Nei, det der er noe annet. Ikke Skipsheisen. “Båtheis” det er for små båter ala de som marinejegerne bruker. Haakonsvern er en ganske stor base. Skipsheisen blir nok i størrelsesorden 200mil.
Aha! Lov å føle seg litt dum, men de dumme kan også lære! Takk
Så, 40% av en årsomsetning i en kontrakt er pent
Flott og veldig viktig kontrakt! Tenk kursen uten det mildt sagt lite imponerende salget til Rassmussengruppen
Da hadde jeg ikke fått fylt på 8-tallet og her på 9-tallet, så veldig praktisk med en dipp som kommer av andre årsaker enn hvor bra det går med selskapet. Når de kortsiktige som har kjøpt seg inn fra Rassmussengruppen har fått realisert gevinst, så vil aksjen faktisk være i en bedre posisjon med et større aksjer tilgjengelig for trading.
Er da på ny ATH i antall aksjer i selskapet btw
Heldig der. Jeg får så klart utbytte fra AS til investering først neste uke
Jeg hadde litt ledig cash fordi jeg solgte litt aksjer fra porteføljen for å kjøpe hytte, men har oppgjør først i desember, så nå blir de pengene brukt til litt trading i stedet
Tenkte at Haakonsvern var ganske bankers, men godt å få den bekreftet.
Synes aksjen ser grovt underpriset ut nå. Det er overdreven frykt for manglende ordreinngang som har sendt den helt ned hit, i tillegg til blokksalget.
Tror også dårlig margin i Q2 kan ha skyldes kvantumsrabatt på de 3 ekstra transport systemene til Dubai (“manglet” 5 mil i ebit og rabatten var 5 mil sånn jeg forsto det).
Bra volum i dag men veldig lite utslag på kursen nyhet tatt i betraktning. Skyldes nok i stor grad at ingen norske analytikere følger selskapet, vanskelig å få oppmerksomhet blandt mange andre nyheter.
Det er et helt voldsomt volum i aksjen nå, og det skyldes at de som kjøpte så billig i blokksalget bare skal ut med en rask profitt og selger seg ut på den gode nyheten. Når de er ferdige med å selge, tipper jeg aksjen stiger.
Det er ganske stort volum og en del oppmerksomhet rundt Nekkar i forhold til markedsverdien. Det mange selskaper på Oslo børs som har mye mindre omsetning.
Jeg tenker heller at det er en haug med folk som har kjøpt på 8 kr for kort tid siden som synes 20% gevinst på 2 uker er helt ok. Det er 5x normal omsetning hittil i dag.
Det er en grunn til at jeg skriver den første delsetningen der
Lyd-intro til Nekkar
Nekkar Q2 earnings diskusjon
@WBS Hvem er det?
Btw, sjekke aksjonærlistene og svensker via Nordnet AB tok rundt 2m aksjer, antar via salget til R. gruppen.
… mens en DNB-konto tok 4m aksjer.
Svenske Avanza-kunder tok rundt 700k
Noen med en Citibank-konto tok rundt 800k
Det er 01010101101 etc…
Nå går det unna med tilbakekjøpene.
Jeg får ikke helt summene til å stemme. Har jeg misforstått noe?
14525 aksjer til 9,5210 kr blir ikke 519,178.59 kr totalt?
Kommer kommentar i finansavisen i morgen om Blystad sin investering i tigerstaden favoritt
Hittil er det relativt komedie der Blystad flipper aksjer til selskapet selv.