Kanskje det kan bli noe jobb for Syncrolift her etterhvert? Sikret 500m$ til oppgraderinger sent i August. Syncrolift som har jobbet der tidligere og de har en sterk posisjon i India.
Capital markets day?
Første gang for det?
Der har du regulering sin der!
Jeg har ventet på at noe sånt skulle skje og tenker at FiiZK har alt på plass for å kunne utnytte dette maks.
Handlene til Pershing LLC virker jo å være dels ren handel på tvers av egne konti. Kanskje en idé å gi seg med dét mens leken er god.
Konto 1B:
Konto 1C:
Skal ellers ha til lykke med 400k+ (for) billige aksjer.
Link rett til artikkelen:
– Fisken som ble slaktet ut i midten av november hadde en superiorandel på hele 99 prosent. Det er ganske ekstremt. Dette er de beste merdene jeg har vært med på å produsere å slakte ut i min karriere, sier han fornøyd.
Burde være god business for FiiZK å levere lukkede anlegg for stor settefisk framover?
Jeg antar dette ikke er noe fullskala opplegg fra MOWI enda? Hvis alle gjorde det samme, hvor mange anlegg trenger FiiZK å levere da? (Jeg har ikke peiling, så hvis noen her har, så…)
https://marineinsight.com/shipping-news/chile-signs-new-policy-for-strengthening-local-shipyards-to-build-naval-vessels/… Burde være positivt mtp å få $24m opsjonen i boks på denne shipyarden kanskje?
Dette er Nekkar sin angle?
“– Denne rømmingen må bli siste spiker i kista for tradisjonelle åpne laksemerder, sier MDGs Rasmus Hansson til E24.”
Ja, selskapet er trolig best posisjonert av alle for det som i første instans bør/vil bli krav om lukkede merder (før eventuelt alt må på land - men det er nok langt fremme).
Jøss. Tomt for aksjer oppover
Saken handler om tilbakekjøpene.
«Vi gjør det fordi vi synes det på dagens prising er attraktivt å kjøpe tilbake aksjer, sier administrerende direktør i Nekkar, Ole Falk Hansen.
Falk Hansen forklarer at det er flere fordeler med å kjøpe aksjer i eget selskap. Blant annet kan aksjene brukes som en del av betalingen [når Nekkar kjøper andre selskaper, slik de for eksempel gjorde med Globetech.]
– I tillegg kan du si at det er form for utbytte, ved at hver aksje blir mer verdt. Aksjene som er eid av Nekkar er eid av resten av aksjonærene. Vi sletter heller ikke aksjene for å få en høyere kurs på utestående aksjer. Det har vi ikke planer om, sier Falk Hansen.
Rent finansteknisk, sier toppsjefen, spiller det liten rolle om man betaler utbytte eller kjøper egne aksjer.
– Betyr det med andre ord at Nekkar har mer enn nok penger til å gjøre det man vil uansett?
– Ja, det er en av grunnene til at vi gjør det. Vi har ingen gjeld i selskapet og et par hundre millioner kroner på konto. Det er en måte å bruke noe av likviditeten på. Istedenfor å betale det som utbytte, har vi tro på at vi ved å kjøpe aksjer kan generere enda mer verdi i fremtiden, sier han.
Dette er grunnen til at jeg synes oppkjøpene er ok, jeg er vanligvis ikke noen stor fan, men de har brukt en god del på oppkjøp, så da får det være.