Vil tro de fleste sitter med overskudd i denne aksjen nå, så virker litt pussig.
Eldste trikset i boka for å prøve å kjøpe mer aksjer uten at den stikker, billig virkemiddel i aksjer som har lav omsetning
Har sett etter inngang her under 6 kr, men nå er jeg litt på vent i forhold til om den skal falle godt ned på 5 tallet. Kan godt være som Paddy80 sier her, men har det kommet noen meld i denne i det siste ? Tenker på saken med Mcgregor, men den er det vel en frist på frem mot sommeren ? Eller ?
Kan være lurt å legge noen småkjøp nedover, hender seg det skvetter ned 30 øre nå og da, som feks i dag.
Hadde jo vært morsomt hvis de klarte å få til noe her. Tror prisingen av selskapet ville begynt å prise inn mer enn at de kanskje klarer å levere det de har ordrebok på.
Forrige gang over 7ish kr var i 2013, så tenker at hvis 7kr blir brutt, så skal det lite til å flytte kursen.
Settlement of the Cargotec / MacGregor arbitration
Da la man jo den ballen død …!
Da blir det tilbud imorgen før markedet innser at dette var priset inn.
Nyheten er vel ganske bra i utgangspunktet. Ett potensielt negativt moment borte, og de har ingen likviditetsproblemer hvis jeg husker rett. Beslutningen kunne også vært vesentlig dårligere.
Men siden de faktisk må betale en vesentlig sum så vet jeg ikke om det er bull heller.
Får se hvordan markedet tolker det.
Er det ikke satt av 240mill eller noe i regnskapet fra før av ved en evt tap av tvisten? Så når det “bare” ble 94mill så løser jo dette opp bare positivt med cash i regnskapet? Kunne jo vært foruten de 94 mill selvfølgelig, men all in all så er jo dette ok +
Aksjen gikk ned ca 100m på meldingen om saken. De må betale 94m. Jeg tenker dette burde være svakt positivt. Først og fremst, så er usikkerheten rundt om de måtte betale 240m borte.
Grei likviditet
No provision related to the disputed amount is included in the interim financial statement
as of 30 June 2020 as the outcome cannot be determined with sufficient reliability (IAS 37.25).
Dette er bull. Dette skal være uproblematisk å betale for Nkr og regner med det er solid bunke cash etter dette også. Markedet hater usikkerhet,dette er nå borte. Vi har fakta.
Synes ikke det er noen klare støtter før ca 4,5, de andre har blitt brutt flere ganger.
Topp 50 trader egentlig veldig lite, så hvis ingen av de skal ut, så tror jeg ikke kursen går så mye ned. De vil jo også være godt informerte om risikoen ved MacGreggor-saken, og utfallet er som sagt i mine øyne svakt positivt.
Markedet syntes dette var mer enn svakt positivt, opp 18% er veldig pent.
Millionær snart i bare nekkar bare å gratulere
Ja dette var moro. Turte ikke annet enn å sikre litt idag. Jeg har ikke peiling hva som skjer videre. Sitter dere andre stille i båten?