Altså, jeg kjøpte på 2,5
Men nei, har mer nå enn noen gang tidligere, som jeg har måtte fylle på til 6-7-8-9.
Altså, jeg kjøpte på 2,5
Men nei, har mer nå enn noen gang tidligere, som jeg har måtte fylle på til 6-7-8-9.
Det finnes alltid én nepskrell til, gammelt jungelord.
Begynte å lure på om noe hadde skjedd her, siden jeg fikk kursalarm på 9,25 ved åpning i dag. Muligens bare noen som hadde veldig hastverk med å selge.
Darwin-award kandidat som meldte seg på i gullkampen på tampen av året i dag.
Hva mener du?
Det var en spøk basert på hvor idiotisk selgeren agerte i dag. Det var først etter jeg postet at jeg innså at det var en dobbelthet i spøken ref. at NKR har forsøkt seg på anbud i Darwin, Australia. Men, forumet kan finne ro i at det altså kun var (forsøk på) humor.
Har ikke sett på chartet siden 2021 lol. Er jo nesten en cup&handle her?
Hva søren er den volumspiken?
Stor eier (tilsynelatende i likviditetsskvis på annet hold) sa farvel til cirka 10 % av aksjene på en imponerende lite elegant måte. Men ja, fundementalt er det eksplosivt fremover, selv om den trader under bearcase.
Begynner du å få troa?
Vi er vel mange som mener det samme, men markedet veldig uenig for tida
Er vel strengt tatt ikke det chartet viser, det er ganske bullish, spesielt hvis den kommer litt høyere og bekrefter opptrenden som er i chartet.
Den stanget i motstand fra toppkursen de siste ELLEVE årene liksom. Ikke så mye å grine på nesen av det.
At den ikke falt dypere enn 8.56 på et så stort nedsalg demonstrerer en skikkelig styrke. Men pleier ofte å trenge litt tid å konsolidere etterpå sånt da.
(Aner ikke en dritt om fundamentals her, bare så det er sagt.)
Når jeg drar frem fem års chartet ligner det mer OHS. Uansett har nekkar kommet med sin ambisjon/guiding mot 2027. Verdt å holde/kjøpe denne mtp dette. Det ligger nok en plan klar for å nå dette.
Xplora er mitt kroneksempel på at man ikke skal kimse av hva selskap har som mål. Sten fortalte på cmd i 2023 at vi skal bli profitable(ekstremt kort fortalt selvsagt). Markedet sa yeah,right og sendte kurs ned til 6kr. Også kom q2 gitt. Å dæggern,Xplora mener alvor.
Ny cmd i 2024. Sten fortalte bla om en mill abbonement målsetting 3-5 år frem. Yeah,right sa markedet å sendte kurs ned til 11kr nå i juni/juli(hvor jeg måtte kjøpe litt til)
Å dæggern,sjekk Xplora nå.
Jeg tror kanskje markedet vil lytte litt nøyere neste gang Xplora har cmd.
Jeg kan godt prøve å forklare det.
Det som er greia er at melkekua til Nekkar, Syncrolift leverte dårligere Q3 tall enn markedet hadde sett for seg og de sa vel rett ut at det ville ta litt tid for dem å komme opp igjen. De har gått lang tid uten noen store wins og de siste kontraktene deres slår inn litt lenger inn i framtiden. De har også bare vunnet en av tre store kontrakter, men dette er pga politikk, ikke pris (iflg Nekkar hadde de lavest pris i sist anbud i Australia som de tapte).
Samtidig som dette skjer, så ser de ut til å få en innertier med FiiZK, Techano Oceanlift som de basically fikk ser ut til å levere ok tall nå og forventet gode tall framover. Inteliwell tar tid å få inn på Transocean sine rigger, men de har en og er i ferd med å få en til og systemet utvides fortsatt med funksjonalitet. Ender de opp på alle Transocean sine 36(?) rigger, så får de omsetning lignende det Syncrolift i dag har alene (og da har jeg tatt med at Nekkar bare sitter med 17% effektivt), bare med mye bedre marginer. Det er software.
Også har du målsetningen til ledelsen på 2 milliarder omsetning innen rimelig kort tid. Slår det til, så tror jeg vi ser en utvikling i Nekkar lignende den vi så i Kitron når jeg solgte og du kjøpte @savepig
Hvorfor er Nekkar vanskelig å bruke TA på? Jo, fordi tilsynelatende grunnløst, så selger noen 39k aksjer laaangt under gjeldende kurs.
Teknisk analys fungerer kun på aksjer som har linjær utvikling og helst ikke har noen større kursrørelser.