked/rasmussengruppen/rannfrid-rasmussen/arv/rasmussen-arven-tilbyr-sostrene-nar-200-mill-hver/2-1-1672993

Her ligger det nok mer bak enn at de tenker nekkar ikke er mer verdt enn 8 kr.

Det står ikke noe om kjøperen(e)? Det hadde vært rart hvis nekkar ikke var blant disse.

Hvem er kjøperen tro?

Flotters om Nekkar får kjøpt tilbake aksjer for 8 kroner :+1:

2 Likes

Når man skal selge aksjer for 92 mill i en aksje hvor den daglige omsetningen ligger på godt under 1 mill så må det nødvendigvis en betydelig rabatt til, men 8 kroner var da beskjedent.

1 Like

Det her virker som en deal der kjøperen gikk ut av møtet smilende

1 Like

https://x.com/eriksandstrom_/status/1839554266165620956?s=46&t=xNTrHlKf5RE96F4FkH66Ew

Minner meg om når Kitron hadde falt fra 8 til 6 kr og det var et tilsvarende blokkjøp. Kursen spratt rimelig fort opp til 8 igjen og er nå på 30 ish.

Mao, blokksalg som dette er ikke en indikator på faktisk verdi eller framtidig kursutvikling.

De har jo et styremedlem, så rart hvis det ikke er godt begrunnet. Blokkslag i Nykode også, så kan hende de plukker opp litt flere aksjer der.

De har vel ingen i styret lenger de?

Slapt av meg å ikke følge med her, men ble overrasket over hvor stort fallet ble. Kjøpte litt nå til under 9 kr. :slight_smile:

2 Likes

Førvånande at den ikke gikk ned mer.
Hvordan får vi veite hvem som kjøpte blokket?

Du må abonnere på de avanserte listene her på Tekinvestor, eller så må noen ha kjøpt 5% av Nekkar? :stuck_out_tongue:

Kjøp gjort av Nekkar blir vel også nevnt på starten av hver uke (så mandag 30. sept)

1 Like

The notification of allocation in the Offering is expected to be communicated on or about 27 September 2024 (T) before 09:00 CEST.

Det var pareto som gjorde blokksalget, og det er pareto som gjør tilbakekjøpene for Nekkar.

Er det noe som hindrer pareto i å gjøre tilbakekjøpet i ett smell?

Nekkar ASA: Mandatory notification of trade by primary insiders

4 Likes

Jeg kjøpte litt nå nettopp. Tviler på at Rasmussen har noe spesiell info eller at de er så uvanlig flinke investorer, men man blir skremt av prisen. Mulig at de må ha inn kontanter av en eller annen grunn.

Vil tippe de vil ha cash til shearwater IPO

1 Like