Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Min erfaring fra Kitron tilsier at slike handler stort sett alltid er positive. Her er det en som skal ut av uvisse årsaker, og en som har gjort svært grundig research og kommet fram til at å kjøpte på 6,06 nå er gunstig.

Var med på noe lignende i Komplett Bank for ikke så lenge siden. 25% av selskapet ble kjøpt opp til 8,75 og kursen gjorde et godt byks oppover.

For min del, så er slike kjøp stort sett et tegn på at det ikke vil komme noen negative overraskelser i nærmeste framtid. De som kjøper så store poster tar seg tid til grundig research. Mindre risk -> høyere kurs.

PS: traden er jo ikke børsmeldt, så får først bekreftelse ved slutten av dagen tenker jeg.

3 Likes

Trodde det var du som hadde solgt jeg @Christian.
Men var kanskje en 0 for mye ? :relieved::grin:

Jeg har dessverre bare det som ville vært et par prosent av den handelen i Nekkar :stuck_out_tongue:

Skal ikke skimse av 100k aksjer fra 2-6 kr heller :wink:

Har ikke heeelt klart å sitte i ro da, og inngangen var på 2,24. Nå er det effektive snittet på 2,67, med litt færre aksjer. Tradet bort 100k mao. :see_no_evil:

Kunne vært verre, solgte jo 54k kitron på ca 8kr :exploding_head:

2 Likes

toget rally osv idag. Du henta vel igjen de 100k bare idag? :wink:

Halvparten i hvert fall! :joy:

Spent på hvor vi er etter H1 tallene 2021 :cowboy_hat_face:

1 Like

Ja, lurer på hvordan coronaen har kicket inn. Hørte fra en bekjent som jobber i Mccregor at de sliter visstnok. Så ingen dum avgjørelse der.

Men litt irriterende at det ikke er kvartallsvise rapporter :smiley:

1 Like

Bare 50% opp til base case nå. 200%igjen til bull. Og 60% ned til bear. Som jeg tenker H2 tallene kan se ut som. :see_no_evil: Derfor jeg nevnte H1 2021 tallene som er vel de første som kan bli virkelig bra.

Vippser deg 100k jeg @Christian så kan du passe på de et år. Du kan få beholde det over 50% avkastning .

Deal ? :crazy_face:

Ahhh, så her lønner det seg for meg å gå for max risiko, det gir kun oppside og ingen nedside? Det er som fond uten high watermark og avkastningsbaserte avgifter. Ikke bra for kundene for å si det sånn.

Det er ikke veldig vanskelig å copy-trade meg da. Jeg skriver omtrent alle større handler og oppdaterer porteføljen min her på forumet jevnlig. (Hvordan skulle jeg ellers få med meg når porteføljen er ned 50.000kr på en dag).

Jeg vil forresten anbefale @anon80503862 i stedet for meg selv, mye, mye lavere varians og høyere avkastning. Han går for en handel i måneden eller så som gir 5-20% avkastning.

image

Slenger meg på varianten til høyre!

1 Like

Legger han ut alle kjøp og salg ?

Næ, men hvis han har tatt en posisjon, så får du med deg hvilke aksjer han har i kikkerten. Alltid nøye vurdert. Tror det er forskjellen på en som får jevne resultater og de som bommer og treffer omtrent like mye. Typisk ikke kandidatene med max risk, men samtidig god sjanse for stor oppside.

Jeg treffer ikke så bra da. I de beste periodene kanskje men jeg roter også en del og bommer som alle andre. Det jeg forsøker er å unngå for mange tap. Og sånn går du også glipp av de store oppgangene.

Jeg hadde eksempelvis en lang periode fra slutten av juli til tidlig november hvor jeg ikke traff noe særlig, og markedet gikk strålende uten at jeg fikk med meg det.

Ett av mine problemer i markedet er at jeg har vondt for å slenge meg på haussete oppganger basert på mye luft og oppmerksomhet i selskaper jeg mener ikke er fundamentalt gode. Når jeg ikke har tro på ett selskap har jeg vondt for å sette penger på det selv om “alle” elsker det i en periode (ref hydrogenhype spesielt, men også andre selskaper).

Der @Christian Christian er flink er å finne case han har stor tro på, og så sitte i flere måneder. Treffer man der så får du veldig bra betalt. Jeg er for utålmodig for det.

3 Likes

Følger med fra sidelinja, :slight_smile: Fine betraktninger dere kommer med her !

For oss som er dårlig i matte, hva ender man opp i årlig avkastning på henholdsvis 5 og 20% månedelig avkastning egentlig? :stuck_out_tongue:

Siden dette er Nekkar tråden, så tenkte jeg det passset å poste 1,34 millioner kjøpet jeg gjorde i mars! (Ja,ja jeg kopierte kjøpsordren i paint i forbannelse av at jeg egentlig fikk bare 1340 aksjer av ordren!)

2 Likes

Henholdsvis 79% og 791% med henholdsvis 5% eller 20% i måneden. :stuck_out_tongue:

Pent med 305% avkastning da! :see_no_evil:

1 Like

Jeg har rett og slett ikke kapasitet til å finne en kandidat i måneden, så da må det nesten bli sånn. Har vært innom endel kandidater før jeg traff med Nekkar da. F.eks. Koa på 5kr (kurs nå 0,30, jeg solgte på 4,8 elns).

2 Likes

Hvem er det som skal ut av Nekkar nå ? Ser det selges på 5,80. Er det skattemessige årsaker tro ?