Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Og kjøpte litt mer litt over 9 kr. :stuck_out_tongue:

Hadde solgt en liten andel her tidligere fordi jeg skulle kjøpe hytte, men det får visst vente litt lenger. Det er litt typisk btw, at man klarer å selge på et ok tidspunkt når man vet man må frigjøre litt penger og at det randomly kommer gode kjøpstidspunkt etterpå. :stuck_out_tongue:

1 Like

De 2 største aksjonærene i kitron ( satt vel med ca 20% + 30% av aksjene ) solgte i løpet av kort tid ( ca 1måned?) så det nedsalget var nok litt større .

Er jo ofte i slike nedsalg det er mulig å gjøre gode trader.

2 Likes

Aner jeg at du har gjort et lite blokkjøp @nofun? :smiley:

Er vel NYKD posisjonen til Rasmussengruppen som tvang frem salget. Det krakket smitter jammen over på mangt og meget. Håpløst at jeg ikke har fått fulgt med og kjøpt mer i dag.

Sak om Fiizk:
Nå satser de utelukkende på lukkede merder (kyst.no)

– Markedet nå, vil jeg si er det sterkeste som har vært siden man introduserte denne driftsformen.

2 Likes

Litt rask hoderegning tilsier at verdien av deres posisjon i NYKD er ned med ~2,65 milliarder kroner fra toppen. Sprøtt. De er nesten like mye som verdien av ALLE aksjeinvesteringene deres ved inngangen til 2024.

Her måtte noen ringe Pirato og kjøperne satt betingelsene.

– Når det er sagt så er det klart at det også er mange oppdrettere som selvfølgelig ønsker å posisjonere seg, i tilfelle det kommer muligheter for økt produksjon gjennom lavutslippsteknologi, legger han til.

Dersom det er tilfelle er det ikke mange leverandører som tilbyr lukkede konsepter som hyllevare. Forretningsutvikleren understreker at de er klare til å svare på en eventuell stor økning i etterspørsel.

Vi er solid rigget for å levere vårt nyeste produkt i lukket-merd kategorien; Protectus, som er en oppgradert og solid versjon av våre tidligere merder. Så der tror vi at vi har et kommersielt produkt som kan stå seg veldig godt og bli veldig attraktivt, sier Stendal.

Her er det jo snakk om at en endring av politikken vil kunne gi en svært sterk oppgang for FiiZK hvor Nekkar eier 39% (såvidt jeg husker). :slight_smile:

2 Likes

I tillegg sier Mowi på kapitalmarkedsdag at de skal intensivere satsing på postsmolt. At den skal være stor og robust før den settes i åpne merder. Mowi har kjøpt lukkede merder av Fiizk til dette formålet tidligere, og uttalt at de har vært fornøyd, selv etter problemene med den ene merden i vår.

1 Like

Nekker har vell også opsjon på og kjøpe alle aksjene i fiizk i 2026 eller 27

1 Like

Den var jeg faktisk ikke klar over :slight_smile:

Står i årsrapporten for 23 under noter om jeg ikke husker feil

3 Likes

Du har helt rett. De får dog kjøpt resten til “fair value”.

Side 93:

As part of the Shareholder Agreement for FiiZK Topco AS, Nekkar has a right, but no obligation, to acquire all the shares in FiiZK Topco AS from the other shareholders. The call option may be exercised from 14-28 June 2024, and may be postponed yearly, whereby 14-28 June 2026 shall be the last possible Exercise Period. The purchase price shall be determined as the fair value at the time the call option is exercised

ref: https://nekkar.com/assets/images/Nekkar-Annual-integrated-report-2023.pdf

3 Likes

image

2 Likes

Ja, spent på hvem som har tatt et jafs her.

Kan dette ta tid f.eks fordi at Skeie har tatt de 10% og må få satt sammen et bud? Spør for en venn 🥲

Det er vel heller en henvisning til at de som har tegnet seg får vite allokering ila dagen - ikke at selskapet skal børsmelde hvem som har kjøpt (det har de tross alt ingenting med med mindre det er primærinnsidere eller aksjonærer som krysser flaggegrenser).

Dags omsetning på over 21 mill, sjeldent syn i Nekkar

Nekkars buy-back program ser ut til å ha rom for 9.6millioner aksjer til. Da de hittil har kjøpt 1.1 millioner til en snittkurs på 10,76.
Hvor mye kan man håpe de kjøpte av blokksalget på 11.5 millioner, når de de kan få kjøpt til en kurs på 8 i steden?

1 Like

Forhåpentligvis alt.

1 Like

Spørsmålet er hva som er lovlig. De kjøper åpenbart maks av hva som er lov. Hadde vært fantastisk for oss som er aksjonærer om de kunne kjøpt alt, men det er ikke lovlig. Selv kan jeg ikke reglene godt nok, og lurer på om de i det hele tatt har lov til å kjøpe noe. Mener jeg har hørt at tilbakekjøp må gjøres i det åpne markedet dvs ikke dark pools/blokk.

4 Likes