Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Og de har nesten hele markedet for ubåtheiser. 90-95%, hvis jeg husker riktig. Kanskje ikke veldig stort marked, men likevel.

Fiizk presentasjon fra North Atlantic Seafood Forum 2025 :

8 Likes

Null lus og null rømning er jo ganske så radikalt bra.

3 Likes

Ikke så veldig on-topic kanskje, men jeg synes det er fascinerende å se hvor mange iterasjoner av lukkede merder de har prøvd seg på. Etter hva jeg husker, så kollapset en av dem i en storm og det er diverse problemer rundt bølger osv med disse. Mao, det er nok svært mye vanskeligere å lage disse enn man skulle tro.

2 Likes

Om de skal tåle en makrellstørje i full fart må det være kraftig materiale

3 Likes

Etablerer brudd opp fra formasjonen jeg har fulgt med på, da er det lett å tenke at “the trend is your friend, until it ends”

2 Likes

Bare det ikke blir som forrige brudd opp :see_no_evil:

Transactions carried out under the buy-back program

Noen som vet om dette er det samme som et “ship transfer system” som bestillingen Nekkar mottok for nøyaktig ett år siden fra DMC?

2 Likes

Antar dette er nye da Nekkar i Q3 2024 presentasjonen skrev at de hadde “Finalized commissioning of DMC transfer systems”. Dette stemmer overens med kontraktsmelding 4. mars 2024 om at systemene skulle leveres i 2024.

2 Likes

Se om den kan etablere seg over 11 nå da.

1 Like

Nekkar ASA: Subsidiary awarded offshore crane contract

16 Likes

Verdt å merke seg at denne kontrakten er på 1 Meur Euro mer enn den forrige som skulle være lik.

5 Likes

Pent. Techano har ikke veldig stor verdi i min Sum of The Parts på Nekkar. Men fint å se kontrakt, i tillegg at de øker pris med €1m på samme kran som tidligere, hvilket burde implisere decent marginer.

4 Likes

7,5 MEUR eller 87,5 MNOK er rimelig pent når man ser på hvor mye ordre Nekkar har fått inn de fem siste kvartalene.
image

EDIT, det litt morsomme her er at vi “visste” vel at Techano Oceanlift kom til å få en kontrakt her pga Reach Subsea sitt kjøp av skipet. Det kom i hvert fall ikke som en overraskelse på meg, er mye bra info å få her på forumet. :slight_smile:

10 Likes

Det blir jo fryktelig hårete om man får inn et par nye til Syncrolift og Fiizk fremover - selv om man regner med dårlig win-rate ser det bra ut.

6 Likes

Som det står i fotnote 2 over, FiiZK sin backlogg synes ikke i den grafen. :stuck_out_tongue:

1 Like

Det beste med denne forholdvis begrensede kontrakten er at den viser at de er konkurransedyktige. Synes det er god grunn til å håpe på flere gode nyheter fra NEK fremover, både for Syncrolift og Fiizk.

5 Likes

Var jo eneste benet som haltet litt på lønnsomhet i Q4, dog som ventet og meldt, men alle bekker små… Ser jo godt ut mht 2025-26 for Techano med denne, uten at jeg vet når denne blir utført. Uansett bra at historien aligner med det som er sagt; Innsteg, lave margin for å komme på banen, så økte marginer på nye kontrakter.

En kontrakt med bedre marginer og omsetning alene høyere enn hele 2024… Viktigste syntes jeg allikevel er at historien som er blitt fortalt adder opp. Det inngir tillit :ok_hand:

3 Likes

Gjorde en teknisk analyse selv her siden jeg kjøpte.

1 Like