Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Link mobility hadde jo en modell før der de alltid betalte oppkjøp med 1/3 cash, 1/3 aksjer og 1/3 sellers credit.

Er finfint å finansiere oppkjøp med aksjer, spesielt om det er en periode lockup på dem.

Er en liten formasjon som kommer til å bli avklaret før vi tar helg nå

6 Likes
9 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

6 Likes

“* Syncrolift-plattform: Mekanisk og elektrisk inspeksjon, inkludert smøring av kjølbiler og utskifting av stålkabler.”

det må vel telle litt i favør av nekkar?

Fikk ikke akkurat noen voldsom avklaring sist uke!

1 Like

Blir vel avklaring på Q4 rapport ?

Tollbarrierer inn og ut av USA vil være et drømmesenario for Syncrolift.
Og timingen er veldig god - 2500 mil i kontakter skal fordeles i år i følge Q3 rapporten til Nekkar (langt mer enn noen gang tidligere).
I utgangspunktet skal Syncrolift kunne tilby litt bedre teknologi og pris enn Pearlson og Bardex. Med hjelp fra Trump, kan enda flere kontrakter vippes riktig vei. Sannsynligvis vil Trumps provokasjoner (som de mot Colombia) også gjøre amerikanere upopulære.

8 Likes

Nekkar ASA: Invitation to presentation of Q4 and interim full-year 2024 financial results

Høyeste for året er vel fint

2 Likes

Aksjen har omtrent stått stille siden forrige kvartalsrapportering så håper på noen gode nyheter torsdag til uken.

Altså, det har vel ikke blitt meldt om noen flere skipsheisordre, så den biten er det neppe noen bedring på. Det har vel heller ikke blitt meldt noe større på de andre områdene. Jeg er mao litt lunken på kort sikt, men optimistisk på litt lengre sikt.

1 Like

Det som kan overraske positivt tror jeg er inntjening for intellilift og resultat for fiizk, de andre områdene tror jeg også blir svake/ok. Globetech ok.
Haakonsvern ble vel ført i q4 så ordrereserven går opp muligens.

Nå har vel en del meldinger kommet ved Q-rapport tidligere, men enig i at det ikke virker som om det har vært noe særlig action dette kvartalet.

1 Like

“Alle” vet at q4 kan bli litt tamt etter noen utsettelser for Syncrolift. Ole sa jo det på intervjuet med Redeye. Jeg tror ordreinngang og oppkjøp vil løfte NKR kursen i løpet av året.

For meg ser det ut som det er bunnsolid verdi i Nekkar på disse nivåene. Fesk tror jeg den 67% andel av Globetech de eier nå vil gi en bunnlinje på over 10 mil i 2025 basert på enkel kalkulatormatematikk og historikk, og jeg kan ikke skjønne hvorfor Globetech skal prises under P/E 20 med det de leverer. Det var 150 skip under kontrakt i sommer, 170 på q3, nå står det “nærmere 200” i deres siste jobbannonse - veksten fortsetter ser det ut til. Så det er over 200 mil verdi bare der?
Ca 200 mil i kontanter og egne aksjer?
Det er gode mulighet for ATH omsetning for Syncrolift i 2026 selv med en ganske beskjeden markedsandel i år, etter min vurdering. De har økt antall ansatte en god del i Syncrolift. Sannsynligvis pga høyere anbudsaktivitet og forventninger om høyere omsetning. Da trenger de også litt høyere omsetning for å få en god margin. Det tror jeg kommer.
Fiizk har bra potensial fremover og en betydelig verdi, opsjonen der har kanskje litt verdi også avhengig av hvordan den er utformet. Intellilift er veldig spennende nå med alle de nye installasjonene. Techano trenger ny oppdrag, men hvis de leverer bra på de to kranene de konstruerer nå, så kan de fungere som et “svennebrev” for dem.

Blir interessant med ny rapport på torsdag.

12 Likes

Nekkar ASA: Q4 and interim full-year 2024 financial results

4 Likes

Nekkar is currently owning five companies. By 2027 the company plans to increase
this to 6-8 companies. The ambition is to reach NOK 2+ billion in revenue in
2027. Revenue for 2024 for Nekkar’s four operating companies and its associated
company FiiZK was NOK 838 million (including full year effect of Globetech).

“Our plan is to surpass the NOK 2 billion target by a combination of organic
growth and carefully chosen accretive acquisitions. Our operating companies’
performance in the fourth quarter, and the favourable outlook we currently see
in our market segments, have made me even more confident in realising this
objective,” adds Ole Falk Hansen.

2 Likes

En «sånn passe» rapport for Q4, ingenting som driver opp kursen i alle fall, tipper på en 5% nedgang i dag.