Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Ville vel vært et dårlig tegn om ingen eksterne investorer er villige til å kjøpe aksjer med mer enn 25% rabatt

Det kommer vel litt an på hvor desperate de var og hvor god tid de hadde.

Edit: Etter å ha sett på regnskapet til Rassmussengruppen er det ikke mye som tyder på at de skal være desperate

Det ser ut som de generelt selger seg ut av Oslo børs:

2 Likes

Som sagt er verditapet deres i NYKD fra toppen omtrent like stort som verdien av alle aksjeinvesteringene deres ved inngangen til 2024. De eier ikke noe annet enn NKR de kunne realisere raskt. Virker som de avviklet hele børs-avd.

Edit:

Må bare like hvordan biotek fortsatt f*ster meg i den mest konservative aksjen jeg noen gang har tatt posisjon i :rofl:

4 Likes

:grinning:, ja, ser de har hatt en sinnsyk possisjon i Nykode

Kan vel potensielt ha vært større enn milliarden på et tidspunkt. Men de har også hatt resultat på over milliarden de siste årene. Mulig de måtte selge Nekkar pga skatt eller noe :man_shrugging:

Denne gangen har du i hvert fall noe fundamentalt under slik at tilfeldig nedsalg ikke kan ødelegge like mye :+1:

3 Likes

Nevnte det tidligere, de er midt oppi, eller har akkurat gjennomført et arveoppgjør.

4 Likes

Rannfrid testamenterte alle aksjene sine i rasmussengruppen til sønnen, men han kan ikke selge de ut av familien eller bruke de som pant.
I ettertid har han tilbudt søstrene opp mot 200 mill hver mot at de ikke skal gjøre krav på mer. Pengene kommer fra kontanter og solgte fond som var en del av arven til sønnen.
Har ikke hørt de har kommet til noen enighet.

2 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Så, Nekkar kjøpte ingen aksjer av de som ble solgt til 8 kr? :crazy_face:

27/09/2024 | 15,200 | 8.8921 | 135,159.92

Kjøpte 15k aksjer til snittpris 8,89 da.

Tilbakekjøpsprogram har dessverre ikke lov til å gjøre blokkjøp, de må kjøpe i det åpne markedet. Jeg sjekket reglene i går, og det var som jeg fryktet (og antydet over).

2 Likes

Altså, de må ha hatt ekstremt dårlig tid når de gjorde salget på denne måten? For de må jo ha kunnet gjøre en deal med Nekkar (som da måtte tas på en ekstraordinær generalforsamling) hvor de kjøpte til solgte til Nekkar til f.eks. 9 kr. :stuck_out_tongue:

Det har ikke SÅ mye å si hva kursene i tilbakekjøpene er. 10 mil aksjer til 8kr er bare 20mil kr billigere enn 10mil aksjer til 10kr. 20mil kr er ca 2% av markedsverdien. Det hadde vært fint om de fikk tak i 10% av aksjene til en bra pris og slettet dem.

1 Like

Ser ut til at Blystad hvertfall tok 2,5 mill av aksjene i blokksalget.

hvordan ser du det på listene?

1 Like

Når det ligger store overheng av eiere som man forventer skal ut, så vil dette ofte virke nedtrykkende på kursen.

2 Likes